
Blow Off Valve
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
die anders naar je intake was gegaan, door de BOV zou er dus een groter turbogat ontstaan.
Zoals ik het begrijp verlies je de lucht met ppfffffFred schreef:Dat dipje is toch eigen aan een turbomotor? Volgens mij haalt zo'n bov niets uit, behalve dan pppppffft

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ok, nu wat meer over gelezen, het blijkt dus niet bevorderlijk te werken zo'n BOV:
"A stock WRX/STi comes with a BPV (Bypass valve) which is a vacuum-actuated valve designed to release pressure in the intake system when the throttle is lifted or closed. This air pressure is re-circulated back into the non-pressurized end of the intake before the turbo......
The problem comes when releasing air to the atmosphere that has already been metered by the mass airflow sensor. When the BOV releases (blows off), the ECU will be injecting the wrong amount of fuel into the cylinders. The engine temporarily runs too rich (meaning too much fuel is injected into the cylinders). This temporary rich condition isn’t typically THAT harmful, but it may cause bucking or hesitation on lift-throttle. The rich condition can NOT be eliminated by engine management or tuning."
Bron: een sticky thread op http://www.clubwrx.net
"A stock WRX/STi comes with a BPV (Bypass valve) which is a vacuum-actuated valve designed to release pressure in the intake system when the throttle is lifted or closed. This air pressure is re-circulated back into the non-pressurized end of the intake before the turbo......
The problem comes when releasing air to the atmosphere that has already been metered by the mass airflow sensor. When the BOV releases (blows off), the ECU will be injecting the wrong amount of fuel into the cylinders. The engine temporarily runs too rich (meaning too much fuel is injected into the cylinders). This temporary rich condition isn’t typically THAT harmful, but it may cause bucking or hesitation on lift-throttle. The rich condition can NOT be eliminated by engine management or tuning."
Bron: een sticky thread op http://www.clubwrx.net
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
daarom bloft mn JCW dus zo lekker uit zn uitlaat 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- NapO
- Enthousiast
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Een bov of dumpvalve helpt juist, even googln, wikipedia dumpvalve. Staat ut haar fijn uit gelegd.
Lag heb je alleen met grote turbo's en niet een kleintje zoals op de mini, heb ik me laten vertellen door ghisbert van beek racing.
Een wrx is geen mini, en over turbo lag is bij mij geen sprake.Ralph-cooper schreef:Ok, nu wat meer over gelezen, het blijkt dus niet bevorderlijk te werken zo'n BOV:
"A stock WRX/STi comes with a BPV (Bypass valve) which is a vacuum-actuated valve designed to release pressure in the intake system when the throttle is lifted or closed. This air pressure is re-circulated back into the non-pressurized end of the intake before the turbo......
The problem comes when releasing air to the atmosphere that has already been metered by the mass airflow sensor. When the BOV releases (blows off), the ECU will be injecting the wrong amount of fuel into the cylinders. The engine temporarily runs too rich (meaning too much fuel is injected into the cylinders). This temporary rich condition isn’t typically THAT harmful, but it may cause bucking or hesitation on lift-throttle. The rich condition can NOT be eliminated by engine management or tuning."
Bron: een sticky thread op http://www.clubwrx.net
Een bov of dumpvalve helpt juist, even googln, wikipedia dumpvalve. Staat ut haar fijn uit gelegd.
Lag heb je alleen met grote turbo's en niet een kleintje zoals op de mini, heb ik me laten vertellen door ghisbert van beek racing.
Mini Cooper S Clubman
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
Aangezien het een oud topic is, maar toch uit de gracht gehaald en relevant..
Voor de gasten met problemen met hun BOV..
Ik weet niet hoe 'nieuw' het is en hoe de prijs zich verhoudt tov de huidige versie..
http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... OV2&cat=48
EDIT: nvm, is een bypass valve en geen blow off valve
Voor de gasten met problemen met hun BOV..
Ik weet niet hoe 'nieuw' het is en hoe de prijs zich verhoudt tov de huidige versie..
http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... OV2&cat=48
EDIT: nvm, is een bypass valve en geen blow off valve

Onze sponsors