Het wordt tijd voor een vergelijk
Cilinderkop bewerken wel of niet?
- Ferdinand
- Be Mini

- Locatie: Delft
Bericht
Zondag??
Dan ga ik natuurlijk naar de SBK Assen. Allemensen nog an toe! Het wordt mooi weer. Fantastisch evenement. Eigenlijk nog mooier dan de GP. Een groot pretpark. Hans, maar ik ga echt graag een keer mee naar de Holle Grune. Gaan jullie met een groep?
Veel rijplezier!
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Hij had gewoon pech het gebeurde op de autobahn..
Maarre.. even een cilinderkop bewerken, 15% pulley, nokkenas etc.. is toch een projekt op zich. Kost een kleine €5000,- hier zit wel wat ontwikkelingskosten bij dus als je dit nu zal laten doen bij Beek ben je ongeveer een ruime €4000,- kwijt naar mijn mening is het wel waard, zo had de GP of elke andere Mini standaard moeten zijn.. zelfs bij Beek staan te kijken hoe hard de GP gaat (Pieter was even een rondje wezen doen en achter hem reed een Donkervoort die hem niet bij kon houden
)
Wat ook een mogelijkheid is een 15% pulley samen met alleen een Catcam nokkenas (€295,-) en wat arbeid.. ik denk dat je dan klaar ben voor €1500,-
Voorlopig ben ik weer helemaal blij met de GP
Maarre.. even een cilinderkop bewerken, 15% pulley, nokkenas etc.. is toch een projekt op zich. Kost een kleine €5000,- hier zit wel wat ontwikkelingskosten bij dus als je dit nu zal laten doen bij Beek ben je ongeveer een ruime €4000,- kwijt naar mijn mening is het wel waard, zo had de GP of elke andere Mini standaard moeten zijn.. zelfs bij Beek staan te kijken hoe hard de GP gaat (Pieter was even een rondje wezen doen en achter hem reed een Donkervoort die hem niet bij kon houden
Wat ook een mogelijkheid is een 15% pulley samen met alleen een Catcam nokkenas (€295,-) en wat arbeid.. ik denk dat je dan klaar ben voor €1500,-
Voorlopig ben ik weer helemaal blij met de GP
- brodie13
- Leerling Mini lid

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ik was de persoon met de cosworth kop ik zal alles update met de prijzen wat ik totaal heb betaalt maar kom aardig in de buurt geloof ik.
Ik ben nu nog bezig met M7 omdat ze 250 BHP hadden belooft en jij weet wat er uit is gekomen.
Klaas heeft alles door gestuurt naar M7 dus hou je op de hoogte wat hun denken dat het is waar we te kort komen.
Groeten
Dennis
Hallo HansHans schreef:Hij had gewoon pech het gebeurde op de autobahn..
Maarre.. even een cilinderkop bewerken, 15% pulley, nokkenas etc.. is toch een projekt op zich. Kost een kleine €5000,- hier zit wel wat ontwikkelingskosten bij dus als je dit nu zal laten doen bij Beek ben je ongeveer een ruime €4000,- kwijt naar mijn mening is het wel waard, zo had de GP of elke andere Mini standaard moeten zijn.. zelfs bij Beek staan te kijken hoe hard de GP gaat (Pieter was even een rondje wezen doen en achter hem reed een Donkervoort die hem niet bij kon houden)
Wat ook een mogelijkheid is een 15% pulley samen met alleen een Catcam nokkenas (€295,-) en wat arbeid.. ik denk dat je dan klaar ben voor €1500,-
Voorlopig ben ik weer helemaal blij met de GP
Ik was de persoon met de cosworth kop ik zal alles update met de prijzen wat ik totaal heb betaalt maar kom aardig in de buurt geloof ik.
Ik ben nu nog bezig met M7 omdat ze 250 BHP hadden belooft en jij weet wat er uit is gekomen.
Klaas heeft alles door gestuurt naar M7 dus hou je op de hoogte wat hun denken dat het is waar we te kort komen.
Groeten
Dennis
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Hey Dennis welkom hier op de club
idd balen dat die M7 kop tegenvalt, volgens Ghisbert ligt het ook aan de nokkenas die M7 gebruikt, misschien kan je die vervangen door Catcam nokkenas.. wat een verschil idd 227pk bij 7500toeren of die van mij 235pk bij 6500toeren! Zet anders mijn grafief erbij voor je mails naar M7, met de kop van Beek en nokkenas kom je makkelijk aan de 250pk met jouw set up!
- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
Een Cooper S heeft standaard toch al scherpe nokkenassen.
Je kunt hem namelijk probleemloos naar de 7200 toeren jagen zonder echt vermogensterugval.
Maar hoe rendabel is dit?Hans schreef: Wat ook een mogelijkheid is een 15% pulley samen met alleen een Catcam nokkenas (€295,-) en wat arbeid.. ik denk dat je dan klaar ben voor €1500,-
Een Cooper S heeft standaard toch al scherpe nokkenassen.
Je kunt hem namelijk probleemloos naar de 7200 toeren jagen zonder echt vermogensterugval.
- brodie13
- Leerling Mini lid

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ik ben ook bezig met M7 ik heb vooraf hun ingelicht wat mijn wensen waren en dat was 250 Pk, hun hebben een set samen gesteld "wat ik zwart op wit heb staan"en dat ging minimaal 250 pk en met de juiste tuning nog, en nu is het 227 Pk maar ik heb wel betaalt voor 250 PK dus ik kom heel simpel 23 pk te kort
Peter van M7 is er nu mee bezig en dat heb ik doorgestuurt naar Ghisbert en dan kijken we wel.
Ik heb er alle vertrouwen in
Ik laat je wel weten hoe of wat
Groetjes
Dennis
Hallo HansHans schreef:Hey Dennis welkom hier op de clubidd balen dat die M7 kop tegenvalt, volgens Ghisbert ligt het ook aan de nokkenas die M7 gebruikt, misschien kan je die vervangen door Catcam nokkenas.. wat een verschil idd 227pk bij 7500toeren of die van mij 235pk bij 6500toeren! Zet anders mijn grafief erbij voor je mails naar M7, met de kop van Beek en nokkenas kom je makkelijk aan de 250pk met jouw set up!
Ik ben ook bezig met M7 ik heb vooraf hun ingelicht wat mijn wensen waren en dat was 250 Pk, hun hebben een set samen gesteld "wat ik zwart op wit heb staan"en dat ging minimaal 250 pk en met de juiste tuning nog, en nu is het 227 Pk maar ik heb wel betaalt voor 250 PK dus ik kom heel simpel 23 pk te kort
Peter van M7 is er nu mee bezig en dat heb ik doorgestuurt naar Ghisbert en dan kijken we wel.
Ik heb er alle vertrouwen in
Ik laat je wel weten hoe of wat
Groetjes
Dennis
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik kan hem nog steeds doorjagen naar 7300 toeren heeft alleen geen zin nu, max vermogen heeft die nu eerder bij 6500 toeren.
De nokkenas van elke Mini is gewoon standaard.. niks scherp aanStefanCS schreef:Maar hoe rendabel is dit?Hans schreef: Wat ook een mogelijkheid is een 15% pulley samen met alleen een Catcam nokkenas (€295,-) en wat arbeid.. ik denk dat je dan klaar ben voor €1500,-
Een Cooper S heeft standaard toch al scherpe nokkenassen.
Je kunt hem namelijk probleemloos naar de 7200 toeren jagen zonder echt vermogensterugval.
Onze sponsors












