Cilinderkop bewerken wel of niet?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

17 apr 2009, 13:03

@Hans&Ferdinand&Berthil,

Het wordt tijd voor een vergelijk :mrgreen: (ook al is de mijne nog niet getuned, hij is in ieder geval wel goed ingereden, 5000 km in bijna 4 weken :s :wink: )
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

17 apr 2009, 17:01

Hehe.. is goed Tony, 26 april op de Nurburgring?
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

23 apr 2009, 10:05

Ik rij jullie allemaal zoek op die Nurnburgring.... :P :P
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 apr 2009, 12:27

Hehe.. tot zondag dan :wink:
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

23 apr 2009, 14:51

Ik kan zondag helaas niet....voor óp de Nurburgring is mijn TT-tje me nog te lief :wink: , voor wat plankwerk op de Deutsche Autobahn ben ik op een andere datum graag beschikbaar :mrgreen:
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

24 apr 2009, 08:32

Zondag?? :o Dan ga ik natuurlijk naar de SBK Assen. Allemensen nog an toe! Het wordt mooi weer. Fantastisch evenement. Eigenlijk nog mooier dan de GP. Een groot pretpark. Hans, maar ik ga echt graag een keer mee naar de Holle Grune. Gaan jullie met een groep?
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

24 apr 2009, 09:25

Nee, ik ga met een vriend.. hij "had" een groene Cayman-S helaas total loss door aquaplanning :|
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

24 apr 2009, 13:35

Hans schreef:Nee, ik ga met een vriend.. hij "had" een groene Cayman-S helaas total loss door aquaplanning :|
NEE!!! Dat is zonde van zo'n bak!! Was dat die Cayman van Cars and Coffee???


marss
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

24 apr 2009, 16:44

Hans schreef:Nee, ik ga met een vriend.. hij "had" een groene Cayman-S helaas total loss door aquaplanning :|
die Cayman S, is dat op de grune holle gebeurd?
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 apr 2009, 14:40

Hij had gewoon pech het gebeurde op de autobahn..

Maarre.. even een cilinderkop bewerken, 15% pulley, nokkenas etc.. is toch een projekt op zich. Kost een kleine €5000,- hier zit wel wat ontwikkelingskosten bij dus als je dit nu zal laten doen bij Beek ben je ongeveer een ruime €4000,- kwijt naar mijn mening is het wel waard, zo had de GP of elke andere Mini standaard moeten zijn.. zelfs bij Beek staan te kijken hoe hard de GP gaat (Pieter was even een rondje wezen doen en achter hem reed een Donkervoort die hem niet bij kon houden 8) )

Wat ook een mogelijkheid is een 15% pulley samen met alleen een Catcam nokkenas (€295,-) en wat arbeid.. ik denk dat je dan klaar ben voor €1500,-

Voorlopig ben ik weer helemaal blij met de GP
brodie13
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amstelveen
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2009, 18:15

01 mei 2009, 12:29

Hans schreef:Hij had gewoon pech het gebeurde op de autobahn..

Maarre.. even een cilinderkop bewerken, 15% pulley, nokkenas etc.. is toch een projekt op zich. Kost een kleine €5000,- hier zit wel wat ontwikkelingskosten bij dus als je dit nu zal laten doen bij Beek ben je ongeveer een ruime €4000,- kwijt naar mijn mening is het wel waard, zo had de GP of elke andere Mini standaard moeten zijn.. zelfs bij Beek staan te kijken hoe hard de GP gaat (Pieter was even een rondje wezen doen en achter hem reed een Donkervoort die hem niet bij kon houden 8) )

Wat ook een mogelijkheid is een 15% pulley samen met alleen een Catcam nokkenas (€295,-) en wat arbeid.. ik denk dat je dan klaar ben voor €1500,-

Voorlopig ben ik weer helemaal blij met de GP
Hallo Hans

Ik was de persoon met de cosworth kop ik zal alles update met de prijzen wat ik totaal heb betaalt maar kom aardig in de buurt geloof ik.
Ik ben nu nog bezig met M7 omdat ze 250 BHP hadden belooft en jij weet wat er uit is gekomen.
Klaas heeft alles door gestuurt naar M7 dus hou je op de hoogte wat hun denken dat het is waar we te kort komen.

Groeten

Dennis
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

03 mei 2009, 11:09

Hey Dennis welkom hier op de club :D idd balen dat die M7 kop tegenvalt, volgens Ghisbert ligt het ook aan de nokkenas die M7 gebruikt, misschien kan je die vervangen door Catcam nokkenas.. wat een verschil idd 227pk bij 7500toeren of die van mij 235pk bij 6500toeren! Zet anders mijn grafief erbij voor je mails naar M7, met de kop van Beek en nokkenas kom je makkelijk aan de 250pk met jouw set up!
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

03 mei 2009, 11:19

Hans schreef: Wat ook een mogelijkheid is een 15% pulley samen met alleen een Catcam nokkenas (€295,-) en wat arbeid.. ik denk dat je dan klaar ben voor €1500,-
Maar hoe rendabel is dit?

Een Cooper S heeft standaard toch al scherpe nokkenassen.
Je kunt hem namelijk probleemloos naar de 7200 toeren jagen zonder echt vermogensterugval.
brodie13
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amstelveen
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2009, 18:15

03 mei 2009, 11:32

Hans schreef:Hey Dennis welkom hier op de club :D idd balen dat die M7 kop tegenvalt, volgens Ghisbert ligt het ook aan de nokkenas die M7 gebruikt, misschien kan je die vervangen door Catcam nokkenas.. wat een verschil idd 227pk bij 7500toeren of die van mij 235pk bij 6500toeren! Zet anders mijn grafief erbij voor je mails naar M7, met de kop van Beek en nokkenas kom je makkelijk aan de 250pk met jouw set up!
Hallo Hans

Ik ben ook bezig met M7 ik heb vooraf hun ingelicht wat mijn wensen waren en dat was 250 Pk, hun hebben een set samen gesteld "wat ik zwart op wit heb staan"en dat ging minimaal 250 pk en met de juiste tuning nog, en nu is het 227 Pk maar ik heb wel betaalt voor 250 PK dus ik kom heel simpel 23 pk te kort
Peter van M7 is er nu mee bezig en dat heb ik doorgestuurt naar Ghisbert en dan kijken we wel.

Ik heb er alle vertrouwen in

Ik laat je wel weten hoe of wat

Groetjes

Dennis
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

03 mei 2009, 11:50

StefanCS schreef:
Hans schreef: Wat ook een mogelijkheid is een 15% pulley samen met alleen een Catcam nokkenas (€295,-) en wat arbeid.. ik denk dat je dan klaar ben voor €1500,-
Maar hoe rendabel is dit?

Een Cooper S heeft standaard toch al scherpe nokkenassen.
Je kunt hem namelijk probleemloos naar de 7200 toeren jagen zonder echt vermogensterugval.
De nokkenas van elke Mini is gewoon standaard.. niks scherp aan :wink: Ik kan hem nog steeds doorjagen naar 7300 toeren heeft alleen geen zin nu, max vermogen heeft die nu eerder bij 6500 toeren.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”