Beste Mini bezitters,
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Eer paar weken geleden de remschijven en remblokken vervangen. De eerste 1000 km de boel netjes ingeremd. Hierbij geen rare geluiden gehoord.
Toen ik een keer wat harder moest remmen dan normaal hoor de ik een raar knoekend geluid links voor. Dit geluid loopt gelijk met de omwenteling van het wiel en is er alleen wanneer ik bovengemiddeld rem.
Het stuur trilt niet en er is niets in het pedaal te voelen. Wel is het knoekend door heel het chassis te horen.
Omdat het geluid duidelijk van links voor komt en ik het idee had dat het van de schijven af zou moeten komen heb ik de schijven, remblokken en wielen links en rechts omgewisseld. Dit alles heeft niet geholpen. Het geluid blijft links voor.
Vandaag naar de BMW en een soort van KwikFit (Siba in Uden waar ik zeer netjes geholpen ben en waar ze de auto op de remmen testbank hebben gezet zonder ook maar iets te hoeven betalen) geweest. Beide hebben ze nog nooit zoiets mee gemaakt en hebben ze geen idee.
De schijven en remblokken zijn van het merk ATE. (Niet bepaald een prut merk en originele montage bij VW)
Wie o wie komt dit bekend voor of kan mij hiermee helpen?
Bij voorbaat dank,
Erik
Raar geluid bij bovengemiddeld tot hard remmen.
- Thegreenery
- Enthousiast
- Locatie: Eindhoven
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Lijkt mij eerder speling ergens in de ophanging / demper.
Normaal wordt de speling naar 1 kant gedrukt, bij hard remmen komen er krachten op de ophanging en wordt evt. speling voelbaar.....
De remzuigers zitten wel goed los ?
Normaal wordt de speling naar 1 kant gedrukt, bij hard remmen komen er krachten op de ophanging en wordt evt. speling voelbaar.....
De remzuigers zitten wel goed los ?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Wielen goed vast, losse remklauw, losse remblokken, stabilisatorstang/rubbers, motorophanging, alle veren nog OK, lekke schokbreker??
Allemaal mogelijkheden die voor de nodige KLOINK-geluiden kunnen zorgen.
En kan een toevallige samenloop zijn he, dat het helemaal niks met de nieuwe schijven van doen heeft. Of dat het toch aan de achterkant zit...
Allemaal mogelijkheden die voor de nodige KLOINK-geluiden kunnen zorgen.
En kan een toevallige samenloop zijn he, dat het helemaal niks met de nieuwe schijven van doen heeft. Of dat het toch aan de achterkant zit...
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Kan inderdaad aan de demper liggen. Trek die eens heen en weer.
Ik weet niet of de de standaard demper er in zit maar ik heb al KW dempers gezien waarbij de stang teveel speling had. Daarom heeft Bilstein een veel dikkere stang en upside-down montage
Ik weet niet of de de standaard demper er in zit maar ik heb al KW dempers gezien waarbij de stang teveel speling had. Daarom heeft Bilstein een veel dikkere stang en upside-down montage

- Thegreenery
- Enthousiast
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Alles is gecontroleerd op speling enz enz. Na vier keer erop en eraf zijn de ideeën op.
Schokbreker en velgen zijn origineel.
Geen spijkers of iets dergelijks in de banden.
Geen aanloop sporen in velgen, remklauw, ophanging enz enz.
Bouten van de velgen gecontroleerd of deze een grotere doorsteek hebben door een dunnere schijf.
Noem het maar op en we hebben het gecontroleerd.
Het is wel toeval dat het probleem na het vervangen van de schijven is gekomen.
Ga van de week weer de originele schijven monteren.
Schokbreker en velgen zijn origineel.
Geen spijkers of iets dergelijks in de banden.
Geen aanloop sporen in velgen, remklauw, ophanging enz enz.
Bouten van de velgen gecontroleerd of deze een grotere doorsteek hebben door een dunnere schijf.
Noem het maar op en we hebben het gecontroleerd.
Het is wel toeval dat het probleem na het vervangen van de schijven is gekomen.
Ga van de week weer de originele schijven monteren.
- Thegreenery
- Enthousiast
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Was het maar 1 'kloink' dan is het meestal wel ergens waar speling op zit.
Het geluid is constant aanwezig bij bovengemiddeld remmen tot ik stil sta.
Net of de remklauw tegen een loodje in de velg loopt.
Het geluid is constant aanwezig bij bovengemiddeld remmen tot ik stil sta.
Net of de remklauw tegen een loodje in de velg loopt.
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had dezelfde symptomen, (soort van geklik bij iedere omwenteling van het wiel) ook naar de garage geweest dachten dat het de aandrijfas etc. Later die week de voorwielen eraf Bleek bij mij een samenloop van viezigheid tussen de spacer te zijn en bouten die ( wel keurig op moment) niet goed vast zaten, velg en spacer licht opgeschuurt bouten goed aangehaald en toen was het weg..
- Thegreenery
- Enthousiast
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Vandaag aan de linker zijde de oude schijf en remblokken terug gezet en het probleem is over.
Het rare is toen we de nieuwe schijven omwisselde het probleem aan de linker zijde bleef bestaan dus zou je zeggen dat het niet aan de schijf ligt.
Misschien toch maar 150 euro meer uitgeven aan originele?
Het rare is toen we de nieuwe schijven omwisselde het probleem aan de linker zijde bleef bestaan dus zou je zeggen dat het niet aan de schijf ligt.
Misschien toch maar 150 euro meer uitgeven aan originele?
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors