Speakers achterin is niet wenselijk. Trekt het stereobeeld naar achteren. Een compi bestaande uit een bass/middriver en een tweeter in de a-stijl aangevuld met een sub geeft het beste resultaat. Focal heeft ook zo'n platte actieve sub evenals pioneer. De dsa-500 is een stap verder door de ingebouwde dsp.
Een mooi vol geluid, imaging en staging, daar draait het om, dus het geluid als op een podium. Voorin, hoog op het dashboard en breed van zijspiegel tot zijspiegel.
Audio upgrade vragen
- MiniJap
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Audio upgrade vragen
Allereerst bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken! wordt gewaardeerd!
Ik heb wat rond zitten kijken en denk dat ik tot de volgende setup kom:
* Vier-kanaals versterker, met daarop voorin component speakers, achterin goede 3-weg speakers.
* In de kofferbak de Pioneer TS-WX77A. Kant en klaar en eigen versterker.
Uitdaging wordt het kabeltrekken, daar er door de vorige eigenaar met de speakerkabels is gerommeld staan bijvoorbeeld boxen in de linker voordeur in een serie schakeling. Erg vreemd, maar betekent dat ik alles vanaf het begin moet gaan opzetten.
Wel een leuke uitdaging, dat wel.
Zijn er nog aanbevelingen voor merk/type boxen en 4-kanaals versterker? Iemand met goede ervaringen?
Thanks allemaal!
Ik heb wat rond zitten kijken en denk dat ik tot de volgende setup kom:
* Vier-kanaals versterker, met daarop voorin component speakers, achterin goede 3-weg speakers.
* In de kofferbak de Pioneer TS-WX77A. Kant en klaar en eigen versterker.
Uitdaging wordt het kabeltrekken, daar er door de vorige eigenaar met de speakerkabels is gerommeld staan bijvoorbeeld boxen in de linker voordeur in een serie schakeling. Erg vreemd, maar betekent dat ik alles vanaf het begin moet gaan opzetten.
Wel een leuke uitdaging, dat wel.
Zijn er nog aanbevelingen voor merk/type boxen en 4-kanaals versterker? Iemand met goede ervaringen?
Thanks allemaal!
- MiniJap
- Nieuw Lid
Bericht
ps. Ik heb nog wel een originele headunit in de aanbieding...mocht iemand interesse hebben, laat het me even weten.
- Beetle
- Mod virus alert!
- MiniJap
- Nieuw Lid
Bericht
Is er iemand bekend met het merk Crunch als versterker? Redelijk RMS vermogen voor een zeer nette prijs....lijkt me
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Troep...
Ik heb het idee dat je teveel hooi op je vork neemt.
More is less. Een 2+1 systeem klinkt beter, kost minder en is veeeel makkelijker in te bouwen.
Nogmaals, Focal heeft bv ook zo,n platte actieve sub die je bv onder de voorstoel of achterin kan monteren en waar je een compo mee kan aansturen. De Focal PS130F compo bijvoorbeeld.
Heb je enige kennis van subwoofers bouwen dan kan je ook een 4-kanaals amp gebruiken, bv een Alpine PDX. Dat is een digitale versterker die en compact zijn, weinig warmte afgeven en goed klinken. Twee kanalen voor de compo en twee kanalen bruggen voor de sub. Of je laat een sub voor wat het is en sluit de twee achterspeakers aan op die twee kanalen en laat die alleen het laag ondersteunen(dus low pass filteren op de amp.)
Ik heb het idee dat je teveel hooi op je vork neemt.
More is less. Een 2+1 systeem klinkt beter, kost minder en is veeeel makkelijker in te bouwen.
Nogmaals, Focal heeft bv ook zo,n platte actieve sub die je bv onder de voorstoel of achterin kan monteren en waar je een compo mee kan aansturen. De Focal PS130F compo bijvoorbeeld.
Heb je enige kennis van subwoofers bouwen dan kan je ook een 4-kanaals amp gebruiken, bv een Alpine PDX. Dat is een digitale versterker die en compact zijn, weinig warmte afgeven en goed klinken. Twee kanalen voor de compo en twee kanalen bruggen voor de sub. Of je laat een sub voor wat het is en sluit de twee achterspeakers aan op die twee kanalen en laat die alleen het laag ondersteunen(dus low pass filteren op de amp.)
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Forumlid Olav heeft in een eerdere post deze optie gegeven, welke naar mijn inzien spot-on is. Absoluut de beste optie denk ik.
http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/pp-52dsp.html
http://audioupgrades.nl/
http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/pp-52dsp.html
http://audioupgrades.nl/
- MiniJap
- Nieuw Lid
Bericht
Jullie hebben me overgehaald. Ik ga beginnen met het vervangen van de front speakers. Dit wordt een composet van JBL. Waarschijnlijk dit weekend beginnen.
Afhankelijk van het geluid ga ik beslissen of ik een actieve sub (zoals de pioneer) aanschaf of boxen (6x9) ga aanschaffen en die via een versterker filter op lage tonen...
Ik zal foto's maken van de voortgang van de inbouw, is altijd leuk om te delen toch?!
Afhankelijk van het geluid ga ik beslissen of ik een actieve sub (zoals de pioneer) aanschaf of boxen (6x9) ga aanschaffen en die via een versterker filter op lage tonen...
Ik zal foto's maken van de voortgang van de inbouw, is altijd leuk om te delen toch?!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ervaringen delen is t mooie van dit forum. Ik ben benieuwd!
Foto's en DIY zijn we dol op!MiniJap schreef: Ik zal foto's maken van de voortgang van de inbouw, is altijd leuk om te delen toch?!
Ervaringen delen is t mooie van dit forum. Ik ben benieuwd!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MiniJap
- Nieuw Lid
Bericht
Stap 1 is binnen...