Zilver eruit, antraciet er in

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Zilver eruit, antraciet er in

19 mar 2006, 01:42

Nadat ik een keer een leen-MINI mee heb gehad met antraciet gekleurde ringen in het interieur in plaats van zilver was een idee voor de volgende modificatie al weer geboren :)
Een ander zet er chroom op, maar ik dus antraciet. Vandaag heb ik er een klein beginnetje mee gemaakt met de speaker covers en deuropener ringen. Dit setje kost 53 euro bij de dealer!
Afbeelding

Naast dat de vlekken van je schoen er minder op te zien zijn als je er bij het uitstappen per ongeluk tegen aan komt, vind ik het er een stuk beter uitzien. De oude speaker roosters moet je losboren want die zijn vastgesmolten. Om de nieuwe roosters vast te zetten moet je er speciale ringetjes bij bestellen om ze weer vast te zetten.
Afbeelding

Volgende actie is het vervangen van de rest van het zilver; ventilatieroosterringen, downtubes, snelheidsmeterring, toerentellerring, asbakringetjes en versnellingspookring. Wat te krijgen is in JCW carbon wordt misschien carbon, de rest ook anthraciet. Alleen is de toerenteller ring niet los te verkrijgen al kan die er wel af, dat zou dan een nieuwe toerenteller a 150 euro moeten worden. Misschien kan ik daar nog wat op verzinnen.

Blijven het zilver binnen de patina ring in de deurpanelen over. Deze zijn niet los te verkrijgen dus daar moet een heel nieuwe deurpaneel in a 250 euro. Daar komen nog een keer de 2005 deurpanelen in dus dan bestel ik meteen de juiste combinatie, of ik verzin daar ook wat anders voor :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 mar 2006, 12:39

Poeh, gaat dat allemaal niet té ver? Krijg je echt niet meer terug bij inruil. :roll:
Ik vind het allemaal wel mooi en leuk wat je doet, maar is niks voor mij. Ik zelf heb voor mezelf gezegd dat ik een-en-ander aan de auto verander binnen de eerste driekwart jaar en daarna blijft 'ie gewoon zo. Ik leg nu geld opzij voor een volgende. Ik wil 'm denk ik over drie jaar inruilen voor weer een nieuwe.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

19 mar 2006, 12:42

Mini Poeper schreef:Poeh, gaat dat allemaal niet té ver? Krijg je echt niet meer terug bij inruil. :roll:
That's the price you pay for pimpin' :))

Ik ben zelf ook nog van plan iets te doen met het dash. Geheel carbon zou wel bruut zijn maar heeft iemand toevallig een idee wat bijv. de carbon dashboard panelen kosten met de downtubes?
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 mar 2006, 12:43

Ik koop liever om de paar jaar een nieuwe auto...
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2006, 13:18

badkarma schreef:
Mini Poeper schreef:Poeh, gaat dat allemaal niet té ver? Krijg je echt niet meer terug bij inruil. :roll:
That's the price you pay for pimpin' :))

Ik ben zelf ook nog van plan iets te doen met het dash. Geheel carbon zou wel bruut zijn maar heeft iemand toevallig een idee wat bijv. de carbon dashboard panelen kosten met de downtubes?
Jawel, maar vrij prijzig :shock: Set voor dashboard 5 delig (tot 7/04) €1256 en downtubes in carbon €371.
Je vind in mijn gallery de hele prijslijst van JCW
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2006, 13:19

Ja ziet er allemaal gaaf uit maar ook niets voor mij :wink:

Sloop alleen de auto maar :oops:
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2006, 13:22

Mini Poeper schreef:Ik koop liever om de paar jaar een nieuwe auto...
Ieder zijn eigen keus. Iedereen wil zijn mini persoonlijken. De een doet dat wat meer dan de ander.
De mijne gaat nog wel 3 jaar mee voor mij. En dat je die extras niet meer terug ziet in de inruil of verkoopwaarde weegt niet op tegen het plezier dat je ermee hebt al die jaren :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 mar 2006, 17:17

badkarma schreef:Geheel carbon zou wel bruut zijn maar heeft iemand toevallig een idee wat bijv. de carbon dashboard panelen kosten met de downtubes?
Prijslijst Autohaus Timmermans:
Downtubes 335,00 euro
John Cooper Works Carbon Interieurleisten bis 07/04 5 teilig 1090 :shock:
Beide met inbouwen.

Dit is mijn e-mail die ik klaar heb staan naar Timmermans voor een prijsopgave :)

13720391513 JCW Luftilter-Kit +5PS alle Serien Cooper S 500,10
Oder K&N offener Sportluftfilter Cooper S 153,70
- 51450398865 John Cooper Works Carbon Downtubes 335,00
- John Cooper Works Interieur Ringe ???
(Aschenbecherringe, Schaltring)
(auch für Geschwindigkeitsmesser und Drehzahlmesser?)
- 51130395502 John Cooper Works Lufteinlass aus Carbon 209,40
- 51130395503 John Cooper Works Heckklappengriff aus Carbon 182,40
- 62130410113 / 62130410114 John Cooper Works Gear Shift Indicator 229,20
- John Cooper Works Carbonspoiler Weiss 625,00
- Startknopf mit beleuchtete 1-Serien knopf? ???
______
Totaal ongeveer 2200

Maar ik weet het nog niet zeker :)

Het gaat mij inderdaad om het plezier wat ik er aan heb, ik zit niet met een rekenmachine in de MINI uit te rekenen wat ik er over drie jaar voor terug krijg. Deze MINI blijft nog heel lang en elke seconde is genieten, kan je nagaan hoeveel genieten ik nog voor de boeg heb i.p.v. rekenenen :)

Ennuh, Electric Blue is al bijna een jaar niet meer te verkijgen en ze worden steeds schaarser (gisteren op de snelweg een EB MCS op een trailer zien staan waar geen stukje blik meer ongedeukt aan was, helaas net te laat met mijn telefooncamera), en dat is toch echt de mooiste kleur :)
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

19 mar 2006, 18:38

Berthil schreef: Ennuh, Electric Blue is al bijna een jaar niet meer te verkijgen en ze worden steeds schaarser (gisteren op de snelweg een EB MCS op een trailer zien staan waar geen stukje blik meer ongedeukt aan was, helaas net te laat met mijn telefooncamera), en dat is toch echt de mooiste kleur :)
saint :-)) AMEN :-)) saint
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
Yvon
Wingman
Contacteer:

19 mar 2006, 21:42

@Berthil, vind het toch erg 8) hoor, geeft iets chiques.

Maandag ff van dichtbij bewonderen hoor :D
Afbeelding

Be Mini
Contacteer:

19 mar 2006, 21:53

Hmmmm. Berthil,

Die Carbon JCW interieur inserts: prima kwaliteit, "handcrafted" en heel erg hoog kwijlgehalte :-PP
Mocht de prijs wat redelijker zijn hing er bij mij ook al een alcantra/carbon sportstuur in langs binnen :cry: Denk dat ik toch eerst voor de zwarte 18 inchers ga :wink:

Ben benieuwd wat Timmermans zal gaan vragen voor alles wat je wil bestellen .

Jan
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2006, 01:38

De JCW interieur carbon sierringen voor bekerhouder, versnellingspookmanchet en sierring voor handremconsole (laatste alleen voor Mini vanaf 7/04 kosten respectievelijk €92, €89 en €85 en zal bij Timmermans dan wel iets goedkoper zijn
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 mar 2006, 12:48

Berthil schreef: gisteren op de snelweg een EB MCS op een trailer zien staan waar geen stukje blik meer ongedeukt aan was, helaas net te laat met mijn telefooncamera
deze wellicht?

link 1

link 2

:shock:
Yvon
Wingman
Contacteer:

20 mar 2006, 13:04

Zo! :shock: Wat is daarmee gebeurd?!?! :shock:

Idd erg :cry:
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 mar 2006, 13:15

Die lijkt er inderdaad veel op. Kan best een Duitse auto zijn geweest die ik gezien heb op de trailer, die dan even een stukje Limburgse snelweg meepakt. Is er ergens een bronpagina met meer info? Ik heb de auto gevonden op mobile.de via de id, maar die geeft aan dat de auto inmiddels uit de database is verwijderd.

Terug naar “Interieur en audio”