ASN Autoimport

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 apr 2012, 15:30

peter schreef:Als die liter olie er 2 dagen na de aflevering bij moest is dat NIET normaal.
Ik had het verkeerd begrepen, ik dacht 2dagen nadat hij gebeld had over alle problemen en met de mail ed.
Na 2dagen moet de pot idd nog lekker vol zijn!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2012, 15:32

Ik ben wel eens binnengewandeld bij ASN en ik moet zeggen dat mijn indruk toen best positief was. Mooie MINI's, nette garage, aardige kerel. Maar goed, als ik dit dan weer lees blijkt toch ook wel weer dat dat niet alles zegt. Ik vind dit toch niet bepaald een chique manier van zaken doen. Tot enige tijd geleden stond ASN trouwens hier op de site nog vermeld als sponsor, ik zie 'm er nu niet meer tussen staan.
peter schreef:Als die liter olie er 2 dagen na de aflevering bij moest is dat NIET normaal.

Je mag verwachten dat het bedrijf de auto gecontroleerd heeft aangezien ze er ook (gedeeltelijke) garantie op geven. Je wilt als leverancier dan toch ook voor jezelf weten of alles in orde is als de klant de auto ophaalt.
Nou, ik kan je vertellen dat ik bij de MINI die mijn moeder vorig jaar kocht er op de dag van de aflevering 2 liter olie bij in heb moeten gooien. :shock: En dat was niet omdat hij 2 liter olie op 200 kilometer verbruikt, maar omdat ze bij Maaral (inderdaad, een officiële MINI-dealer) 'vergeten' waren de auto een beurt te geven... :s Ze hebben toen een maand de tijd gehad om die auto af te leveren en de peilstok is er blijkbaar niet uit geweest. Ik kijk dus nergens meer van op. :roll:
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2012, 15:51

kansloze manier van handelen vind ik dit. Laat hij gewoon z'n klanten op een nette manier helpen. Denk dat je je rechtsbijstand moet inschakelen en het er niet bij moet laten zitten. Zo komen dat soort gasten er altijd mee weg.

Schuifdak dat niet goed werkt kan een dure grap worden als de complete geleiding vervangen moet worden (en dat komt nogal eens voor).

Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2012, 16:28

Pfffff, wat een service gericht bedrijf!!
Daar zou ik dus gelijk nooit meer iets kopen, simpel.

Maar goed, sta tegenwoordig nergens meer van te kijken.
Pas geleden ook bij mijn eigen garage een probleem gekregen omdat ze me niets tegemoet wilden komen nadat zij fouten gemaakt hadden. En dat terwijl je al jaren klant bent en altijd netjes op tijd de rekeningen betaald hebt. Maar zo leer je de mensen wel ineens kennen, ook al had ik het niet verwacht. Aan mij verdienen ze dus nooit meer 1 pepernoot!

Maar goed, zo gaat het bij ASN blijkbaar dus ook, wegblijven dus!!

:s
pretoogjes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:

03 apr 2012, 18:30

Idd is het een nette en verzorgde zaak tot dat je het koopcontract hebt getekend daarna is je garantie vaak geen drol meer waard ! Wat het olie betreft de mini heeft geen buitensporig olie verbruik maar het gaat mij erom dat ze gewoon geen beurt hebben gegeven en de olie hebben nagekeken auto kwam uit duitsland en had een beurt gehad in april 2011 volgens de boekjes wat ik ook wel geloof . Maar toch je mag toch verwachten als je er een auto koopt dat hij dan nog ff wordt nagelopen maar niet dus ! Ben net terug van de dealer poelgeest amstelveen ivm de terugroepactie en heb een afspraak woe 11-04 dus hier volop in vorraad die waterpomp dit even terzijde heb ook gevraagd even naar het dak te kijken misschien is het een kleinigheidje ( hoop ik ) en als dat zo is dan heeft ASN Autoimport nu een negatieve uitstraling voor misschien een kleinigheidje heb ze ook netjes terug gemaild met het volgende,

Geachte heer sanders,

Bedankt voor u reactie u service is mij duidelijk en zal twee mensen die ik u adres gegeven had dus doorgeven over u garantie daar die interesse hadden in een mini.
Ook zal ik de door u goede service en garantie op menig forum zetten. 

Met vriendelijke groet,

Tja eigen schuld dikke bult denk ik zo , wil niet iemand onderuit trekken maar een dure mini kopen en dan deze service ben ik ook meteen klaar met zo iemand en brand ik dan ook af.

Wat rechtsbijstand betreft wacht ik de dealer nog ff af wat de kosten zullen zijn zoals ik al schreef misschien is het straks een kleinigheidje maar dan heeft Asn pech !
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

03 apr 2012, 19:43

Ik heb een mini uit 07 ook gekocht bij ASN.. Puur omdat hij er zoveel heeft staan, net een kind in een snoepwinkel. Achteraf had ik hem toch liever gekocht bij de dealer met goede garantie. Al heb ik tot op heden niks gehad... Het is trouwens geen echte 6 maanden garantie , het is max 10.000 km. En daar zat ik na 2 maanden al op.

Ik heb dat diesel geluid wel, maar is snel weg. Dus vind het wel prima. Heb alle nota's erbij van de voorgaande beurten.

Helaas weinig onderhandelingsruimte bij ASN. Daar was ik wel wat ontevreden over, of ik ben gewoon slecht daarin. ;-)
pretoogjes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:

03 apr 2012, 20:16

Idd weinig onderhandelingsruimte maar oke hij kwam aardig en sympathiek over maar na dat mailtje niet meer deed telefonisch eerst van komen we wel uit en zei " stuur mij even een mailtje met de gegevens van de auto " om vervolgens niet meer te reageren op het mailtje en het boven geschreven mailtje in mijn eerste bericht van de heer John Sanders spreekt voor zich , eerst verkocht hij voor 99% alleen mini's nu ook andere import auto's uit duitsland dus de klad zal er wel een beetje inzitten bij hem.
Maar oke wil alleen mensen waarschuwen mochten ze in zee gaan bij Asn auto import.
Marcel Always Open
Cabrio-King

Re: Asn Auto-import ervaring

03 apr 2012, 21:08

Klote dat het allemaal zo loopt

Toch schreef ASN het zelf al :
Pretoogjes schreef:
ASN schreef:... Het is raadzaam om het dak te smeren met een speciaal soort vet dat niet droog wordt. Ik adviseer u naar een goede garage te gaan. ...
Heel wrang, zo'n woordspeling. :?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
pretoogjes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:

03 apr 2012, 21:21

Ja heeft hij leuk geschreven haha goede garage beter een betrouwbare autohandelaar !
Ach deze mond tot mond reclame zegt ook genoeg en gooit denk ik ook wel zo zijn eigen glazen in
Laatst gewijzigd door pretoogjes op 03 apr 2012, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2012, 21:46

Bash schreef: Ik heb dat diesel geluid wel, maar is snel weg. Dus vind het wel prima.
dan neem je best een risico...

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2012, 23:18

heb het al vaker gezegd, garantie is een wassen neus en niets meer of minder dan een simpele manier om onzekere consumenten (extra) geld afhandig te maken. Als je als consument koopt heb je altijd wettelijke garantie tenzij expliciet uitgesloten. Leuk dat ASN niet is aangesloten bij de Bovag en dat de Geschillencommissie Voertuigen (ben daar geweest, verwacht er ook niet teveel van) geen optie is, maar bij een kantonrechter maak je zeker wel kans. Hangt natuurlijk wel af van hetgeen je nog kunt aantonen. Vaak kom je met een bewaarde verkoopadvertentie al een heel eind.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

04 apr 2012, 00:37

ASN was sponsor maar door dit soort klachten is het sponsorcontract door de NewMINIclub niet verlengd.
Bash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

04 apr 2012, 06:53

Berthil schreef:ASN was sponsor maar door dit soort klachten is het sponsorcontract door de NewMINIclub niet verlengd.

Ik had totaal geen verstand van mini's. Ik ben juist daarheen gegaan omdat ze vermeld stonden (als sponsor), want dan zal het wel goed zijn! Jammer dat ik het nu pas lees, maar aan de andere kant geniet ik wel van de mini.

Overigens; ik heb daar een mini uit 07 gekocht, een 1.4 one, 58000km op de teller en elke (koude) ochtend is er even een diesel geluid en als het echt echt koud is rijdt ie als een trekker. Dat is dan 5 min en dan is het weg. Normaal? Of kassa? (die uitzending of tv)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 apr 2012, 07:51

De NewMINIclub kan natuurlijk niet de kwaliteit van de sponsors waarborgen.

Goed te horen dat er wel afstand van het bedrijf is genomen na klachten van leden!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 apr 2012, 17:52

Bash schreef:Overigens; ik heb daar een mini uit 07 gekocht, een 1.4 one, 58000km op de teller en elke (koude) ochtend is er even een diesel geluid en als het echt echt koud is rijdt ie als een trekker. Dat is dan 5 min en dan is het weg. Normaal? Of kassa? (die uitzending of tv)
Dieselratel gaat alleen over de Cooper S en THP (PSA) motoren. Dus met turbo en directe injectie.

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”