Beek turbo upgrade ervaringen?
- Sicco
- Bijna verslaafd
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Ik heb ook wel zoiets gehoord, maar een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Vraag me af hoe die 250+ pk Mini's rijden. Geen problemen in files bijvoorbeeld of op een 80 km/u weg?
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
veel koppel wordt je auto niet zenuwachtig van. Vermogen zit vooral hoog in toeren. Ik weet niet hoe jij in de file rijdt, maar ik kom meestal bij stads/ringgebruik niet boven de 3000 toeren. En dan rijdt die van mij superrelaxt en dankzij het hoge koppel hoef ik nauwelijks te schakelen. Ik kan 'm tot 1000 rpm laten terugvallen en dan pakt 'ie zonder problemen weer op. (236pk en 360Nm)
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Sicco
- Bijna verslaafd
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Gelukkig heeft mijne ook niet al te veel last van "hoesten" in de file. Spaart weer koppelingsplaten. Overigens probeer ik het rijden in een file zoveel mogelijk te vermijden; rijd meestal op file-vrije tijden.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- Neovo
- Be Mini
Bericht

Ik heb er een nachtje kunnen over slapen en wss ga ik de OEM turbo daar laten reviseren en versterken maar de diameters gelijk houden. Dus sterker en lichter compressor wiel en keramische lagers.
Blijft OEM.
Sowieso bij niet JCW's zou ik een sachs versterkte koppeling plaatsen
Idd, ik ben er op de hoogte vancoendek schreef:let wel op dat je met CTturbo's goede afspraken maakt...

Ik heb er een nachtje kunnen over slapen en wss ga ik de OEM turbo daar laten reviseren en versterken maar de diameters gelijk houden. Dus sterker en lichter compressor wiel en keramische lagers.
Blijft OEM.
Sowieso bij niet JCW's zou ik een sachs versterkte koppeling plaatsen
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Denk dat het nerveus zijn wss iets met je koppeling te maken heeft.Sicco schreef:Hoi,
Misschien ten overvloede.... ik heb een R56 Cooper S, met originele turbo, 175 pk. 2 jaar geleden een JCW-kitje erop laten zetten (ander uitlaatsysteem en software-upgrade); vermogen ging naar 192 pk en begin oktober 2010 naar Beek; software-update, van 192 pk naar 213 pk en 300 nm koppel.
Oftewel, in een paar jaar tijd bijna 40 pk erbij. Niet slecht en je merkt het duidelijk. Mijn auto begint nu toch wel een beetje nerveus te worden.
Houd ook rekening met je versnellingsbak; kan wel het een en ander hebben, maar is uiteindelijk toch berekend voor 175 pk en 240 nm.
Groetjes van Sicco
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Na heel wat info te hebben gekregen van diverise fabrikanten blijlt dat de JCW Turbo niet veel verschil heeft met de S turbo
Verschillen: Compressor wiel S = 37mm en JCW = 41mm.
Turbo ventiel S = Membraam en JCW = Zuiger
Intaal poort S is 2mm kleiner dan de JCW das alles
Ventiel kost 50€
En ombouw van de turbo circa 500€ incl inlaat vergroten
En voila dan heb je een JCW turbo
Verschillen: Compressor wiel S = 37mm en JCW = 41mm.
Turbo ventiel S = Membraam en JCW = Zuiger
Intaal poort S is 2mm kleiner dan de JCW das alles
Ventiel kost 50€
En ombouw van de turbo circa 500€ incl inlaat vergroten
En voila dan heb je een JCW turbo
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Factory-JCW turbo is toch een twinscroll-turbo, dus dat maakt wel een verschil.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Neovo
- Be Mini
Bericht
Ik heb dit eens kunnen bewonderen terwijl deze open lag.
Het turbine wiel is ook hetzelfde op de lagers na die worden vervangen door 360° druk lager.
Bij variabele turbo's heb je een magneet ventiel nodig die aangestuurd is door de ECU en dat heeft hij ook niet
Dacht ik ook eerst.... Maar die persoon heeft al een 10-tal JCW turbo's gereviseerd en het enige verschil is de compressor wiel die groter is en aan andere vorm heeft, de JCW turbo is dus zeker geen VGT turbo (variabele).mushrop schreef:Factory-JCW turbo is toch een twinscroll-turbo, dus dat maakt wel een verschil.
Ik heb dit eens kunnen bewonderen terwijl deze open lag.
Het turbine wiel is ook hetzelfde op de lagers na die worden vervangen door 360° druk lager.
Bij variabele turbo's heb je een magneet ventiel nodig die aangestuurd is door de ECU en dat heeft hij ook niet
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
dat snap ik niet. In mijn technische gegevens staat toch echt dat ik een twinscroll turbo heb.
Twinscroll kan ook een dubbel schoepenrad hebben waarvan de voorste schoepen openingen hebben, zodat het 2e (dubbele) schoepenrad bij een ander toerental gaan meedraaien. Hoeft dus niet altijd met verstelbare schoepen te zijn.
Twinscroll kan ook een dubbel schoepenrad hebben waarvan de voorste schoepen openingen hebben, zodat het 2e (dubbele) schoepenrad bij een ander toerental gaan meedraaien. Hoeft dus niet altijd met verstelbare schoepen te zijn.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Neovo
- Be Mini
Bericht
Maar een VGT is het zeker niet
Compressor wiel is groten en geeft en andere vorm
Ja dat is correct en deze zit ook op het compressor wielmushrop schreef:dat snap ik niet. In mijn technische gegevens staat toch echt dat ik een twinscroll turbo heb.
Twinscroll kan ook een dubbel schoepenrad hebben waarvan de voorste schoepen openingen hebben, zodat het 2e (dubbele) schoepenrad bij een ander toerental gaan meedraaien. Hoeft dus niet altijd met verstelbare schoepen te zijn.
Maar een VGT is het zeker niet
Compressor wiel is groten en geeft en andere vorm
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
ok, geen VGT, maar dus wel een dubbel schoepenrad. En dat heeft een S turbo toch niet?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- cooperass
- One wheel wonder
Bericht
Ik kwam dit tegen in de US, ziet er interessant uit:
alta turbo upgrade
iemand enig idee wat de limieten zijn van de motor en versnellingsbak? Is de turbo uit de 2011 mini dezelfde als het vorige model?
alta turbo upgrade
iemand enig idee wat de limieten zijn van de motor en versnellingsbak? Is de turbo uit de 2011 mini dezelfde als het vorige model?
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Het is gewoon een hybrid turbo, ik zou het niet aanraden om te doen
Alleen zou ik upgraden naar een JCW turbo, vroeg of laat smelten jou zuigers ;-)
Je kan makkelijk jou ouwe turbo laten tunen naar een JCW versie (groter compressor wiel)
41mm ipv 37mm
Met de Alta blijft je een turbo dip hebben hoor en zeker in Koppel in lage toeren
Turbo uit 2011 is dezelfdecooperass schreef:Ik kwam dit tegen in de US, ziet er interessant uit:
alta turbo upgrade
iemand enig idee wat de limieten zijn van de motor en versnellingsbak? Is de turbo uit de 2011 mini dezelfde als het vorige model?
Het is gewoon een hybrid turbo, ik zou het niet aanraden om te doen
Alleen zou ik upgraden naar een JCW turbo, vroeg of laat smelten jou zuigers ;-)
Je kan makkelijk jou ouwe turbo laten tunen naar een JCW versie (groter compressor wiel)
41mm ipv 37mm
Met de Alta blijft je een turbo dip hebben hoor en zeker in Koppel in lage toeren
Onze sponsors