Dank voor de tip BP te tanken, dit had ik ook gelezen. Ik overweeg dan ook BP te gaan tanken, probleem is dat er geen lokale BP dichtbij is. De schell zit toevallig om de hoek en is nog redelijk goedkoop ook.
Mbt tot garantie, ik heb meerdere nieuwe auto's gereden en nooit problemen met de motor gehad, en dat waren meestal Franse auto's en een keer een smart. De smart had ik ook laten tunen, iets dat garage tijdens onderhoud niet heeft ontdekt. Tevens kan ik hem voordat ik eventueel aanspraak zou moeten maken op een garantie aanspraak de tuning ongedaan laten maken, afgesproken met de tuner. Ik realiseer mij dat het een klein risico is, such is live!
Als laatste, ik ruil auto's na Max drie jaar weer in.
Chiptuning Mini One 75pk
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Ben ik niet geheel met je eens.
In een funauto als een Cooper S; ja dan zit het er dik in dat je van lekker doorrijden houdt. Verbruik zal in de praktijk niet minder worden. (Al denk ik dat het ook zeker mogelijk is/moet zijn om zuiniger te rijden, maargoed daar heb je geen S voor gekocht
)
In een diesel scheelt het zeker. Extra power is zeker fijn en wordt ook gebruikt maar is door de andere afstelling ook zuiniger. Vaak wordt de software gewoon geoptimaliseerd.
Je moest eens weten hoeveel (transport)bedrijven hun auto's (busjes) chiptunen. Op één busje scheelt het een beetje, maar als je er een tig aantal in je bedrijf hebt lopen scheelt het aanzienlijk in je brandstofkosten.
Ook onze vorige auto, Passat diesel, was gechipt. Ding liep als een trein en daarnaast zeer zuinig op de lange weg, dus het kan wel
Re: Chiptuning Mini One 75pk
speedy schreef: vind het altijd zo gelul dat die na tuning zuiniger word....
Ben ik niet geheel met je eens.

In een funauto als een Cooper S; ja dan zit het er dik in dat je van lekker doorrijden houdt. Verbruik zal in de praktijk niet minder worden. (Al denk ik dat het ook zeker mogelijk is/moet zijn om zuiniger te rijden, maargoed daar heb je geen S voor gekocht

In een diesel scheelt het zeker. Extra power is zeker fijn en wordt ook gebruikt maar is door de andere afstelling ook zuiniger. Vaak wordt de software gewoon geoptimaliseerd.
Je moest eens weten hoeveel (transport)bedrijven hun auto's (busjes) chiptunen. Op één busje scheelt het een beetje, maar als je er een tig aantal in je bedrijf hebt lopen scheelt het aanzienlijk in je brandstofkosten.
Ook onze vorige auto, Passat diesel, was gechipt. Ding liep als een trein en daarnaast zeer zuinig op de lange weg, dus het kan wel

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Bij eenzelfde constante snelheid is hij na de tuning niet zuiniger nee. Maar je KAN wel lager in toeren optrekken met dezelfde versnelling door het hogere koppel.speedy schreef:als je na tuning extra vermogen gebruikt echt niet! vind het altijd zo gelul dat die na tuning zuiniger word....
- mome
- One wheel wonder
Bericht
Ter voorkoming van gezeur wacht ik daarom tot de auto 2 jaar oud is.
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Het gaat ook niet zozeer om de garantie op de motor. Ik heb (van Beek) begrepen dat BMW/MINI kan zien dat de auto getuned is en dat ze dan alle garantie laten vervallen. Of dat juridisch houdbaar is weet ik niet.vriej29 schreef:Mbt tot garantie, ik heb meerdere nieuwe auto's gereden en nooit problemen met de motor gehad, en dat waren meestal Franse auto's en een keer een smart. De smart had ik ook laten tunen, iets dat garage tijdens onderhoud niet heeft ontdekt. Tevens kan ik hem voordat ik eventueel aanspraak zou moeten maken op een garantie aanspraak de tuning ongedaan laten maken, afgesproken met de tuner. Ik realiseer mij dat het een klein risico is, such is live!
Als laatste, ik ruil auto's na Max drie jaar weer in.
Ter voorkoming van gezeur wacht ik daarom tot de auto 2 jaar oud is.
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
) Maar dat geld voor alle modificaties die je aanbrengt als je iets anders monteert of veranderd dan stock MINI dan vervalt op dat gedeelte de garantei

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Yep zodra ze zien dat er gerommeld lees getuned is vervalt direct de garantie en wordt de auto gemeld bij BMW/MINI Nederland maar niet je gehele garantie vervalt alleen de garantie op motor (best een groot stukmome schreef:Het gaat ook niet zozeer om de garantie op de motor. Ik heb (van Beek) begrepen dat BMW/MINI kan zien dat de auto getuned is en dat ze dan alle garantie laten vervallen. Of dat juridisch houdbaar is weet ik niet.vriej29 schreef:Mbt tot garantie, ik heb meerdere nieuwe auto's gereden en nooit problemen met de motor gehad, en dat waren meestal Franse auto's en een keer een smart. De smart had ik ook laten tunen, iets dat garage tijdens onderhoud niet heeft ontdekt. Tevens kan ik hem voordat ik eventueel aanspraak zou moeten maken op een garantie aanspraak de tuning ongedaan laten maken, afgesproken met de tuner. Ik realiseer mij dat het een klein risico is, such is live!
Als laatste, ik ruil auto's na Max drie jaar weer in.
Ter voorkoming van gezeur wacht ik daarom tot de auto 2 jaar oud is.


mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- vriej29
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Ik ben mij ervan bewust dat de garantie op de motor vervalt. Sterker nog, dat vind ik terecht als de kwaal het gevolg is van de tuning. Overige problemen/ onderdelen die niet in verband staan met de tuning zouden (juridisch) gewoon onder de garantie moeten blijven vallen. Ik realiseer mij dat dit gedonder kan opleveren maar dat hangt af van de relatie die je met je dealer opbouwt. Kortom, er zit dus een financieel risico aan. Gezien de kwaliteit van de motor, acht ik deze aanvaardbaar. Als laatste, deze auto bevalt me zo goed dat ik serieus voornemens ben heeeeel lang Mini's te blijven rijden, en mijn record is Max drie jaar met dezelfde auto! Kortom, ik ga werken aan een langdurige relatie met mijn garage. Ik verheug me nu al om over Max drie jaar weer een nieuwe te mogen kopen 

- DKR
- One wheel wonder
- Contacteer:
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Heb mijn Mini One (90pk) vorige week laten chippen naar nu 125pk
De auto kan best zuiniger geworden zijn maar na het chippen is mijn rechtervoet ook zwaarder geworden dus dat merk ik niet
De auto kan best zuiniger geworden zijn maar na het chippen is mijn rechtervoet ook zwaarder geworden dus dat merk ik niet

Goed-en-Koop.nl Auto Tuning & Design
- LH-MINI-R56
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Afspraak gemaakt voor chippen
A.s. woensdag naar s'Heerenbergh.
Ben benieuwd, zal mijn bevindingen hier posten.

A.s. woensdag naar s'Heerenbergh.
Ben benieuwd, zal mijn bevindingen hier posten.
- mome
- One wheel wonder
Bericht
Heb je mini connected? Dan ben ik wel nieuwsgierig naar wat de mini zelf aangeeft wat het vermogen is in pk en nm.
Succes!
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Veel plezier dan woensdag!LH-MINI-R56 schreef:Afspraak gemaakt voor chippen![]()
A.s. woensdag naar s'Heerenbergh.
Ben benieuwd, zal mijn bevindingen hier posten.
Heb je mini connected? Dan ben ik wel nieuwsgierig naar wat de mini zelf aangeeft wat het vermogen is in pk en nm.
Succes!
- vriej29
- Leerling Mini lid
- LH-MINI-R56
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Vanmiddag de Mini laten chiptunen.
Ik moet de eerste 100km ff rustig aan doen, heb hem dus nog niet vol kunnen testen.
Maar de eerste indruk is dat je hoger in toeren meer vermogen hebt, in lage toeren merk ik niet zoveel verschil. Heb geen Mini Connected, dus kan het verschil in vermogen niet aangeven.
Zal binnenkort een update plaatsen over mijn ervaring en of het van invloed is op het verbruik van de Mini.
Ik moet de eerste 100km ff rustig aan doen, heb hem dus nog niet vol kunnen testen.
Maar de eerste indruk is dat je hoger in toeren meer vermogen hebt, in lage toeren merk ik niet zoveel verschil. Heb geen Mini Connected, dus kan het verschil in vermogen niet aangeven.
Zal binnenkort een update plaatsen over mijn ervaring en of het van invloed is op het verbruik van de Mini.
- mome
- One wheel wonder
Bericht
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Ben zeer benieuwd naar je uitgebreide(re) ervaring!
I.i.g. veel plezier met de upgrade.
I.i.g. veel plezier met de upgrade.
- LH-MINI-R56
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Vandaag eindelijk tijd gehad om een stukje te kunnen toeren.
Wat een verschil van 75pk naar +/- 130 pk.
Heerlijke auto om in te rijden, vooral hoger in de toeren heeft hij veel meer vermogen.
Minder snel opschakelen om goed mee te kunnen komen, ook op de snelweg is inhalen een stuk vlotter.
Ik kan het iedereen aanraden. Rijden in de Mini was al een genot, maar nu nog veel meer.
Het verbruik zal nu wel wat meer zijn, maar ja daar krijg je een hoop plezier voor terug
.
Ik zal na de volgende tankbeurt nog eens posten wat het verbruik is bij normaal woon/werkverkeer.

Wat een verschil van 75pk naar +/- 130 pk.
Heerlijke auto om in te rijden, vooral hoger in de toeren heeft hij veel meer vermogen.
Minder snel opschakelen om goed mee te kunnen komen, ook op de snelweg is inhalen een stuk vlotter.
Ik kan het iedereen aanraden. Rijden in de Mini was al een genot, maar nu nog veel meer.
Het verbruik zal nu wel wat meer zijn, maar ja daar krijg je een hoop plezier voor terug

Ik zal na de volgende tankbeurt nog eens posten wat het verbruik is bij normaal woon/werkverkeer.
- LH-MINI-R56
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Chiptuning Mini One 75pk
Update ivm verbruik na het chippen. Ondanks de wat pittigere rijstijl is het verbruik bij woon/werkverkeer (vooral 80km wegen) nog steeds 1:15/16. Dus dat valt me niet tegen? Het chippen bevalt me nog steeds prima en kan het iedereen aanraden.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors