speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
GreyCooperS
Forum Junky

13 mei 2011, 00:28

Maar goed, ik realiseer me dat ik mss niet geheel onbevoordeeld ben tov Beek... Ik heb Klaas ook even benaderd over deze kwestie. Hoop dat nog wat voor je kan en wil doen.

Zat ff in de emotie, sorry Daiel.

Hoop dat je snel weer kunt sturen!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mei 2011, 00:37

Peter snap jou reactie niet goed en heb nooit gezegd dat klaas tegen mij heeft gezegd dat er nooit iets stuk zou gaan :wink:
Dacht in de eerste instantie dat de turbo het had begeven en zou kunnen want die heeft meer te verduren onder hogere belasting en willen wel is snel kapot gaan , we hebben het hier niet over een stuk uit mijn zuiger :shock: en had dit nooit verwacht ...
ben zeker 5 keer terug geweest voor het pingelen van de motor en had sinds de tuning al problemen maar werd mij verteld dat het niet echt kwaad kon...
Peter denk dat je nog niet goed weet hoe ik in elkaar zit maar als ik had geweten dat er zulke risico's aan zitten had ik het natuurlijk nooit gedaan maar het word zo mooi verteld ..
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mei 2011, 00:39

Is juist niet naar jouw bedoelt Daiel!!!

Maar heel algemeen op alle reacties.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mei 2011, 00:41

In principe regelt de auto de ontsteking terug als de pingelsensor pingelen detecteerd. Dacht ik...

Zowel turbo als zuigers als drijfstangen als lagers, etc... worden extra belast door de tuning. En kan dus ook allemaal stuk gaan. Tot aan aandrijfassen aan toe bij wijze van spreken.
Laatst gewijzigd door Peter op 13 mei 2011, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mei 2011, 00:43

GreyCooperS schreef:Maar goed, ik realiseer me dat ik mss niet geheel onbevoordeeld ben tov Beek... Ik heb Klaas ook even benaderd over deze kwestie. Hoop dat nog wat voor je kan en wil doen.

Wil absoluut niet Beek zwart maken maar vind een forum wel iets om je mening te uiten :wink:
Ik vind het prima dat je Beek hiervan op de hoogte heb gebracht en had eigenlijk al een beetje verwacht dat er een oproep geplaatst zou worden door Beek om evt. nog meer schade te beperken.. want niet iedereen leest mijn topic :wink:
Ik sta hier echt niet te liegen over de hele situatie :roll:
Ik hoop ook dat er niemand mij mening kwalijk neemt die ik heb en als dat toch zo is dan heb je pech :|
Ik wil ook mijn verhaal graag kwijt jongens want is geen geintje dit :cry:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mei 2011, 00:54

peter schreef:Is juist niet naar jouw bedoelt Daiel!!!

en ik bedoelde Grey :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mei 2011, 01:01

Nogmaals ik hoop dat ik weer snel kan rijden met een perfect herstelde auto en helaas moet er een hoop geld betaald worden.
maar daarna rijd die weer als een trein en zal ik er weer optimaal plezier van hebben :rijden
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mei 2011, 01:03

speedy schreef:
peter schreef:Is juist niet naar jouw bedoelt Daiel!!!

en ik bedoelde Grey :wink:
Dan is het goed. :mrgreen:

Zeg dat dan meteen!:s :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mei 2011, 01:07

:mrgreen:
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mei 2011, 01:11

Lijkt mij persoonlijk niet meer dan logisch als je zelf gaat klooien en meer vermogen haalt dan de bedoeling is/was, dat de auto sneller/vaker problemen kan geven? BMW heeft de MINI toch veilig afgesteld op 210PK en X-nm zodat alles netjes heel blijft?

Meer vermogen, lijkt me ook handig dat er meer/betere koeling is..

Just my 2 cents :)
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mei 2011, 09:03

GreyCooperS schreef:Maar goed, ik realiseer me dat ik mss niet geheel onbevoordeeld ben tov Beek... Ik heb Klaas ook even benaderd over deze kwestie. Hoop dat nog wat voor je kan en wil doen.

Ben blij dat je dat nu ook in ziet :wink:

Je bent, en jij niet alleen, vreselijk in de verdediging geschoten. Gedane zaken nemen geen keer, ervan leren, samen oplossen en voorkomen dat in de toekomst dergelijke discussies ontstaan. Het gaat hier niet om schuld.
Uit alles blijkt dat jullie afspraken maken met de klant op een sigarendoosje onder het genot van een bakje koffie. Niet ideaal kan ik je verklappen maar goed als je het op die manier doet moet je het ook op die manier oplossen. Klaas heeft zijn aandeel hierin toegegeven laat hem ook zo'n vent zijn Daiel tegemoet te komen in de kosten. Jij bent ook ondernemer Peter net als Klaas dus je moet weten dat als een klant klaagt je het moet oplossen mét de klant. Niet hier een discussie gaan voeren .. het is geen geschikt medium om kwesties op te lossen.

Simpele vragen zijn niet beantwoord: Wat zijn mijn risico's, hoe kan ik die beperken en wat zijn de kosten? Alleen als de klant het niet vraagt dan moet jij als ondernemer die informatie geven. ... punt uit!! Uit het verhaal begrijp ik dat Klaas op het moment van sluiten van de deal die informatie niet had. Dus ... kon Daiel er niet naar vragen om dat hij de vraag onmogelijk kon weten en Klaas kon hem die informatie niet geven. Met de tijd leert men ... heel normaal alleen hoeft niet één iemand daarvan de dupe te zijn.
Wat is daar zo moeilijk aan? Kan hierover wel technisch zitten leuteren maar het is gewoon een kwestie van je verantwoordelijkheden nemen. Beide partijen, klant en tuner, nemen risico's met tunen en als de tuner het risico niet heeft dichtgetimmerd dan moet ie bij fout gaan gewoon dokken.
Dat is zo bij de tandarts, de dealer en ook bij mij. Wanneer ik een een fout advies geeft en de klant raakt daardoor gedupeerd dan ben ik hopelijk in de gelegenheid om service te geven of anders ben ik de klos ... is risico van het vak, had ik maar een ander beroep moeten kiezen, call-center gaan runnen of zo :mrgreen: Waarom zou dat voor een tuner anders zijn. Of is het geen vak? :mrgreen:

Dus ... pak een bak koffie en praat dit uit, los het op voordat het smerig wordt.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mei 2011, 09:11

Hoop toch met al dit geouwehoer dat mijn auto in de staat terug komt als dat die was...
Wil deze situatie niet in de doofpot stoppen en zeggen dat ik tevreden ben :roll:
maus105
Bonkey

13 mei 2011, 09:16

Typisch geval van hebben is het einde van het genot :)
Heel veel auto liefhebbers waaronder ikzelf :lol: willen steeds meer
en net effe anders of specialer als een ander. En dat maakt tuning (optisch en motorisch) nou juist zo leuk. Alleen wat we soms vergeten is dat we al kneiter dikke auto's hebben. Door zulke dingen ga je dat beseffen :D
Gister reed ik in de auto van me vriendin naar de garage en zij reed in de golf voor mij, staan er een stuk of 5 mensen bij de bushalte die hun nek bijna verdraaien om de golf is goed te bekijken :lol: Dan besef je in ene ja hij is toch wel dik :roll: Terwijl ik dagelijks naar dingetjes aan het zoeken ben om hem mooier te maken! Met andere woorden hebben is het eind van het genot :D Ik ken Beek niet en ik ken jou hier van het forum maar ik denk dat jullie dit allebei niet zo zouden willen. Ik hoop voor jou dat het snel weer goed komt en dat je het vertrouwen van je mooie mini niet verliest net als ik in mijn coopertje.
Sterkte met de afhandeling en keep your head up. Je moet maar zo denken als dat het enigste is waar ik me in me leven druk over hoef te maken valt het wel mee :D :wink:
GreyCooperS
Forum Junky

13 mei 2011, 09:18

Ik vindt nog steeds sommige argumentatie volkomen de plank misslaan, maar ik kap met de discussie hier, gaat niets opleveren.

Daiel, ik hoop dat je er met Klaas uitkomt. Ik heb uiteraard geen enkele formele wat dan ook bij Beek, maar ik zal doen wat ik kan om Klaas te bewegen wat te doen voor je...

Hoop no hard feelings...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mei 2011, 09:18

zeker waar Maurice als dat het enige is blijf ik een gelukkig mens :D
slaap hier ook geen nacht minder om :wink:

Terug naar “Show your ride”