Het zou BMW goed staan als ze de andere fabrikanten volgden en eindelijk eens hun fouten erkennen door met een terugroep actie te beginnen. Het moet voor een groepje minioten toch niet veel werk zijn om hier op dit moment de pers mee te halen !
hot issue at the moment !!! ze hoeven alleen maar dit topic te lezen....
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- Andrek
- Nieuw Lid
- Locatie: Aalten
Bericht
Had in december ook ineens het "dieselgeluid", km-stand 30000, auto bijna drie jaar oud
Auto naar dealer gebracht. Conclusie was direct dat het in distributie gedeelte zat.
Kettingspanners/lagers etc. onder coulance vervangen. Probleem opgelost.
Prima service dus! (Dealer: Smudde/Freriks Groenlo)
Auto naar dealer gebracht. Conclusie was direct dat het in distributie gedeelte zat.
Kettingspanners/lagers etc. onder coulance vervangen. Probleem opgelost.
Prima service dus! (Dealer: Smudde/Freriks Groenlo)
- Cook
- Nieuw Lid
- Locatie: Hasselt
Bericht
Mijn DS-S gaat voor de 4e maal binnen voor hetzelfde probleem in 1,5 jaar tijd.
Een maand geleden hebben ze 4 nieuwe kleppenstoters gestoken.
Het geluid nam toe hierna...
Nu zou het gaan om de ultieme fix, aldus de garage die mij tot hier toe perfect tegemoet is gekomen, waarvoor veel respect.
Ik zal vragen naar de PUMA en ook een afdruk van alle vervangen onderdelen tot op heden.
Ik hou jullie op de hoogte.
PS op MF vond ik dit ==>
Een maand geleden hebben ze 4 nieuwe kleppenstoters gestoken.
Het geluid nam toe hierna...
Nu zou het gaan om de ultieme fix, aldus de garage die mij tot hier toe perfect tegemoet is gekomen, waarvoor veel respect.
Ik zal vragen naar de PUMA en ook een afdruk van alle vervangen onderdelen tot op heden.
Ik hou jullie op de hoogte.
PS op MF vond ik dit ==>
Dit patroon herken ik. Wie nog?The root problem may have to do with oil supply at the valves at start up as described. And frankly that is supported by my experience. My Mini would only make the noise with a sequence of 10+ trip, 6hr+ rest, 2min trip, 8hr+ rest, start with noise. To me it suggest the short trip was draining down the valve train’s oil supply for start up, without enough run time to build it back up for the next day’s start up – compounded in cold weather by the oil being more viscous and I imagine moving more slowly through the engine.
So the question of the chain as fix – clearly they identified this as the source of the sound, and whether they know about the lash issue or not they acted on the symptom – the noise that customers would be and are complaining about. Obviously an easier fix even replacing the chain and tensioner than getting into the valve train of each and every car. That leaves us with the question of whether or not there is still oil starvation going on and if that will harm the life of the engine long term.
Limburger Wereldburger
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roerdalen
Bericht
Even een update van mijn kant.
Nadat vorig jaar de gehele distributie is vervangen bij 15.000 km is er vorige week alleen een nieuwe spanner in gemonteerd (de 2e dus intussen) bij 30.000 km
Onderdeelnr. is 11.31.76.07.551
Dit alles nog steeds onder garantie (auto is nu 2 jaar) en nog steeds volgens PUMA 10686850 - versie 15
Het ratelen is intussen weg en de motor loopt weer als een zonnetje.
Je kan je alleen afvragen voor hoelang ? weer maar 1 jaar en 15.000 km
grtz en will keep you all informed
Adriaan
Nadat vorig jaar de gehele distributie is vervangen bij 15.000 km is er vorige week alleen een nieuwe spanner in gemonteerd (de 2e dus intussen) bij 30.000 km
Onderdeelnr. is 11.31.76.07.551
Dit alles nog steeds onder garantie (auto is nu 2 jaar) en nog steeds volgens PUMA 10686850 - versie 15
Het ratelen is intussen weg en de motor loopt weer als een zonnetje.
Je kan je alleen afvragen voor hoelang ? weer maar 1 jaar en 15.000 km

grtz en will keep you all informed
Adriaan
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
is het niet zo dat als de auto binnen de garantie ratelt en je hebt het probleem aangekaart (en ze hebben een fix toegepast, ala distributie vervangen), maar dat het probleem buiten de garantie weer terugkomt, je alsnog recht hebt op herstel? wettelijk gezien bedoel ik dan...
kwam deze nog tegen: http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... 7_895.html
kwam deze nog tegen: http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... 7_895.html
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
zo is het wettelijk geregeld...Sid schreef:is het niet zo dat als de auto binnen de garantie ratelt en je hebt het probleem aangekaart (en ze hebben een fix toegepast, ala distributie vervangen), maar dat het probleem buiten de garantie weer terugkomt, je alsnog recht hebt op herstel? wettelijk gezien bedoel ik dan...
kwam deze nog tegen: http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... 7_895.html
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Ja wettelijk zo geregeld, maar mits het probleem zich binnen een "redelijke termijn" voordoet. En daar begint weer een discussiepunt : hoe lang is een "redelijke termijn"?mushrop schreef:zo is het wettelijk geregeld...Sid schreef:is het niet zo dat als de auto binnen de garantie ratelt en je hebt het probleem aangekaart (en ze hebben een fix toegepast, ala distributie vervangen), maar dat het probleem buiten de garantie weer terugkomt, je alsnog recht hebt op herstel? wettelijk gezien bedoel ik dan...
kwam deze nog tegen: http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... 7_895.html
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roerdalen
Bericht
Een 2e reden is waarschijnlijk, dat zij weten dat ik al vrij lang op dit forum zit en ze weten dat als dit probleem niet goed wordt opgelost ze hier " afgebrand" worden.
Maar net zoals Marcel zegt wat is een redelijke termijn, volgens mij ook minimaal 1 winter (of koude periode) Sid want in normale weersomstandigheden doet het probleem zich niet voor.
Althans bij mij niet.
b.t.w. die spanner is al weer vervangen door een recentere versie
Volgens mij ook, heb dat bij de dealer aangekaart en die bevestigde dat. Zij willen heel graag het probleem oplossen, voordat het echt klanten kost. (doet het volgens mij al)Sid schreef:is het niet zo dat als de auto binnen de garantie ratelt en je hebt het probleem aangekaart (en ze hebben een fix toegepast, ala distributie vervangen), maar dat het probleem buiten de garantie weer terugkomt, je alsnog recht hebt op herstel? wettelijk gezien bedoel ik dan...
kwam deze nog tegen: http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... 7_895.html
Een 2e reden is waarschijnlijk, dat zij weten dat ik al vrij lang op dit forum zit en ze weten dat als dit probleem niet goed wordt opgelost ze hier " afgebrand" worden.

Maar net zoals Marcel zegt wat is een redelijke termijn, volgens mij ook minimaal 1 winter (of koude periode) Sid want in normale weersomstandigheden doet het probleem zich niet voor.
Althans bij mij niet.
b.t.w. die spanner is al weer vervangen door een recentere versie
- TomTom
- Bijna verslaafd
- Locatie: Rijswijk
Bericht
!
Laatste update (deel 5 of was het nu 6). Na vorig jaar al een volledige vervanging van mijn distributie systeem te hebben gehad en wat verschillende kettingspanner updates... heeft helaas... helaas.. pindakaas... ook de laatste zogenaamde "Ultieme" fix het probleem bij mij niet opgelost.
Afgelopen vrijdag hoorde ik het vertrouwde geluid weer.... Maar weer de dealer eens bellen.
Ach denk maar zo... je gaspedaal blijft tenminste niet hangen.... of je airbag ontploft niet in je gezicht!
Afgelopen vrijdag hoorde ik het vertrouwde geluid weer.... Maar weer de dealer eens bellen.
Ach denk maar zo... je gaspedaal blijft tenminste niet hangen.... of je airbag ontploft niet in je gezicht!
The Member Formely Known As KSTJA0


- dvrinsum
- Enthousiast
- Locatie: Capelle aan den Ijssel
Bericht
Heb sinds eind januari 2010 een R55 clubman S uit april 2008. Het geluid bij het terugschakelen heb ik inmiddels
gehoord en een lichte vorm van dieselgeluid meen ik te horen bij een koude start.
Dit topic heeft inmiddels een aardige vorm aangenomen en raak de draad kwijt wat nu precies de oplossingen
zijn voor deze issues. De garantie van mijn auto verloopt over 1,5 maand, wil dus snel naar de dealer (Breeman)!
Met welke oplossingen dien ik rekening te houden voor bovenstaande issues?
gehoord en een lichte vorm van dieselgeluid meen ik te horen bij een koude start.
Dit topic heeft inmiddels een aardige vorm aangenomen en raak de draad kwijt wat nu precies de oplossingen
zijn voor deze issues. De garantie van mijn auto verloopt over 1,5 maand, wil dus snel naar de dealer (Breeman)!
Met welke oplossingen dien ik rekening te houden voor bovenstaande issues?
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
De dieselratel is een typische S kwaal...de dealer vervangt als het goed is de kettingspanner. Wanneer dat niet helpt, wil de dealer soms de hele distributievervangen. Ondertussen zijn er 5 of 6 updates vanuit de dealer geweest (PUMA maatregel, algemeen erkende "fout" door fabrikant)
Dus snel naar de dealer en klagen over de ratel. Bijna geen enkele dealer doet daar moeilijk over, omdat zij altijd hun geld weer kunnen claimen bij BMW.
Over de versnellingsbak weet ik niet precies of daar een PUMA maatregel voor is, maar zeker snel over beginnen bij de dealer...mijn S had na 23K al een nieuwe bak nodig...
kortom...go see the dealer!
Dus snel naar de dealer en klagen over de ratel. Bijna geen enkele dealer doet daar moeilijk over, omdat zij altijd hun geld weer kunnen claimen bij BMW.
Over de versnellingsbak weet ik niet precies of daar een PUMA maatregel voor is, maar zeker snel over beginnen bij de dealer...mijn S had na 23K al een nieuwe bak nodig...
kortom...go see the dealer!
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors