Ook ik had afgelopen zaterdag een soortgelijk probleem, motor icoontje in display en melding van slecht werkende katalisator, verder rijden met laag vermogen verscheen op het centrale scherm.
Verder in nood loop dus, maar volgende dag deed hij het weer gewoon.
Buiten deze oprisping heb ik wel soms last van kort maar sterk inhouden wanneer ik met zo'n 2500 a 3000 tpm rijdt en vervolgens gas geef, wie kent dit probleem en wat kun je er aan doen?
Foutmelding -> noodloop
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Ik heb je advies ter harte genomen
Wat was eigenlijk de remedie voor de bevroren gasklep?
Re: foutmelding -> noodloop
CooperJeff schreef:Op de terugweg kom je langs Neckarsulm, dan kun je gelijk een paar zuigers bij Kolbenschmidt halenZal morgen wel even laten uitlezen hier in de buurt als dat lukt (Ingolstadt.....)Weet ik direct of ik al Peugeot zuigers moet bestellen
![]()
![]()

Ik heb je advies ter harte genomen


Wat was eigenlijk de remedie voor de bevroren gasklep?
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goed, over tot de orde van de dag. Vandaag de terugreis aangevangen. Ik heb een beetje geprobeerd het probleem "op te wekken" om de exacte symptomen te kunnen constateren.
Kortweg, bij normaal gebruik niets aan de hand, bij belasting, dus volgas in een hoge versnelling bij pak hem beet 3000 toeren voel je het schoksgewijs inhouden en volgt de het motormanagement lampje, met in de BC de code ID CC-031, wat dus met emmissie te maken heeft. Na het afzetten van de de motor lampje uit en geen problemen meer. Ik heb niet echt iets gemerkt van beperkt vermogen nu op de terugweg als het lampje brandt trouwens. De vloeistofpeilen (olie, koelvloeistof) kan ik nu uitsluiten, want die zijn allemaal bijgevuld en op peil.
Maar of het nu door de berglucht kwam, of de meters sneeuw, ik had een helder moment. Ik heb eerder met mijn R53 een kapotte bougiekabel gehad, het inhouden leek op wat ik destijds ook ervaarde. Als ik me niet vergis moeten de bougies om de 60k km vervangen worden, mijne staat nu na de wintersport op 70k km en geloof niet dat er al een keer nieuwe bougies ingedraaid zijn
......Maandag laat ik hem uitlezen en zullen we het wel horen
Kortweg, bij normaal gebruik niets aan de hand, bij belasting, dus volgas in een hoge versnelling bij pak hem beet 3000 toeren voel je het schoksgewijs inhouden en volgt de het motormanagement lampje, met in de BC de code ID CC-031, wat dus met emmissie te maken heeft. Na het afzetten van de de motor lampje uit en geen problemen meer. Ik heb niet echt iets gemerkt van beperkt vermogen nu op de terugweg als het lampje brandt trouwens. De vloeistofpeilen (olie, koelvloeistof) kan ik nu uitsluiten, want die zijn allemaal bijgevuld en op peil.
Maar of het nu door de berglucht kwam, of de meters sneeuw, ik had een helder moment. Ik heb eerder met mijn R53 een kapotte bougiekabel gehad, het inhouden leek op wat ik destijds ook ervaarde. Als ik me niet vergis moeten de bougies om de 60k km vervangen worden, mijne staat nu na de wintersport op 70k km en geloof niet dat er al een keer nieuwe bougies ingedraaid zijn


- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
heerlijk he, die berglucht. 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Je bent een koning!



MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Weer wat geleerd!
Re: foutmelding -> noodloop
De naast Audi's worden er in Neckarsulm ook zuigers geproduceerd die in een MINI passen...frankie schreef:
Op de terugweg kom je langs Neckarsulm, dan kun je gelijk een paar zuigers bij Kolbenschmidt halen
Weer wat geleerd!

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Hebben we ook voor jou een onderschrift bij je forum naam gevonden...frankie schreef:autofluisteraar

- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je bedoelt zwakke plek in relatie tot de "carbon build up" en daarmee gepaarde problemen?
Het is trouwens niet specifiek bij 3000 toeren dat hij inhoudt, maar dat was wat me het meeste opviel op de Autobahn simpelweg omdat je dan heel veel rond dat toerental zit. Nu met stadsverkeer merk ik het ook bij lagere en hogere toerentallen en stationair mist hij soms ook een slagje.
Maar goed, we gaan het zien als de nieuwe bougies en bobines erin zitten.
Het is trouwens niet specifiek bij 3000 toeren dat hij inhoudt, maar dat was wat me het meeste opviel op de Autobahn simpelweg omdat je dan heel veel rond dat toerental zit. Nu met stadsverkeer merk ik het ook bij lagere en hogere toerentallen en stationair mist hij soms ook een slagje.
Maar goed, we gaan het zien als de nieuwe bougies en bobines erin zitten.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors