Ik ben bij de lokale BMW dealer geweest voor het monteren van zwarte achterlichtomrandingen.
Had het zelf willen doen als zou blijken dat de achterlichten niet eruit hoefden.
Ik dus geïnformeerd of de achterlichten konden blijven zitten.
" ja, de lichten kunnen blijven zitten. De omrandingen worden erop geklikt." was het antwoord.
Dit doe ik dan zelf was mijn eerste gedachte.
Maar omdat ik de Mini toch moest achterlaten i.v.m een terugroepactie voor het vervangen
van de thermostaat, dacht ik waarom dan niet meteen de omrandingen laten monteren.
€ 90,- voor montage van de omrandingen.
In ging uit van een misverstand en heb de medewerker gezegd dat ik de omrandingen zelf
had meegenomen.
Nee kreeg ik te horen het was 45 minuten werk, vandaar dit bedrag.
Ik heb helaas geen ervaring met dit werk. Wel heb ik zelf de koplampomrandingen vervangen.
Dit was 10 minuten werk.
Kan iemand mij uitleggen of bovenstaand normaal is?
Bij voorbaat dank!
Gio
Hoezo DUUR.....?
- Erjen
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: Hoezo DUUR.....?
45 minuten werk?!?!?!! Het is binnen 30 seconden gebeurt!
Zie hier:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie hier:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Uhr
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Hoezo DUUR.....?
Je kunt dit ook zelf, niet in 30 seconden maar in 5 minuten.
Dealers moeten altijd een heel protocol volgen voor elke montage, wat in sommige gevallen een beetje omslachtig is. Helaas hebben dealers ook een hekel aan en weinig ervaring in montage van accessoires (ze richten zichliever op regulier onderhoud - minder risicovol en betere marges). Dus probeer bij elke upgrade altijd even te checken of je het zelf kunt. Bij dealermontages zit je al snel aan 75 euro montagekosten.
Dealers moeten altijd een heel protocol volgen voor elke montage, wat in sommige gevallen een beetje omslachtig is. Helaas hebben dealers ook een hekel aan en weinig ervaring in montage van accessoires (ze richten zichliever op regulier onderhoud - minder risicovol en betere marges). Dus probeer bij elke upgrade altijd even te checken of je het zelf kunt. Bij dealermontages zit je al snel aan 75 euro montagekosten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Erjen
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: Hoezo DUUR.....?
Bij de dealer in Dordrecht was 1 montage uur 111 euro.... (Ik weet niet hoe dit bij andere dealers is). Dus, dan zou ik het inderdaad lekker zelf doen.
Uhr
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Hoezo DUUR.....?
alle bmw dealers hebben een standaard uurloon volgens mij en zou overal hetzelfde moeten zijn.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Hoezo DUUR.....?
Dat zou illegaal zijn ivm monopolie vorming.
Mini NL adviseert standaardtijden voor bewerkingen op basis van hun onderhoudprogramma. Het is aan de dealers (onafhankelijke bedrijven) om daarvan af te wijken. Het is ook aan de dealers om hun eigen commercieel uurtarief vast te stellen.
Daarnaast bedoelde ik 75 euro excl btw, fus eigenlijk iets duurder.
Mini NL adviseert standaardtijden voor bewerkingen op basis van hun onderhoudprogramma. Het is aan de dealers (onafhankelijke bedrijven) om daarvan af te wijken. Het is ook aan de dealers om hun eigen commercieel uurtarief vast te stellen.
Daarnaast bedoelde ik 75 euro excl btw, fus eigenlijk iets duurder.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Gio
- Nieuwsgierig
Bericht
deze staan vast.
Ik kan me niet voorstellen dat voor deze werkzaamheden zoveel tijd wordt gerekend.
Re: Hoezo DUUR.....?
Voor de meest voorkomende montagewerkzaamheden wordt een tijdsmarge ingecalculeerdMarcel Always Open schreef:Je kunt dit ook zelf, niet in 30 seconden maar in 5 minuten.
Dealers moeten altijd een heel protocol volgen voor elke montage, wat in sommige gevallen een beetje omslachtig is. Helaas hebben dealers ook een hekel aan en weinig ervaring in montage van accessoires (ze richten zichliever op regulier onderhoud - minder risicovol en betere marges). Dus probeer bij elke upgrade altijd even te checken of je het zelf kunt. Bij dealermontages zit je al snel aan 75 euro montagekosten.
deze staan vast.
Ik kan me niet voorstellen dat voor deze werkzaamheden zoveel tijd wordt gerekend.
- Gio
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik zou graag willen weten waar ze zich die 45 minuten mee bezig hebben gehouden.
Re: Hoezo DUUR.....?
Het gaat mij niet om het uurloon.Uhr schreef:Bij de dealer in Dordrecht was 1 montage uur 111 euro.... (Ik weet niet hoe dit bij andere dealers is). Dus, dan zou ik het inderdaad lekker zelf doen.
Ik zou graag willen weten waar ze zich die 45 minuten mee bezig hebben gehouden.
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
en nog meer
je kan er namelijk een paar kopen voor 100 euries

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Hoezo DUUR.....?




mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors