Hoezo DUUR.....?

De 2e generatie vanaf 2006
Gio
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Hoezo DUUR.....?

18 sep 2013, 18:53

Ik ben bij de lokale BMW dealer geweest voor het monteren van zwarte achterlichtomrandingen.
Had het zelf willen doen als zou blijken dat de achterlichten niet eruit hoefden.
Ik dus geïnformeerd of de achterlichten konden blijven zitten.
" ja, de lichten kunnen blijven zitten. De omrandingen worden erop geklikt." was het antwoord.
Dit doe ik dan zelf was mijn eerste gedachte.
Maar omdat ik de Mini toch moest achterlaten i.v.m een terugroepactie voor het vervangen
van de thermostaat, dacht ik waarom dan niet meteen de omrandingen laten monteren.
€ 90,- voor montage van de omrandingen.
In ging uit van een misverstand en heb de medewerker gezegd dat ik de omrandingen zelf
had meegenomen.
Nee kreeg ik te horen het was 45 minuten werk, vandaar dit bedrag.

Ik heb helaas geen ervaring met dit werk. Wel heb ik zelf de koplampomrandingen vervangen.
Dit was 10 minuten werk.

Kan iemand mij uitleggen of bovenstaand normaal is?

Bij voorbaat dank!

Gio
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: Hoezo DUUR.....?

18 sep 2013, 19:36

45 minuten werk?!?!?!! Het is binnen 30 seconden gebeurt!

Zie hier:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Uhr
speedy
NMC Legend
NMC Legend

18 sep 2013, 19:47

wtf wat een schooiers zeg!
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

18 sep 2013, 19:50

Je kunt dit ook zelf, niet in 30 seconden maar in 5 minuten.

Dealers moeten altijd een heel protocol volgen voor elke montage, wat in sommige gevallen een beetje omslachtig is. Helaas hebben dealers ook een hekel aan en weinig ervaring in montage van accessoires (ze richten zichliever op regulier onderhoud - minder risicovol en betere marges). Dus probeer bij elke upgrade altijd even te checken of je het zelf kunt. Bij dealermontages zit je al snel aan 75 euro montagekosten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 sep 2013, 19:52

Bij de dealer in Dordrecht was 1 montage uur 111 euro.... (Ik weet niet hoe dit bij andere dealers is). Dus, dan zou ik het inderdaad lekker zelf doen.
Uhr
speedy
NMC Legend
NMC Legend

18 sep 2013, 19:57

alle bmw dealers hebben een standaard uurloon volgens mij en zou overal hetzelfde moeten zijn.
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

18 sep 2013, 20:19

Dat zou illegaal zijn ivm monopolie vorming.

Mini NL adviseert standaardtijden voor bewerkingen op basis van hun onderhoudprogramma. Het is aan de dealers (onafhankelijke bedrijven) om daarvan af te wijken. Het is ook aan de dealers om hun eigen commercieel uurtarief vast te stellen.

Daarnaast bedoelde ik 75 euro excl btw, fus eigenlijk iets duurder.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gio
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 sep 2013, 21:33

Marcel Always Open schreef:Je kunt dit ook zelf, niet in 30 seconden maar in 5 minuten.

Dealers moeten altijd een heel protocol volgen voor elke montage, wat in sommige gevallen een beetje omslachtig is. Helaas hebben dealers ook een hekel aan en weinig ervaring in montage van accessoires (ze richten zichliever op regulier onderhoud - minder risicovol en betere marges). Dus probeer bij elke upgrade altijd even te checken of je het zelf kunt. Bij dealermontages zit je al snel aan 75 euro montagekosten.
Voor de meest voorkomende montagewerkzaamheden wordt een tijdsmarge ingecalculeerd
deze staan vast.
Ik kan me niet voorstellen dat voor deze werkzaamheden zoveel tijd wordt gerekend.
Gio
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 sep 2013, 21:35

Uhr schreef:Bij de dealer in Dordrecht was 1 montage uur 111 euro.... (Ik weet niet hoe dit bij andere dealers is). Dus, dan zou ik het inderdaad lekker zelf doen.
Het gaat mij niet om het uurloon.
Ik zou graag willen weten waar ze zich die 45 minuten mee bezig hebben gehouden.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2013, 22:05

:bier en nog meer :bier je kan er namelijk een paar kopen voor 100 euries :mrgreen:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”