Ik doe alles machinaal behalve de wax aanbrengen dat doe ik met de blote handen of een applicator padje.frankie schreef:@ Pim, doe je alles machinaal of met de hand of een combinatie? Prachtig resultaat hoor!
Ik zal mijn werkwijze even beschrijven.

Stap 1: De velgen schoonmaken met Mequiars hot rims wheel cleaner.
Stap 2: De auto voorzien van een foamlaag zodat al het vuil losweekt.
Stap 3: De auto afspuiten en wassen met de 2 emmer methode en een wash mitt.
Stap 3: De gehele auto inspuiten met quick detailer en afnemen met een droogdoek (chemical guys miracel dryer) droog
je de hele auto mee af.
Stap 4: De auto gekleid met Mequiars mild claybar en een quickdetailer als glijmiddel.
Stap 5: Alle kunstof randen en rubber randen afgeplakt met blauwe tape van 3M, zodat het polijstmiddel niet uitslaat op
de kunstof randen en er witte plekken ontstaan.
Stap 6: Een testplekje geprobeerd om te kijken welke middelen met welke polijstpads te gebruiken, ik hoefde niet veel
te corrigeren dus gekozen voor een milde aanpak. Ik heb gekozen voor Monello raffini mezzo polish en een
witte polijstpad.
Stap 7: De auto nabehandeld met Mequiars ultimate polish op een groene zachte pad.
Stap 8: Na het polijstwerk heb ik de auto opnieuw afgespoten om al het polijststof te verwijderen en met een schone
ondergrond verder te gaan.
Stap 9: Nu heb ik de auto voorzien van een laag Swissvax Concorso dat is een hoge kwaliteit wax die een diepe wetlook
geeft deze heb ik 30min laten zitten en daarna uitgepoetst.
Stap 10: Alle kunstofranden behandeld met Swissvax protection.
Stap 11: Alle rubbers behandeld met Swissvax sealfeed rubbervoeding.
Stap 12: De velgen in de wax gezet met Swissvax autobahn wheel wax.
Stap 13: De banden behandeld met Mequiars banden gel.
Stap 14: als laatste de ramen behandeld met Chemical Guys window clean.
En toen was ik er klaar mee en zat van en was het tijd voor Foto's