Rijk lopen, hoog verbruik, onregelmatig stationair etc.

De 2e generatie vanaf 2006
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

10 dec 2012, 16:02

frankie schreef:
Wilcoos schreef:Valse nicht :mrgreen:
Heb je het tegen Dennis? :mrgreen: >)

Zal de DV eens bekijken.
oh en als je toch naar Belgie gaat, neem even wat voor mij mee dan 8)
Wat dan? Intercoolertje? :D
Denk Downpipe, daar was hij wel goedkoop mee. :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

10 dec 2012, 16:48

knetteren/knisperen geen pingelen ? was bij mij namelijk wel zo :roll:
bij vol gas in lage toeren (1500/2000 toeren)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

10 dec 2012, 16:53

Nee, geen pingelen, dat heb ik met de bougie problemen wel gehad. Het is ook juist bij hogere toeren en echt in de uitlaat dempers..
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

11 dec 2012, 11:06

Het lijkt, nu de tank wat leger wordt, weer wat erger te worden. Zou de HD pomp toegevoegd kunnen worden als mogelijke veroorzaker?

Conclusies tot nu toe:

Tank slechte benzine? -> onwaarschijnlijk want Dennis zegt dat
Lambda sensor slechter? ->
Cat overleden? -> waarschijnlijk nog niet, maar te lang zo rijk doorrijden dan wel
Carbon build up? -> onwaarschijnlijk, want "opeens" de problemen en niet geleidelijk zoals je zou verwachten.
Verkeerde timing distributie? -> onwaarschijnlijk, want geen ELM
Injectoren?
Divertor Valve?
HD Brandstofpomp?
Luchtfilter "verstopt?

Het is gewoon irritant dat er ook geen foutmelding komt, want zo is het zoeken naar een speld in een hooiberg. De DV en het luchtfilter ga ik zelf nog even checken.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

11 dec 2012, 11:15

frankie schreef: Het is gewoon irritant dat er ook geen foutmelding komt, want zo is het zoeken naar een speld in een hooiberg. De DV en het luchtfilter ga ik zelf nog even checken.
Vertel mij wat :mrgreen:

Hebben we hier niet iemand die bepaalde waarden rijdend kan meten, of kan checken met software en laptopje. Speelgoed voor VAG heb ik wel liggen, maar voor BMW is het nog onderweg.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

11 dec 2012, 11:26

Nou, jij dus binnenkort :mrgreen: Bij BR (of Beek) kunnen ze dat natuurlijk op de rollen doen, dus als luchtfilter en DV goed zijn toch maar overwegen daar een afspraak te maken.

Heb je spul van Bavarian Technic gekocht?
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

11 dec 2012, 11:39

Ik heb iets van MP gekocht. Maar zit nog te wachten tot het binnenkomt. Geen idee wat het is. Uitlezen op de rollen zou ik niet doen, gewoon rijdend op de weg.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

11 dec 2012, 11:40

Gaatje in je tank :lol: :mrgreen:
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

11 dec 2012, 11:45

Maar ff serieus ik rij al Een tijd met tuning en kreeg ook op eens last van knetteren en geluiden bleek pingelen te zijn maar dan nog het geluid bij gas geven en hoge toeren die is nooit weg geweest sinds de software Aanpassing door Gis en dat was na mijn mening ook verkeerd mengsel

Ik reed 330 km op een tank dat was niet goed :(

Maar hoeft bij jou het probleem niet te zijn :|
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

11 dec 2012, 11:53

Ja, ik heb natuurlijk ook nog de sportknop waar in principe een "standaard" programma ook in zit, dus dan zou het probleem in normaal daar weg moeten zijn. Maar het maakt niet uit of ik hem in sport of normaal heb staan. Zelfde problemen. Dat en het plotselinge opkomen van de problemen zijn eigenlijk de redenen dat ik de getunede software grotendeels uitsluit als veroorzaker. Maar zoals gezegd, ga ik wel even contact opnemen.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

11 dec 2012, 11:56

Software wordt niet plotseling anders. Dus dat lijkt mij ook niet waarschijnlijk. Wel kan software iets slopen, maar in jouw geval is dat dan slijtage ivm goed gebruik :mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

11 dec 2012, 12:01

Zou het in de bougiekabels kunnen zitten?

Dat zou het beroerd stationair verklaren..
Als een cilinder niet goed vonkt kan het zijn dat die meer brandstof gaat inspuiten..

Wat doet je IAT? Kan je die zien?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

11 dec 2012, 12:20

Dan geeft hij een fout melding gele motorlampje bij slechte vonk
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

11 dec 2012, 12:22

Wilcoos schreef:Software wordt niet plotseling anders. Dus dat lijkt mij ook niet waarschijnlijk. Wel kan software iets slopen, maar in jouw geval is dat dan slijtage ivm goed gebruik :mrgreen:
Ik zeg niet dat plotseling de software is veranderd ....... Maar idd dat er dingen gebeuren na de software en dat zou slopen kunnen zijn

Of een fout in de software
burn rubber not your soul

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”