Dit is ook het advies wat rechtsbijstand geeft als je garantie periode over is. In dezelfde brief stel je ze ook aansprakelijk voor alle gevolgen die door dit probleem zich kunnen voordoen. Zo sta je juridisch sterker mocht je later een conflict situatie krijgen met je dealer aldus rechtsbijstand. De brief dient echter wel tijdig voor einde van de garantie periode te zijn ingediend. Voor het eigen dossier was ook het advies afgegegeven om alle (garantie) reparatie fakturen op te vragen zodat je weet wat er gedaan is. (de garantie fakturen kan je bij de dealer opvragen en moeten zelfs worden afgegeven op verzoek van de klant)Klopt helemaal, maar dan moet je wel kunnen aantonen dat de problemen er al waren voor het aflopen van de garantie. Een aangetekende brief sturen naar de dealer waarin je de problemen omschrijft om jezelf in te dekken. (in je garantieperiode)
Deze vraag hebben wij nog uitstaan bij rechtsbijstand omdat de dealer beweerd dat je alleen op betaalde reparaties garantie hebt.Op reparaties heb je sowieso garantie (ik dacht iets van 6 maanden)