Audio upgrade vragen

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Audio upgrade vragen

31 okt 2014, 08:08

Speakers achterin is niet wenselijk. Trekt het stereobeeld naar achteren. Een compi bestaande uit een bass/middriver en een tweeter in de a-stijl aangevuld met een sub geeft het beste resultaat. Focal heeft ook zo'n platte actieve sub evenals pioneer. De dsa-500 is een stap verder door de ingebouwde dsp.

Een mooi vol geluid, imaging en staging, daar draait het om, dus het geluid als op een podium. Voorin, hoog op het dashboard en breed van zijspiegel tot zijspiegel.
MiniJap
Nieuw Lid
Nieuw Lid

31 okt 2014, 08:09

Allereerst bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken! wordt gewaardeerd!

Ik heb wat rond zitten kijken en denk dat ik tot de volgende setup kom:

* Vier-kanaals versterker, met daarop voorin component speakers, achterin goede 3-weg speakers.
* In de kofferbak de Pioneer TS-WX77A. Kant en klaar en eigen versterker.

Uitdaging wordt het kabeltrekken, daar er door de vorige eigenaar met de speakerkabels is gerommeld staan bijvoorbeeld boxen in de linker voordeur in een serie schakeling. Erg vreemd, maar betekent dat ik alles vanaf het begin moet gaan opzetten.
Wel een leuke uitdaging, dat wel.

Zijn er nog aanbevelingen voor merk/type boxen en 4-kanaals versterker? Iemand met goede ervaringen?

Thanks allemaal!
MiniJap
Nieuw Lid
Nieuw Lid

31 okt 2014, 08:12

ps. Ik heb nog wel een originele headunit in de aanbieding...mocht iemand interesse hebben, laat het me even weten.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 okt 2014, 08:31

Audio System, Focal, Steg, Alpine zijn betaalbare merken.
MiniJap
Nieuw Lid
Nieuw Lid

31 okt 2014, 15:25

Is er iemand bekend met het merk Crunch als versterker? Redelijk RMS vermogen voor een zeer nette prijs....lijkt me
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 okt 2014, 18:19

Troep...

Ik heb het idee dat je teveel hooi op je vork neemt.

More is less. Een 2+1 systeem klinkt beter, kost minder en is veeeel makkelijker in te bouwen.
Nogmaals, Focal heeft bv ook zo,n platte actieve sub die je bv onder de voorstoel of achterin kan monteren en waar je een compo mee kan aansturen. De Focal PS130F compo bijvoorbeeld.

Heb je enige kennis van subwoofers bouwen dan kan je ook een 4-kanaals amp gebruiken, bv een Alpine PDX. Dat is een digitale versterker die en compact zijn, weinig warmte afgeven en goed klinken. Twee kanalen voor de compo en twee kanalen bruggen voor de sub. Of je laat een sub voor wat het is en sluit de twee achterspeakers aan op die twee kanalen en laat die alleen het laag ondersteunen(dus low pass filteren op de amp.)
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 nov 2014, 10:18

Forumlid Olav heeft in een eerdere post deze optie gegeven, welke naar mijn inzien spot-on is. Absoluut de beste optie denk ik.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/pp-52dsp.html

http://audioupgrades.nl/
MiniJap
Nieuw Lid
Nieuw Lid

06 nov 2014, 10:57

Jullie hebben me overgehaald. Ik ga beginnen met het vervangen van de front speakers. Dit wordt een composet van JBL. Waarschijnlijk dit weekend beginnen.
Afhankelijk van het geluid ga ik beslissen of ik een actieve sub (zoals de pioneer) aanschaf of boxen (6x9) ga aanschaffen en die via een versterker filter op lage tonen...

Ik zal foto's maken van de voortgang van de inbouw, is altijd leuk om te delen toch?!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 nov 2014, 11:05

MiniJap schreef: Ik zal foto's maken van de voortgang van de inbouw, is altijd leuk om te delen toch?!
Foto's en DIY zijn we dol op!
Ervaringen delen is t mooie van dit forum. Ik ben benieuwd!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MiniJap
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 nov 2014, 11:40

Stap 1 is binnen... (shakeit)

Waarschijnlijk zondag beginnen.....updates volgen

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”