Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 jan 2010, 08:11

Klopt helemaal, maar dan moet je wel kunnen aantonen dat de problemen er al waren voor het aflopen van de garantie. Een aangetekende brief sturen naar de dealer waarin je de problemen omschrijft om jezelf in te dekken. (in je garantieperiode)
Dit is ook het advies wat rechtsbijstand geeft als je garantie periode over is. In dezelfde brief stel je ze ook aansprakelijk voor alle gevolgen die door dit probleem zich kunnen voordoen. Zo sta je juridisch sterker mocht je later een conflict situatie krijgen met je dealer aldus rechtsbijstand. De brief dient echter wel tijdig voor einde van de garantie periode te zijn ingediend. Voor het eigen dossier was ook het advies afgegegeven om alle (garantie) reparatie fakturen op te vragen zodat je weet wat er gedaan is. (de garantie fakturen kan je bij de dealer opvragen en moeten zelfs worden afgegeven op verzoek van de klant)
Op reparaties heb je sowieso garantie (ik dacht iets van 6 maanden)
Deze vraag hebben wij nog uitstaan bij rechtsbijstand omdat de dealer beweerd dat je alleen op betaalde reparaties garantie hebt.
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2010, 13:43

jbcola schreef:Heeft er iemand de meest recente PUMA aub?
Volgens mij is de PUMA maatregel zelf nog steeds dezelfde 10686850 alleen het versie nummer zal intussen anders zijn.
Ik heb vorig jaar (januari 2009) versie nr. 12 gehad, maar na mij heb ik al versie nummer 13 voorbij zien komen.

Hoe ver ze nu zijn weet ik niet Dick, vraag het vandaag nog wel even na.
(moet mijn auto straks om 17:00 uur brengen voor het Diesel / Raterl geluid.)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

15 jan 2010, 16:09

Ja hoor, de mijne begint het ook te krijgen. Ik dacht mooi de das te ontspringen omdat ik al rond de 55k zit.

Echter hij heeft het niet vaak. tenzij hij stationair draait zou je zo zeggen dat het een diesel is, maar dat had ie altijd al. Of je nu al een uur aan het rijden bent of niet.

Maar is er een goede garage in België die weet van die dieselgeluiden? Want hij heeft het niet echt rap (bij koude start bedoel ik dan). Maar ik wil het toch gemaakt zien.

Of moet ik hem gewoon bij greg binnen steken.
Afbeelding
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2010, 16:26

zowel ik als stafke zijn al bij verstraeten geweest om dit op te lossen.
ik heb er sindsdien geen last meer van, had er ervoor ook niet veel
Jurgen

15 jan 2010, 16:37

Ja verstraeten zijn nu niet bepaald mijn vrienden :D
Al moet ik er wel nog is lang in verband met mijn iPod toestand :D
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 jan 2010, 20:00

The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Clubhouse
Garlic Chef

16 jan 2010, 10:04

Jurgen schreef:Ja hoor, de mijne begint het ook te krijgen. Ik dacht mooi de das te ontspringen omdat ik al rond de 55k zit.

Echter hij heeft het niet vaak. tenzij hij stationair draait zou je zo zeggen dat het een diesel is, maar dat had ie altijd al. Of je nu al een uur aan het rijden bent of niet.

Maar is er een goede garage in België die weet van die dieselgeluiden? Want hij heeft het niet echt rap (bij koude start bedoel ik dan). Maar ik wil het toch gemaakt zien.

Of moet ik hem gewoon bij greg binnen steken.
Ik ben bij Romein (Aalst) geweest.
Sinsdien geen geratel meer. 8)
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2010, 11:27

Wat ik uit het topic begrijp is dat de Fix pas in Maart op de productielijn gemonteerd gaat worden.

Mijn R55 is van de week geweest, maar kan de 27e januari pas gemaakt worden.
Reden: de nieuwe kettingspanner staat in backorder om dat de vraag ernaar groter is als de uitlevering naar de dealers.
(Onderdeel is op de 27e zeker binnen werd er gezegd)
Zou dit al de nieuwe oplossing zijn waarover in het topic op Motoringfile gesproken wordt ? of krijg een een tussenoplossing gemonteerd ?

Ben benieuwd anders kan hij over een jaar weer terug, ik heb namelijk al een complete distributie vervanging gekregen vorig jaar (de R55 was 1 jaar oud).
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 jan 2010, 16:10

Cooperdriver schreef:
Wat ik uit het topic begrijp is dat de Fix pas in Maart op de productielijn gemonteerd gaat worden.

Reden: de nieuwe kettingspanner staat in backorder om dat de vraag ernaar groter is als de uitlevering naar de dealers.
Zou dit al de nieuwe oplossing zijn waarover in het topic op Motoringfile gesproken wordt ? of krijg een een tussenoplossing gemonteerd ?

Ben benieuwd anders kan hij over een jaar weer terug, ik heb namelijk al een complete distributie vervanging gekregen vorig jaar (de R55 was 1 jaar oud).
Dit zal ook voor jou de nieuwste oplossing moeten zijn en geen tussenoplossing.. tenzij deze fix wederom geen fix is... Bij mij gaat hij er de 22ste op... (6 maal scheepsrecht!!!!)
We zien het wel.....

Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jan 2010, 17:15

Cooperdriver schreef:

De mijne is de 26e januari aan de beurt!!
jbcola
Brugse zot

16 jan 2010, 17:23

Iemand? Aub? :D
Jurgen

16 jan 2010, 17:34

heb je er ook last van Dick?
Afbeelding
jbcola
Brugse zot

16 jan 2010, 18:01

Zelden maar het gebeurt al is het nu wel heel lang geleden...
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2010, 11:07

jbcola schreef:
Iemand? Aub? :D
Ik zou het voor je navragen Dick, maar toen ik van de week mijn auto weer moest ophalen was ik 1 min. voor sluitingstijd binnen en diegene die het wist was net naar huis.
Ik bel ze van de week nog wel even.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 jan 2010, 20:32

update:
laatste PUMA measure officieel : PUMA 10686850-15

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”