Blow Off Valve

Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

23 aug 2010, 18:26

Dat dipje is toch eigen aan een turbomotor? Volgens mij haalt zo'n bov niets uit, behalve dan pppppffft :)
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

23 aug 2010, 18:47

Fred schreef:Dat dipje is toch eigen aan een turbomotor? Volgens mij haalt zo'n bov niets uit, behalve dan pppppffft :)
Zoals ik het begrijp verlies je de lucht met ppfffff :lol: die anders naar je intake was gegaan, door de BOV zou er dus een groter turbogat ontstaan.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

23 aug 2010, 19:31

Ok, nu wat meer over gelezen, het blijkt dus niet bevorderlijk te werken zo'n BOV:

"A stock WRX/STi comes with a BPV (Bypass valve) which is a vacuum-actuated valve designed to release pressure in the intake system when the throttle is lifted or closed. This air pressure is re-circulated back into the non-pressurized end of the intake before the turbo......
The problem comes when releasing air to the atmosphere that has already been metered by the mass airflow sensor. When the BOV releases (blows off), the ECU will be injecting the wrong amount of fuel into the cylinders. The engine temporarily runs too rich (meaning too much fuel is injected into the cylinders). This temporary rich condition isn’t typically THAT harmful, but it may cause bucking or hesitation on lift-throttle. The rich condition can NOT be eliminated by engine management or tuning."


Bron: een sticky thread op http://www.clubwrx.net
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

28 aug 2010, 02:26

daarom bloft mn JCW dus zo lekker uit zn uitlaat :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
NapO
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Noord Holland
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 jan 2011, 23:34

16 jan 2011, 23:16

Ralph-cooper schreef:Ok, nu wat meer over gelezen, het blijkt dus niet bevorderlijk te werken zo'n BOV:

"A stock WRX/STi comes with a BPV (Bypass valve) which is a vacuum-actuated valve designed to release pressure in the intake system when the throttle is lifted or closed. This air pressure is re-circulated back into the non-pressurized end of the intake before the turbo......
The problem comes when releasing air to the atmosphere that has already been metered by the mass airflow sensor. When the BOV releases (blows off), the ECU will be injecting the wrong amount of fuel into the cylinders. The engine temporarily runs too rich (meaning too much fuel is injected into the cylinders). This temporary rich condition isn’t typically THAT harmful, but it may cause bucking or hesitation on lift-throttle. The rich condition can NOT be eliminated by engine management or tuning."


Bron: een sticky thread op http://www.clubwrx.net
Een wrx is geen mini, en over turbo lag is bij mij geen sprake.
Een bov of dumpvalve helpt juist, even googln, wikipedia dumpvalve. Staat ut haar fijn uit gelegd.
Lag heb je alleen met grote turbo's en niet een kleintje zoals op de mini, heb ik me laten vertellen door ghisbert van beek racing.
Mini Cooper S Clubman
NapO
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Noord Holland
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 jan 2011, 23:34

16 jan 2011, 23:17

Ik haal m er niet meer af iig. Wat een dik geluid!
Mini Cooper S Clubman
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

17 jan 2011, 00:42

Aangezien het een oud topic is, maar toch uit de gracht gehaald en relevant..

Voor de gasten met problemen met hun BOV..

Ik weet niet hoe 'nieuw' het is en hoe de prijs zich verhoudt tov de huidige versie..

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... OV2&cat=48

EDIT: nvm, is een bypass valve en geen blow off valve :D

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”