De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
GreyCooperS
Forum Junky

19 jan 2012, 10:31

Daarheb ik nou helemaal geen last van, Daiel...

Hoe vaker ik m was, hoe meer ik denk...phuk it :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Leen
Enthousiast
Enthousiast

19 jan 2012, 12:41

GreyCooperS schreef:Haha...iedereen is altijd van harte welkom om mijn auto te poetsen hoor :mrgreen:

Ik zorg wel voor een happie en natje
Nou dan kunnen we wel eens een datumpje gaan prikken dacht ik zo. Als we niet droog/overdekt kunnen staan dan lijkt het me verstandig om zoiets in het voorjaar te doen.
Leen
Enthousiast
Enthousiast

19 jan 2012, 12:47

speedy schreef:Ik vind eigenlijk maar 1 ding teveel werk met detaillen en dat is "goed" machinaal polijsten en de hele zooi goed afplakken :shock:
Echt iets wat je 1 keer per jaar moet doen en ook niet vaker .
Hoe doen jullie dat met polijsten eerst de hele auto met 1 soort cutting pad en dan afbouwen of maak je een oppervlakte helemaal af per keer ?
Het polijsten heb ik nog niet zelf gedaan en heb daar ook nog geen tools voor. Die ga ik in het voorjaar aanschaffen (DAP900 Monello starterkit) Daarna nog een clinic volgen bij Waxwizard. (Heeft ook een facebook pagina en is actief op het E90 forum en Bimmerportal forum)) Bij hem heb ik de E90 een keer gebracht voor een detail en uitleg. En je weet niet wat je ziet naderhand. GLIMMEN!!!!! als een achterlijke. Wat betreft het polijsten is 1 keer per jaar, in principe voldoende, en voor de rest gewoon bijhouden en NIET door de KRASSTRAAT met je auto.
Leen
Enthousiast
Enthousiast

19 jan 2012, 12:51

Misschien is het een leuk idee om in club verband een keer een poets clinic bij te wonen bij Carclean. Ik weet dat die mogelijkheden er zijn. Verschillende clubs hebben dit al gedaan. Dan krijg je uitleg over hoe je auto te wassen. Hun verzorgen zo'n dag inclusief een hapje en een drankje en je kan materiaal van hun gebruiken als ik het goed heb begrepen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jan 2012, 13:11

Leen schreef:Misschien is het een leuk idee om in club verband een keer een poets clinic bij te wonen bij Carclean. Ik weet dat die mogelijkheden er zijn. Verschillende clubs hebben dit al gedaan. Dan krijg je uitleg over hoe je auto te wassen. Hun verzorgen zo'n dag inclusief een hapje en een drankje en je kan materiaal van hun gebruiken als ik het goed heb begrepen.
Ik zie de datum wel verschijnen :D
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Leen
Enthousiast
Enthousiast

19 jan 2012, 15:13

BMX schreef:
Leen schreef:Misschien is het een leuk idee om in club verband een keer een poets clinic bij te wonen bij Carclean. Ik weet dat die mogelijkheden er zijn. Verschillende clubs hebben dit al gedaan. Dan krijg je uitleg over hoe je auto te wassen. Hun verzorgen zo'n dag inclusief een hapje en een drankje en je kan materiaal van hun gebruiken als ik het goed heb begrepen.
Ik zie de datum wel verschijnen :D
Ik wil dat best over een tijdje gaan organiseren. Maar wil eerst ook zelf een MINI rijden en aangezien ons huis over een paar maanden klaar is gaat daar eerst een bak met geld heen. Het doel is wel om dit eerste kwartaal een MINI aan te schaffen.
J00st
4 op een rij!
4 op een rij!

19 jan 2012, 17:30

Dat lijkt mij een leuk idee Leen!
Ik keek toevallig pas ook op de website van carclean en zag dat hier ook verschillende autoclubs workshops hebben.
Kosten zullen zo'n € 35 euro zijn (gebaseerd op voorgaande workshops)

Voor meer info: http://www.carclean.nl/Clinics.aspx

Groeten, Joost
Leen
Enthousiast
Enthousiast

19 jan 2012, 21:24

J00st schreef:Dat lijkt mij een leuk idee Leen!
Ik keek toevallig pas ook op de website van carclean en zag dat hier ook verschillende autoclubs workshops hebben.
Kosten zullen zo'n € 35 euro zijn (gebaseerd op voorgaande workshops)

Voor meer info: http://www.carclean.nl/Clinics.aspx

Groeten, Joost
Die prijs die jij daar noemt staat me wel iets van bij. Ik heb het komende tijd nog erg druk ivm met de bouw van ons nieuwe huis maar als we alles op de rit hebben, en voorzien zijn van een MINI, wil ik dit wel gaan organiseren. Ik zal daarvoor tegen die tijd eens een interesse peiling houden. :icon_top:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

19 jan 2012, 22:40

Ik doe mee !! Wie zet dit op ?
Jij Leen ???
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 jan 2012, 00:56

Ben ik ook wel voor te porren!
Leen
Enthousiast
Enthousiast

20 jan 2012, 07:02

speedy schreef:Ik doe mee !! Wie zet dit op ?
Jij Leen ???
Ik wil dit wel opzetten Speedy, geen probleem. Maar wil eerst ons huis afhebben dus zal wel ergens in het voorjaar worden. Kan binnenkort wel vast wat info inwinnen bij Carclean. Dus peeps.....nog even geduld :D (een geluk...het is nu toch geen weer om lekker auto's te wassen met een grote groep :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 jan 2012, 07:40

Voor diegene die polijsten met een Dap doen jullie eerst de hele auto met 1 soort cutting en daarna afbouwen of maken jullie deel voor deel af?
Ik heb de laatste keer deel voor deel gedaan maar dat wisselen van pad en produkt en snelheid kost gewoon super veel tijd ...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 jan 2012, 08:36

Ik doe heel de auto per pad, en dan afbouwen per pad. Anders blijf je aan het wisselen en voor de houdbaarheid van je pads en velcro backing is dat niet echt aan te raden
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 jan 2012, 08:59

Ok thnx !
Ik kan eigenlijk niet wachten op een workshop want wil de skills onder de knie hebben voor het voorjaar :mrgreen:
Wie wil er wachten en wie maakt het niet uit of het slecht weer is ?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 jan 2012, 09:04

Vind namelijk dat je wel beter weet waar je mee bezig bent als je paneel per keer afmaakt :roll: Somige delen hebben gewoon wat meer aandacht nodig als andere .
Blijft een kunst om goed te polijsten ( al is zo'n dap 900 natuurlijk kinderspeelgoed kwa polijsten en kun je geen schade mee maken met gezond verstand :mrgreen: )

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”