Foutmelding -> noodloop

De 2e generatie vanaf 2006
P&G
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Dronten
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 dec 2010, 20:46

13 feb 2012, 11:08

Ook ik had afgelopen zaterdag een soortgelijk probleem, motor icoontje in display en melding van slecht werkende katalisator, verder rijden met laag vermogen verscheen op het centrale scherm.
Verder in nood loop dus, maar volgende dag deed hij het weer gewoon.
Buiten deze oprisping heb ik wel soms last van kort maar sterk inhouden wanneer ik met zo'n 2500 a 3000 tpm rijdt en vervolgens gas geef, wie kent dit probleem en wat kun je er aan doen?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: foutmelding -> noodloop

18 feb 2012, 21:03

CooperJeff schreef:
Zal morgen wel even laten uitlezen hier in de buurt als dat lukt (Ingolstadt.....) :roll: Weet ik direct of ik al Peugeot zuigers moet bestellen :mrgreen: :mrgreen:
Op de terugweg kom je langs Neckarsulm, dan kun je gelijk een paar zuigers bij Kolbenschmidt halen :mrgreen:
Afbeelding

Ik heb je advies ter harte genomen :mrgreen: :mrgreen:

Wat was eigenlijk de remedie voor de bevroren gasklep?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

18 feb 2012, 21:13

Goed, over tot de orde van de dag. Vandaag de terugreis aangevangen. Ik heb een beetje geprobeerd het probleem "op te wekken" om de exacte symptomen te kunnen constateren.

Kortweg, bij normaal gebruik niets aan de hand, bij belasting, dus volgas in een hoge versnelling bij pak hem beet 3000 toeren voel je het schoksgewijs inhouden en volgt de het motormanagement lampje, met in de BC de code ID CC-031, wat dus met emmissie te maken heeft. Na het afzetten van de de motor lampje uit en geen problemen meer. Ik heb niet echt iets gemerkt van beperkt vermogen nu op de terugweg als het lampje brandt trouwens. De vloeistofpeilen (olie, koelvloeistof) kan ik nu uitsluiten, want die zijn allemaal bijgevuld en op peil.

Maar of het nu door de berglucht kwam, of de meters sneeuw, ik had een helder moment. Ik heb eerder met mijn R53 een kapotte bougiekabel gehad, het inhouden leek op wat ik destijds ook ervaarde. Als ik me niet vergis moeten de bougies om de 60k km vervangen worden, mijne staat nu na de wintersport op 70k km en geloof niet dat er al een keer nieuwe bougies ingedraaid zijn :roll: :roll: ......Maandag laat ik hem uitlezen en zullen we het wel horen
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

20 feb 2012, 13:21

Zojuist uit laten lezen. Foutmeldingen die opgeslagen waren: misfire cilinder 4 en daardoor detonatie. De misfire op cilinder 4 stond er een paar keer in. Duidt dus wel op een ontstekingsprobleem. Bougies worden vervangen en van cilinder 4 ook de bobine.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

20 feb 2012, 13:48

heerlijk he, die berglucht. :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

20 feb 2012, 14:03

:mrgreen: :mrgreen:

Goed he, gewoon de juiste diagnose stellen zonder uit te laten lezen. Ik voel me net zo'n soort autofluisteraar :roll: :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

20 feb 2012, 14:05

Je bent een koning! :-))


:mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: foutmelding -> noodloop

20 feb 2012, 14:19

frankie schreef:
Op de terugweg kom je langs Neckarsulm, dan kun je gelijk een paar zuigers bij Kolbenschmidt halen

Afbeelding
De naast Audi's worden er in Neckarsulm ook zuigers geproduceerd die in een MINI passen...

Weer wat geleerd! :mrgreen:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

20 feb 2012, 19:24

frankie schreef:en van cilinder 4 ook de bobine.
Het worden dus gewoon ook 4 bobine's......Ben ik in 1x klaar. :roll: :roll:
vin10
Be Mini
Be Mini
Locatie: Hoogstraten
Berichten: 580
Lid geworden op: 10 mar 2011, 12:44

20 feb 2012, 21:13

Weer mooi voor elkaar, en dat zonder paniek :wink:

(of is je rechtertrommelvlies toch ietwat uitgerokken :) )

Grtz
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

20 feb 2012, 23:01

frankie schreef:autofluisteraar
Hebben we ook voor jou een onderschrift bij je forum naam gevonden... :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

21 feb 2012, 22:31

Bij de 3000 toeren is een heel bekende zwakke plek van de motor. Als hij misfired dan doet hij het daar. Ben bang dat nieuwe bougies niet veel verandering zullen brengen.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

22 feb 2012, 08:49

Je bedoelt zwakke plek in relatie tot de "carbon build up" en daarmee gepaarde problemen?

Het is trouwens niet specifiek bij 3000 toeren dat hij inhoudt, maar dat was wat me het meeste opviel op de Autobahn simpelweg omdat je dan heel veel rond dat toerental zit. Nu met stadsverkeer merk ik het ook bij lagere en hogere toerentallen en stationair mist hij soms ook een slagje.

Maar goed, we gaan het zien als de nieuwe bougies en bobines erin zitten.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

22 feb 2012, 11:11

Hmm, net nog even opnieuw uit laten lezen. Nu misfire cilinder 2, waarbij aangegeven werd bobine op de uitleesaparatuur. :roll:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

22 feb 2012, 17:52

Nog wat anders. Zou benzine met E10 toevoeging voor deze problemen kunnen zorgen? Het is sinds de wintersport en heb daar RON100 met E10 toevoeging getankt. Ze hebben trouwens daar vrijwel alleen maar E10 trouwens.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”