Denk Downpipe, daar was hij wel goedkoop mee.frankie schreef:Heb je het tegen Dennis?Wilcoos schreef:Valse nicht![]()
![]()
![]()
Zal de DV eens bekijken.
Wat dan? Intercoolertje?oh en als je toch naar Belgie gaat, neem even wat voor mij mee dan
Rijk lopen, hoog verbruik, onregelmatig stationair etc.
- frankie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Het lijkt, nu de tank wat leger wordt, weer wat erger te worden. Zou de HD pomp toegevoegd kunnen worden als mogelijke veroorzaker?
Conclusies tot nu toe:
Tank slechte benzine? -> onwaarschijnlijk want Dennis zegt dat
Lambda sensor slechter? ->
Cat overleden? -> waarschijnlijk nog niet, maar te lang zo rijk doorrijden dan wel
Carbon build up? -> onwaarschijnlijk, want "opeens" de problemen en niet geleidelijk zoals je zou verwachten.
Verkeerde timing distributie? -> onwaarschijnlijk, want geen ELM
Injectoren?
Divertor Valve?
HD Brandstofpomp?
Luchtfilter "verstopt?
Het is gewoon irritant dat er ook geen foutmelding komt, want zo is het zoeken naar een speld in een hooiberg. De DV en het luchtfilter ga ik zelf nog even checken.
Conclusies tot nu toe:
Tank slechte benzine? -> onwaarschijnlijk want Dennis zegt dat
Lambda sensor slechter? ->
Cat overleden? -> waarschijnlijk nog niet, maar te lang zo rijk doorrijden dan wel
Carbon build up? -> onwaarschijnlijk, want "opeens" de problemen en niet geleidelijk zoals je zou verwachten.
Verkeerde timing distributie? -> onwaarschijnlijk, want geen ELM
Injectoren?
Divertor Valve?
HD Brandstofpomp?
Luchtfilter "verstopt?
Het is gewoon irritant dat er ook geen foutmelding komt, want zo is het zoeken naar een speld in een hooiberg. De DV en het luchtfilter ga ik zelf nog even checken.
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!

Bericht
Hebben we hier niet iemand die bepaalde waarden rijdend kan meten, of kan checken met software en laptopje. Speelgoed voor VAG heb ik wel liggen, maar voor BMW is het nog onderweg.
Vertel mij watfrankie schreef: Het is gewoon irritant dat er ook geen foutmelding komt, want zo is het zoeken naar een speld in een hooiberg. De DV en het luchtfilter ga ik zelf nog even checken.
Hebben we hier niet iemand die bepaalde waarden rijdend kan meten, of kan checken met software en laptopje. Speelgoed voor VAG heb ik wel liggen, maar voor BMW is het nog onderweg.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Maar ff serieus ik rij al Een tijd met tuning en kreeg ook op eens last van knetteren en geluiden bleek pingelen te zijn maar dan nog het geluid bij gas geven en hoge toeren die is nooit weg geweest sinds de software Aanpassing door Gis en dat was na mijn mening ook verkeerd mengsel
Ik reed 330 km op een tank dat was niet goed
Maar hoeft bij jou het probleem niet te zijn
Ik reed 330 km op een tank dat was niet goed
Maar hoeft bij jou het probleem niet te zijn
burn rubber not your soul


- frankie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ja, ik heb natuurlijk ook nog de sportknop waar in principe een "standaard" programma ook in zit, dus dan zou het probleem in normaal daar weg moeten zijn. Maar het maakt niet uit of ik hem in sport of normaal heb staan. Zelfde problemen. Dat en het plotselinge opkomen van de problemen zijn eigenlijk de redenen dat ik de getunede software grotendeels uitsluit als veroorzaker. Maar zoals gezegd, ga ik wel even contact opnemen.
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Zou het in de bougiekabels kunnen zitten?
Dat zou het beroerd stationair verklaren..
Als een cilinder niet goed vonkt kan het zijn dat die meer brandstof gaat inspuiten..
Wat doet je IAT? Kan je die zien?
Dat zou het beroerd stationair verklaren..
Als een cilinder niet goed vonkt kan het zijn dat die meer brandstof gaat inspuiten..
Wat doet je IAT? Kan je die zien?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Of een fout in de software
Ik zeg niet dat plotseling de software is veranderd ....... Maar idd dat er dingen gebeuren na de software en dat zou slopen kunnen zijnWilcoos schreef:Software wordt niet plotseling anders. Dus dat lijkt mij ook niet waarschijnlijk. Wel kan software iets slopen, maar in jouw geval is dat dan slijtage ivm goed gebruik
Of een fout in de software
burn rubber not your soul


Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors













