Chiptuning Mini One 75pk

De 2e generatie vanaf 2006
vriej29
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Chiptuning Mini One 75pk

20 mar 2014, 08:00

Dank voor de tip BP te tanken, dit had ik ook gelezen. Ik overweeg dan ook BP te gaan tanken, probleem is dat er geen lokale BP dichtbij is. De schell zit toevallig om de hoek en is nog redelijk goedkoop ook.

Mbt tot garantie, ik heb meerdere nieuwe auto's gereden en nooit problemen met de motor gehad, en dat waren meestal Franse auto's en een keer een smart. De smart had ik ook laten tunen, iets dat garage tijdens onderhoud niet heeft ontdekt. Tevens kan ik hem voordat ik eventueel aanspraak zou moeten maken op een garantie aanspraak de tuning ongedaan laten maken, afgesproken met de tuner. Ik realiseer mij dat het een klein risico is, such is live!
Als laatste, ik ruil auto's na Max drie jaar weer in.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2014, 11:13

speedy schreef: vind het altijd zo gelul dat die na tuning zuiniger word....

Ben ik niet geheel met je eens. :wink:
In een funauto als een Cooper S; ja dan zit het er dik in dat je van lekker doorrijden houdt. Verbruik zal in de praktijk niet minder worden. (Al denk ik dat het ook zeker mogelijk is/moet zijn om zuiniger te rijden, maargoed daar heb je geen S voor gekocht :P)

In een diesel scheelt het zeker. Extra power is zeker fijn en wordt ook gebruikt maar is door de andere afstelling ook zuiniger. Vaak wordt de software gewoon geoptimaliseerd.
Je moest eens weten hoeveel (transport)bedrijven hun auto's (busjes) chiptunen. Op één busje scheelt het een beetje, maar als je er een tig aantal in je bedrijf hebt lopen scheelt het aanzienlijk in je brandstofkosten.

Ook onze vorige auto, Passat diesel, was gechipt. Ding liep als een trein en daarnaast zeer zuinig op de lange weg, dus het kan wel ;)
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2014, 19:58

speedy schreef:als je na tuning extra vermogen gebruikt echt niet! vind het altijd zo gelul dat die na tuning zuiniger word....
Bij eenzelfde constante snelheid is hij na de tuning niet zuiniger nee. Maar je KAN wel lager in toeren optrekken met dezelfde versnelling door het hogere koppel.
mome
One wheel wonder
One wheel wonder

22 mar 2014, 11:23

vriej29 schreef:Mbt tot garantie, ik heb meerdere nieuwe auto's gereden en nooit problemen met de motor gehad, en dat waren meestal Franse auto's en een keer een smart. De smart had ik ook laten tunen, iets dat garage tijdens onderhoud niet heeft ontdekt. Tevens kan ik hem voordat ik eventueel aanspraak zou moeten maken op een garantie aanspraak de tuning ongedaan laten maken, afgesproken met de tuner. Ik realiseer mij dat het een klein risico is, such is live!
Het gaat ook niet zozeer om de garantie op de motor. Ik heb (van Beek) begrepen dat BMW/MINI kan zien dat de auto getuned is en dat ze dan alle garantie laten vervallen. Of dat juridisch houdbaar is weet ik niet.
Ter voorkoming van gezeur wacht ik daarom tot de auto 2 jaar oud is.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2014, 12:00

mome schreef:
vriej29 schreef:Mbt tot garantie, ik heb meerdere nieuwe auto's gereden en nooit problemen met de motor gehad, en dat waren meestal Franse auto's en een keer een smart. De smart had ik ook laten tunen, iets dat garage tijdens onderhoud niet heeft ontdekt. Tevens kan ik hem voordat ik eventueel aanspraak zou moeten maken op een garantie aanspraak de tuning ongedaan laten maken, afgesproken met de tuner. Ik realiseer mij dat het een klein risico is, such is live!
Het gaat ook niet zozeer om de garantie op de motor. Ik heb (van Beek) begrepen dat BMW/MINI kan zien dat de auto getuned is en dat ze dan alle garantie laten vervallen. Of dat juridisch houdbaar is weet ik niet.
Ter voorkoming van gezeur wacht ik daarom tot de auto 2 jaar oud is.
Yep zodra ze zien dat er gerommeld lees getuned is vervalt direct de garantie en wordt de auto gemeld bij BMW/MINI Nederland maar niet je gehele garantie vervalt alleen de garantie op motor (best een groot stuk :mrgreen: ) Maar dat geld voor alle modificaties die je aanbrengt als je iets anders monteert of veranderd dan stock MINI dan vervalt op dat gedeelte de garantei
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
vriej29
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

23 mar 2014, 08:41

Ik ben mij ervan bewust dat de garantie op de motor vervalt. Sterker nog, dat vind ik terecht als de kwaal het gevolg is van de tuning. Overige problemen/ onderdelen die niet in verband staan met de tuning zouden (juridisch) gewoon onder de garantie moeten blijven vallen. Ik realiseer mij dat dit gedonder kan opleveren maar dat hangt af van de relatie die je met je dealer opbouwt. Kortom, er zit dus een financieel risico aan. Gezien de kwaliteit van de motor, acht ik deze aanvaardbaar. Als laatste, deze auto bevalt me zo goed dat ik serieus voornemens ben heeeeel lang Mini's te blijven rijden, en mijn record is Max drie jaar met dezelfde auto! Kortom, ik ga werken aan een langdurige relatie met mijn garage. Ik verheug me nu al om over Max drie jaar weer een nieuwe te mogen kopen :D
DKR
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

01 apr 2014, 08:13

Heb mijn Mini One (90pk) vorige week laten chippen naar nu 125pk
De auto kan best zuiniger geworden zijn maar na het chippen is mijn rechtervoet ook zwaarder geworden dus dat merk ik niet :lol:
Goed-en-Koop.nl Auto Tuning & Design
LH-MINI-R56
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

07 apr 2014, 21:12

Afspraak gemaakt voor chippen :D
A.s. woensdag naar s'Heerenbergh.
Ben benieuwd, zal mijn bevindingen hier posten.
mome
One wheel wonder
One wheel wonder

07 apr 2014, 23:43

LH-MINI-R56 schreef:Afspraak gemaakt voor chippen :D
A.s. woensdag naar s'Heerenbergh.
Ben benieuwd, zal mijn bevindingen hier posten.
Veel plezier dan woensdag!

Heb je mini connected? Dan ben ik wel nieuwsgierig naar wat de mini zelf aangeeft wat het vermogen is in pk en nm.

Succes!
vriej29
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 apr 2014, 18:27

Nieuwsgierig hoe het jou bevalt.

AUB ervaringen delen?
LH-MINI-R56
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

09 apr 2014, 16:15

Vanmiddag de Mini laten chiptunen.
Ik moet de eerste 100km ff rustig aan doen, heb hem dus nog niet vol kunnen testen.
Maar de eerste indruk is dat je hoger in toeren meer vermogen hebt, in lage toeren merk ik niet zoveel verschil. Heb geen Mini Connected, dus kan het verschil in vermogen niet aangeven.
Zal binnenkort een update plaatsen over mijn ervaring en of het van invloed is op het verbruik van de Mini.
mome
One wheel wonder
One wheel wonder

09 apr 2014, 17:12

Ben zeer benieuwd naar je uitgebreide(re) ervaring!

I.i.g. veel plezier met de upgrade.
LH-MINI-R56
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

13 apr 2014, 15:29

Vandaag eindelijk tijd gehad om een stukje te kunnen toeren. :D
Wat een verschil van 75pk naar +/- 130 pk.
Heerlijke auto om in te rijden, vooral hoger in de toeren heeft hij veel meer vermogen.
Minder snel opschakelen om goed mee te kunnen komen, ook op de snelweg is inhalen een stuk vlotter.
Ik kan het iedereen aanraden. Rijden in de Mini was al een genot, maar nu nog veel meer.
Het verbruik zal nu wel wat meer zijn, maar ja daar krijg je een hoop plezier voor terug :D .
Ik zal na de volgende tankbeurt nog eens posten wat het verbruik is bij normaal woon/werkverkeer.
LH-MINI-R56
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

29 apr 2014, 22:25

Update ivm verbruik na het chippen. Ondanks de wat pittigere rijstijl is het verbruik bij woon/werkverkeer (vooral 80km wegen) nog steeds 1:15/16. Dus dat valt me niet tegen? Het chippen bevalt me nog steeds prima en kan het iedereen aanraden.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”