speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2011, 19:22

Pffff. Er staan hier een hoop stuurlui aan wal.... :s
IMHO: "Shit happens".

Ik hoop dat je snel weer in je MINI kan :rijden speedy !!
GreyCooperS
Forum Junky

12 mei 2011, 19:22

P5ycH0 schreef:Pffff. Er staan hier een hoop stuurlui aan wal.... :s
IMHO: "Shit happens".

Ik hoop dat je snel weer in je MINI kan :rijden speedy !!

:mrgreen: X2
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2011, 21:01

Die one kan je gewoon tunen hoor h&s, oerdegelijk blokje. Niet zo'n gecompliceerd als de mcs r56 :wink:. Mijne was ook getuned, nergens last van gehad, in tegendeel. De one is een gedownsizede cooper, dat is ook nergens goed voor :wink:
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 mei 2011, 22:44

Ben nu al een tijdje je topic aan het lezen en moet zeggen dat voor vele kanten van de discussie argumenten te vinden zijn die steek houden. Ga op dat vlak dan ook geen stelling innemen.

De vraag die ik mij wel nog stelde was....
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat een tuner producten verkoopt die het zelf niet door en door test? Op welke MINI heeft Beek zijn software getest? Hebben ze testen gedaan onder hoge belasting bijvoorbeeld? Circuit? Hoge snelheidstesten door bijvoorbeeld lange stukken aan hoge snelheid te rijden? En zijn er op basis van deze bevindingen aanpassingen gedaan?
Hebben ze eigenlijk zelf een MINI? Zie er enkel Porschekes staan... Of is het zo dat na het schrijven van de software de "klant" maar het testwerk moet doen...
Als ik het zo lees wordt er nu door Beek toegegeven dat ze "te ver" gegaan zijn...Mooi is dat! Spijt komt hier dan toch wel even te laat.
Ik vind het niet correct dat ze de klant dan bijna volledig laten opdraaien voor wat er mis gelopen is. Ik lees overal telkens "top service bij Beek"...Service moet je niet enkel geven als het goed gaat...
En verhalen zoals dit van Speedy en enkele andere mensen hier zullen zich sneller verspreiden in het MINI wereldje dan gedacht! Al kan ik dan alleen maar zeggen dat ze hier dan zelf ook een verantwoordelijkheid dragen!
Speedy ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is!
Succes ermee
Laatst gewijzigd door dangixxer op 12 mei 2011, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mei 2011, 22:46

*advocaat van de duivel modus aan*

Daiel, ik blijf het een bijzonder verhaal vinden. Stel: Ik ben tuner en ik ga de tuning van motoren net over de rand heen doen. Sommige klanten krijgen problemen met hun blok.

Ja, dit is het risico van tunen. Dus dat weten we.

Gevolg: Klanten komen terug met motorproblemen en die ga ik weer verhelpen en daar de volle mep voor vragen.

Oftewel, ik creëer mijn eigen werk door de auto's van mijn klanten net over het randje te laten gaan.

*advocaat van de duivel modus uit*

Had het niet fatsoenlijk geweest als je minimaal 50% korting had gehad op het arbeidsloon??

Ik vind Beek een top bedrijf en wordt er altijd goed geholpen. Maar persoonlijk had ik mijn eigen auto daar weg laten halen en door de Mini dealer laten repareren zodat hij weer 100% standaard was. Nu beloon je degene die de tuning net iets over de top doet en waarbij (een klein deel van de blokken die wellicht een zwakheid hebben) uitvallen.

Nogmaals, ik heb beek tot op heden ervaren als een zeer prettig bedrijf. Echter zou het echt netjes geweest zijn als ze je aan de arbeidsloon kant wat meer gematst hadden.
GreyCooperS
Forum Junky

12 mei 2011, 22:57

@ dangixxer...Bovenstaande lijkt me toch een aardige stelling :wink:

Zal ook even mijn duit in het zakje doen; ik heb verleden jaar bijna 8 mnd dagelijks bij Beek "gewerkt" en daar zeker drie keer per week mensen over de vloer gekregen voor software tuning vragen...niet alleen Mini, maar ook Porsche, Landrovers, Audi's you name it...

Potentiele klanten die vragen heeft tuning risico, krijgen bij Beek altijd een antwoord, wat eenvoudigweg luidt...ja!

Daarnaast mag je er vanuit gaan ( vindt ik) dat verondersteld mag worden dat je als consument ook zelf ietsjes nadenkt ( doen we met zn allen niet meer, maar toch).
Mensen staren zich blind op dikke PK winst, voor zo goedkoop mogelijk geld.
En willen dan ook nog 100% garantie en uiteraard GEEN verzekering, die daar toch echt voor bedoeld is...

Beek is mega coulant in het terugplaatsen van software voor nop als je bv naar de dealer moet ( want op dat moment heeft WEL iedereen door dat mss niet zo goed is om tuning te hebben), of het bijstellen vsn de software als er iets niet helemaal goed is...

De vraag hierboven, of Beek zelf wel een Mini heeft, is tyoisch een voorbeeld van iets vinden, zonder geinformeerd te zijn...Beek heeft samen met de griekse "Beek" een Mini in die tot het uiterste wordt getest en getuned. Daar profiteren de rest van de kopers van de software elke keer weer van...

Wil je 100% zeker weten dat je geen problemen krijgt heb je maat twee opties..je auto met een goede mini next garantie kopen en vervolgens NIETS meer aan veranderen

Of een custom tuning laten uitvoeren voor 1000den euros. Dan wordt je auto helemaal gemaakt zoals je wil, met tientallen software aanpassingen en rollerbank testen...dan kom je op professioneel gebied uit...(eigenlijk heb je maar 1 optie, want kijk naar de racerij, daar gaan meer stuk dan dat t hee blijft..)

My 2 cents...
AfbeeldingAfbeelding

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 mei 2011, 23:22

GreyCooperS schreef:@ dangixxer...Bovenstaande lijkt me toch een aardige stelling :wink:
Ik bedoelde over alle vorige ingenomen stellingen :wink:
GreyCooperS schreef: Daarnaast mag je er vanuit gaan ( vindt ik) dat verondersteld mag worden dat je als consument ook zelf ietsjes nadenkt ( doen we met zn allen niet meer, maar toch).
Mensen staren zich blind op dikke PK winst, voor zo goedkoop mogelijk geld.
En willen dan ook nog 100% garantie en uiteraard GEEN verzekering, die daar toch echt voor bedoeld is...
Sorry maar dit vind ik wel een heel foute instelling!
Zij zijn de kenners! Dus zij moeten de klanten "begeleiden" naar een juiste, correcte en aanvaarbare oplossing. De klant dient er niets van te kennen. Net daarom dat je als klant vertrouwen hebt in je tuner.
GreyCooperS schreef:De vraag hierboven, of Beek zelf wel een Mini heeft, is tyoisch een voorbeeld van iets vinden, zonder geinformeerd te zijn...Beek heeft samen met de griekse "Beek" een Mini in die tot het uiterste wordt getest en getuned. Daar profiteren de rest van de kopers van de software elke keer weer van....
Daar ga ik dan even te kort door de bocht!
Maar hoe is het dan toch zo dramatisch kunnen misgaan dat de MINI's toch op het randje zijn getuned..?
GreyCooperS schreef:Of een custom tuning laten uitvoeren voor 1000den euros. Dan wordt je auto helemaal gemaakt zoals je wil, met tientallen software aanpassingen en rollerbank testen...dan kom je op professioneel gebied uit...(eigenlijk heb je maar 1 optie, want kijk naar de racerij, daar gaan meer stuk dan dat t hee blijft..)
The only way to go!
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 mei 2011, 23:28

Indien Beek het niet heeft afgedekt met duidelijke voorwaarden en kleine lettertjes in wat voor communicatievorm dan ook dan kunnen ze hier best nog een hele kluif aan krijgen indien gedupeerde gaat tegenstribbelen.
Ik had het wel geweten als ik Beek was geweest en dat is zeker niet de manier waarop het nu verloopt ...... of al ontspoord is.
Daiel hoop dat je snel weer probleemloos rijdt......en je komt er vast wel uit met Beek.

Neem aan dat je niet autoloos bent dus post ff je tijdelijke ride voor ons vermaak :mrgreen:
Regards
froobje
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mei 2011, 23:40

Ik heb mijn mcs gekocht op 43000, deze was toen al gechipt,andere uitlaat,forge inlaat. 10 000 km later(54000 ofzo) rijd ik de turbo stuk. Ik was toen enorm boos omdat ik pas 5 maanden reed met mijn auto die al zoveel geld had gekost. Goed, ik had deze particulier gekocht dus geen garantie.

Mijn vader was ook razend en heeft dus zelf klacht ingedien bij bmw belgië, ze hebben er toen voor gezorgd dat ik enkel de werkuren moest betalen. Een dikke 800 euro, normaal was het 1850 euro. Goed, dit betaalt en weer verder gereden. Natuurlijk terug naar beek gegaan voor de software er op te laten zetten.

Nu op 62 000 km, 6 maand later is weer die turbo kapot :O. Ik dacht dat ik iets kreeg, ik heb toen op het punt gestaan de auto meteen te verkopen ookal heb ik er zoveel plezier van als ik er instap en ermee rijd. Jah dus, bmw heeft meteen schadeclaim naar bmw gestuurd maar deze keer met volledige kostendekking. Dit is uiteindelijk gelukt en heb niets moeten betalen. Heb wel 5 weken, VIJF WEKEN zonder auto gezeten omdat ze het zo druk hadden maarja dit heeft er niet zoveel mee te maken.

Ik heb al zitten denken dat ze miss revisieturbo erin hadden gepropt maar ik ben echt niet de enige met dit probleem. Gelukkig heb ik nu mijn DERDE turbo op 62000 km niet moeten betalen, anders had ie zowiezo verkocht geweest!!!

Bij het afhalen van men auto zeiden ze nu weer dat men koppeling bijna versleten is :shock: Op 60K je koppeling erdoor???? :shock: WEERAL 900 euro kosten

Ik sta echt op het punt nu om de mini te verkopen ookal is het zo'n lekkere kar. Ik denk dat je hard op zoek moet naar iets anders wat:
- zo leuk rijd
- prestaties/verbruik op dezelfde lijn zit
- de looks heeft
- betaalbaar is

Ik denk dat dit moeilijk word maar dag na dag begin ik meer de neiging te krijgen om opzoek te gaan naar een andere sportkar.

Ik vind het echt jammer dat ik zoveel problemen met die auto heb. Ik had echt vertrouwen in beek, ik heb zoveel goeds over beek hier gelezen en zoveel keren is me verteld dat de auto's volledig "safe" getuned werden.

Ik hoop dat de nieuwe mini's met bmw motoren het beter zullen doen. En ik denk dat ik maar eens rustig opzoek ga naar een andere auto.....
froobje
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mei 2011, 23:46

Ik weet een gp staan voor een goede prijs, zou dit een leuk alternatief zijn? :oops:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

12 mei 2011, 23:54

Heb Klaas een mail gestuurd dat ik de standaard set-up wil die affabriek er op zit en de olie koeler niet gemonteerd wil hebben :roll:
Ik heb deze beslissing genomen omdat ze destijds ook gezegd hebben dat alles veilig was en dat je de handel niet stuk rijd en ben nu het vertrouwen kwijt en wil niet nog een keer deze kosten hebben ..
GreyCooperS
Forum Junky

12 mei 2011, 23:59

Of gewoon lekker met zn allen naar zip tuning gaan en meemaken wat ze daar voor je doen als je een klacht hebt.

Ben het eens dat daiel mss een coulance korting had mogen krijgen ( als ze dat al niet gedaan hebben)

Maar de gedachte gaat er bij mij niet in dat we Beek nu alle schuld in de schoenen schuiven, terwijl er ook honderden Mini's rondrijden die wel goed zijn getuned en het gewoon goed doen. Daar horen we niemand over...

En het argument dat we als consument overal maar blind in moetwn kunnen stappen, omdat de verkopende partij je maar alles moet voorkouwen is echt de killer voor alle commercie....voor je het weet gaan we naar de hond en de magnetron situaties...

Zelf ik, die voor de mini echt een mega leek was, en nu een gewone leek wist dat toen ik met mn eerste Mini naar Beek reed, en heel die toko niet kende, dat ik risico liep. Niet precies wat en waarom, maar was wel zo slim om t te vragen...

Maar goed, ieder voor zich... Mijn S gaat na de garantie gewoon weer naar Beek!
AfbeeldingAfbeelding

speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mei 2011, 00:11

Peter ik heb totaal geen korting en moet 2700 euro aftikken voor de reparatie :wink:
Ik ben het niet met je eens dat je het vergelijkt met de hond /magnetron verhaal , je mag er nooit vanuit gaan als iemand de auto komt tunen dat die de gevolgen enz. allemaal moet weten hij moet daar hoe dan ook op gewezen worden en zeker als het een dergelijk gevaar als dit meebrengt .
Kapotte zuigers met een auto die 58000 km heeft gereden is absoluut niet normaal en is bij de afdeling BMW garantie afhandeling enz. ook helemaal niet bekend :roll:
Beek is echt wel een gerenomeerd bedrijf en zijn geen klungels maar dit is gewoon iets wat ze zelf ook niet overzien hadden en er ook echt over in zitten maar ben ik helaas niet mee geholpen.
krijg zelf maar is een rekening van 2700 euro onder je neus gedrukt met een verhaal erbij dat het eigenlijk aan de software ligt :cry:
Rijden er inderdaad veel rond zonder problemen maar ook veel die wel problemen hebben en 2 andere mensen die hetzelfde hebben gehad als ik.
hebben zich gewoon vergist in de afstelling en daarbij een passend advies en blijf dit een kwalijke zaak vinden maar goed ik wil gewoon weer lekker sturen :roll:
GreyCooperS
Forum Junky

13 mei 2011, 00:25

Je gaat mij niet wijsmaken dat je je uitgebreid hebt laten informeren bij Beek over de risico's en dat Klaas toen heeft gezegt, geen probleem, ik garandeer 100% dat er nooit iets stuk zal gaan..

En het gaat er bij mij ook niet in dat jij, naar al je research over je r56, ook hier op het forum, geen enkel benul had dat tuning risico met zich meebrengt en dat je je zuiver op het woord van Klaas hebt laten verleiden tot het nemen van tuning. En als dat wel zo is, zou ik dat behoorlijk naief vinden...

Nogmaals, je hoeft als consument niets te weten over het product wat je koopt, maar zelf het initiatief nemen om je dingen af te vragen en naar aanleiding van die info zelf een beslissing te nemen, lijkt mij niet meer dan normaal...

Je reactie een paar pagina's terug was in eerste instantie ook, yee de boel is stuk, ik neem een nog grotere turbo... Dat denk je toch echt zelf, en niet iets wat Klaas je oplegt... Nu heb je blijkbaar goed nagedacht, onderzoek gedaan en je eigen gevoel gevolgt om t niet te doen...kan dus wel.
AfbeeldingAfbeelding

Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mei 2011, 00:27

We hebben het lekker opgeblazen met z'n allen... Tsjonge jonge. Heb ook een hoop onzin voorbij zien komen.

De turbo motor was toch zo lekker makkelijk en goedkoop te tunen... Want daar gaat het vaak toch om. De pegels.

Voor 30 euro meer of minder gaan klanten naar een andere tuner... Toevallig zijn er hier binnen de club weinig mensen die andere tuners gaan. Nu misschien wel jammer omdat er weinig vergelijk is maar daar zou het waarschijnlijk niet anders zijn gegaan.

Als je als verkopende partij mensen (te) goed probeerd te adviseren dan haken ze vaak af! Ik weet er alles van. Soms hou je maar gewoon ff je mond en laat je klanten hun eigen (soms) verkeerde beslissing nemen.
Als de ene tuner een oliekoeler adviseerd en 2 andere tuners niet, wie heeft er dan gelijk? Die 2 die geen koeler adviseren natuurlijk! Toch?!? En die andere tuner is een ongelofelijke afzetter want die probeerde je nog een dure oliekoeler door je neus heen te boren.. Dat is namelijk hoe een klant dan vaak denkt!

We weten allemaal dat tunen eigenlijk niet de bedoeling is. Een beetje eigen verantwoordelijkheid nemen is wel een probleem tegenwoordig (algemeen bedoelt, niet specifiek naat jouw Daiel!)

Ik heb zelf zat verandert aan mijn MINI's via Beek en je moet ze heus wel eens achter de broek aan zitten.. Ik heb ook wel eens de fout gemaakt om een ALTA krukaspulley te monteren die vervolgens bij Berthil voor problemen zorgde. Maar ook over die pulley waren de meningen verdeelt.

De standaard pulley is niet voor niets gedempt... Veranderingen kunnen voor problemen zorgen. PUNT
Laatst gewijzigd door Peter op 13 mei 2011, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Show your ride”