Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

02 jul 2011, 14:01

Shag schreef:Top dat het is opgelost! :icon_top:
Ja, gelukkig wel!

Nogmaals bedankt voor je adviezen!
your non average MINI driver
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2011, 14:26

M-iNdO schreef:
parklaneworks schreef:Het is een open deur, maar heb je er genoeg olie in zitten, dit wil soms ook helpen. Zo niet, dan een hoop stennis maken bij de dealer. Dit kan gewoon niet en moeten ze oplossen. Wat speedy ook zegt, je hebt garantie op de reparatie!
Die open deur heb ik waarschijnlijk helemaal gemist :oops: :oops: :oops: :oops:
Wat stom van mij maar tegelijkertijd ben ik nu ook blij en opgelucht.

Ik was al van plan om mijn olie bij te vullen maar toevallig kreeg ik van de week ook heel snel zo'n oliekannetje in het display van de boordcomputer te zien. Moest toch tanken en gelijk maar olie gekocht. Later gelijk olie bijgevuld, starten..........en.........ja hoor! Geen ratel/dieselgeluid meer te bekennen sindsdien.

Echt nooit aan de olie gedacht, ging er vanuit dat het wel in orde zou zijn na de laatste keer dat de auto bij de dealer was.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet geregeld het oliepeil check :oops: Hoe vaak moet je dit eigenlijk doen?

Ben blij dat ik niet bij de dealer heb zitten klagen over dat geluid want dan zou ik echt voor lul staan hehe
Goed om te lezen dat je nu van het geluid af bent. :icon_top: Waarschijnlijk stond het oliepeil dan flink onder het minimum, of niet? Hoeveel heb je bijgevuld?

Ik zou het oliepeil toch zeker elke maand/elke 2.000 km controleren en wat vaker kan nooit kwaad (zeker als het olieverbruik vrij hoog is). Het is maar een kleine moeite, maar het kan je veel ellende besparen.
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

02 jul 2011, 21:45

Ivo schreef:
M-iNdO schreef:
parklaneworks schreef:Het is een open deur, maar heb je er genoeg olie in zitten, dit wil soms ook helpen. Zo niet, dan een hoop stennis maken bij de dealer. Dit kan gewoon niet en moeten ze oplossen. Wat speedy ook zegt, je hebt garantie op de reparatie!
Die open deur heb ik waarschijnlijk helemaal gemist :oops: :oops: :oops: :oops:
Wat stom van mij maar tegelijkertijd ben ik nu ook blij en opgelucht.

Ik was al van plan om mijn olie bij te vullen maar toevallig kreeg ik van de week ook heel snel zo'n oliekannetje in het display van de boordcomputer te zien. Moest toch tanken en gelijk maar olie gekocht. Later gelijk olie bijgevuld, starten..........en.........ja hoor! Geen ratel/dieselgeluid meer te bekennen sindsdien.

Echt nooit aan de olie gedacht, ging er vanuit dat het wel in orde zou zijn na de laatste keer dat de auto bij de dealer was.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet geregeld het oliepeil check :oops: Hoe vaak moet je dit eigenlijk doen?

Ben blij dat ik niet bij de dealer heb zitten klagen over dat geluid want dan zou ik echt voor lul staan hehe
Goed om te lezen dat je nu van het geluid af bent. :icon_top: Waarschijnlijk stond het oliepeil dan flink onder het minimum, of niet? Hoeveel heb je bijgevuld?

Ik zou het oliepeil toch zeker elke maand/elke 2.000 km controleren en wat vaker kan nooit kwaad (zeker als het olieverbruik vrij hoog is). Het is maar een kleine moeite, maar het kan je veel ellende besparen.
Ik heb de gehele inhoud van de fles erin gedaan. Denk dat ik het nu iedere maand maar ga controleren (als ik het niet vergeet).
your non average MINI driver
Marcel Always Open
Cabrio-King

03 jul 2011, 23:27

als het olielampje aanwas en jouw fles die je erbij doet maar 1 of 1.5 liter was, dan zou ik nog maar alvast een fles gaan kopen want daar moet waarschijnlijk nog wel meer in.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jul 2011, 00:06

Marcel Always Open schreef:als het olielampje aanwas en jouw fles die je erbij doet maar 1 of 1.5 liter was, dan zou ik nog maar alvast een fles gaan kopen want daar moet waarschijnlijk nog wel meer in.
X2

Gaan waarschijnlijk wel 2 of 3 flessen in.
Van min naar max. is al 1 fles.

eest even peilen hé :wink:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jul 2011, 08:34

Misschien had hij wel een 5 liter kan :roll: :roll:
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jul 2011, 09:55

frankie schreef:Misschien had hij wel een 5 liter kan :roll: :roll:
:P

Is niet te hopen voor M-iNdO.
Niels916
One wheel wonder
One wheel wonder

21 jul 2011, 21:17

Ik heb ook een vreemd geluid. Dit geluid vind enkel plaats bij de koude start. De gehele straat kijkt om als ik de auto start. Is dit normaal?

Afbeelding

Keertje klikken op de image laat hem afspelen. Na een seconde of 12 volgt geluid...
Groeten,

Niels
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2011, 21:26

Dat is inderdaad een vreemd geluid.
Ik kan het zo niet thuis brengen wat het is..
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2011, 22:21

BlueCooperS schreef:Dat is inderdaad een vreemd geluid.
Ik kan het zo niet thuis brengen wat het is..
X2

Is niet helemaal goed dit geluid.
Het is niet het diesel/ratel geluid wat in dit topic bedoelt wordt, want dat komt alleen bij de S versies voor.
Maar ik zou er even op korte termijn na laten kijken.
Niels916
One wheel wonder
One wheel wonder

23 jul 2011, 09:28

Met de auto naar de dealer geweest. Ze hebben niets kunnen vinden. Ik had ze gevraagd expliciet op de rekening te zetten welke werkzaamheden ze verricht hebben, wat hun bevindingen waren, en welke conclusie ze op basis daarvan trokken.

Op de factuur staat: geen afwijkingen gevonden, geluid is producteigenschap.

Hoe algemeen kan je het maken???? Ik weet nu nog steeds niet welk onderdeel onder de motorkap dit geluid maakt. Waardeloos! De factuur gaat dus retour afzender...

Wellicht is het een idee dat ik hier nogmaals een filmpje post met de kap open. Het geluid kan dan enkel nog veel duidelijker zijn. Wordt dus vervolgd.

Bedankt voor het meedenken!

Groet,
Niels
Groeten,

Niels
Midlife
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 aug 2011, 23:25

Hoi Niels,

Moet je bekennen, dat ik nog niet zo'n "Mini oor" heb, ik moet de mijne nog gaan halen bij Mini Centre Ben van Leeuwen. Maar als ik dat geluid zo hoor, doet het mij wel heel erg denken aan de startmotor en dan wel de bendix die blijft hangen. Hierdoor komt de startmotor na het starten niet snel genoeg terug, waardoor hij nog even contact maakt met de draaiende starterkrans.

Dit probleem zal zich ook wel niet altijd voordoen, gevalletje schoonmaken en smeren van de bendix.
Nou ja, door de dealer dan denk ik :mrgreen:

Hopelijk denk ik in de juiste richting mee.

Ennuh, over dat "producteigenschap" :s wat een zwak stukje diagnose stellen is dat nou weer?
Zeggen ze dat bij de dealer ook tegen 7 serie BMW rijders of zo?
GreyCooperS
Forum Junky

08 aug 2011, 23:31

Midlife schreef: Zeggen ze dat bij de dealer ook tegen 7 serie BMW rijders of zo?
Uit eigen ervaring...jup :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Niels916
One wheel wonder
One wheel wonder

09 aug 2011, 07:25

Toevallig gisteren de Mini wederom naar de BMW gebracht voor een second opinion. 's Ochtends om 8uur de auto achtergelaten en zelf naar het werk gegaan. Ze hebben toen bewust niets aan mijn auto kunnen doen daar ik de sleutel mee had genomen. Dit aangezien het enkel voorkomt bij een echte koude start.

Om 5uur mij gemeld om samen met de chef werkplaats te luisteren. En ja hoor, uiteraard weer datzelfde schrale geluid tijdens de start. Ook hij gaf aan dat dit normaal was (product eigenschap), maar dat hij mijn bezwaar wel snapte daar de hele parkeerplaats de nek omdraait als ik de Mini koud start.

De chef gaf aan dit op te nemen met BMW. Ook gaf hij aan dat ze er wellicht niets aan zouden kunnen doe. Goed om te horen dat het probleem eenvoudig opgelost kan worden door ergens iets te smeren. Ook heb ik het vergelijk gemaakt met duurdere BMW's, maar ook met wat goedkopere KIA's. Hier kon er toch wel een glimlach vanaf. Desalniettemin is het een geluid dat absoluut niet hoort bij een auto met een kilometerstand van 25k en een ouderdom van anderhalf jaar.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat ze hier ZO moeilijk over doen. Ik ben nu voor de twede maal in de werkplaats geweest. Een derde maal zal logischerwijs volgen. Dit lijkt allemaal meer te kosten dan wat het ze aanvankelijk had kunnen kosten.

Groeten,
Niels
Groeten,

Niels
Midlife
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

09 aug 2011, 11:53

Niels,

Zo'n chef werkplaats moet zich toch schamen met z'n "producteigenschap"?
Ik wil best aannemen, dat iets een producteigenschap is, maar dan hoort het zich voor te doen bij iedere Mini en niet alleen bij die van jou. Misschien maakt iedere Mini dit geluid wel, maar het doet mij het meeste denken aan een zieke Vauxhall die mijn vader ooit als leenauto van de garage had meegekregen.

Als je een beetje hart voor je werk hebt, dan doe je toch je uiterste best om dit voor een klant op te lossen? Ik begrijp dit allemaal niet meer, of de man wil niet, of hij weet niet, kan niet. :oops:

En heeft hij toevallig ook gezegd welk specifiek onderdeel deze producteigenschap vertoonde? De startmotor, of is het een oliepomp die druk opbouwt, of iets heel anders? Want om de uitspraak producteigenschap nu voor elk geluid dat de motor niet hoort te maken, te gebruiken is wel heel handig. Zo doe je het niet snel verkeerd.

Ik hoop dat het heel snel wordt opgelost Niels, ik zou hier ook niet blij mee zijn.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”