Heb pas 17% rvs cravenspeed pully laten plaatsten,Beek zei dat
de kwaliteit zeer goed was.
Mini-pech
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Als de compressor nog op de auto zit heb je een speciale poelietrekker nodig
Als je de compressor los hebt dan kun je met een slijptol de poelie doorslijpen, als hij bijna door is komt hij los.chill-es schreef:@Werner: Is de compressor pully er gemakkelijk af te halen (en te vervangen door een 15% pully) ondanks die krimpverbinding?
Als de compressor nog op de auto zit heb je een speciale poelietrekker nodig

- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Goedkopere produktie die standaard poeliechill-es schreef:Dat is goed om te horen! Waarom heeft die Works pully dan zo'n moeilijke 'krimpverbinding'? Of zeg ik nu hele domme dingen?
Voordeel van een kapotte motor is dat je wel veel kennis opdoet bij het vinden van een oplossing(ja, zowaar weer een smiley!)

- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Gewoon zorgen dat de motor op temperatuur is als er een meting wordt gedaan
Het geluid wordt hierdoor wel iets meer
Pré kat kan er gewoon uit, deze is alleen voor de koude emissiewaarde's.chill-es schreef:Lekker bezig, ik kom steeds op mee ideeen via alle tips en trucs hier op het forum.
Heeft het verwijderen van de pre-cat nog gevolgen voor de APK keuring of komt ie daar dan gewoon doorheen? En hoe zit het met het geluid? Heeft iemand hier ervaring mee?
Gewoon zorgen dat de motor op temperatuur is als er een meting wordt gedaan

Het geluid wordt hierdoor wel iets meer

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Dan is de auto niet warm meer.
En als je zegt, laat m ff warmdraaien voordat je de meting doet kijken ze je ook scheef aan...
Als je je auto voor de APK weg brengt, kan je m neerzetten, en als hun er klaar voor zijn wordt de auto gepakt.werner schreef:Gewoon zorgen dat de motor op temperatuur is als er een meting wordt gedaanchill-es schreef:Lekker bezig, ik kom steeds op mee ideeen via alle tips en trucs hier op het forum.
Heeft het verwijderen van de pre-cat nog gevolgen voor de APK keuring of komt ie daar dan gewoon doorheen? En hoe zit het met het geluid? Heeft iemand hier ervaring mee?![]()
Dan is de auto niet warm meer.
En als je zegt, laat m ff warmdraaien voordat je de meting doet kijken ze je ook scheef aan...

MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Maar om zelf te doen wel goede tip denk ik als je geen poelietrekker hebt
Beek had het bij mijn losse compressor niet met een slijptol gedaan, maar gewoon met de poelietrekker.werner schreef:Als je de compressor los hebt dan kun je met een slijptol de poelie doorslijpen, als hij bijna door is komt hij los.chill-es schreef:@Werner: Is de compressor pully er gemakkelijk af te halen (en te vervangen door een 15% pully) ondanks die krimpverbinding?
Als de compressor nog op de auto zit heb je een speciale poelietrekker nodig
Maar om zelf te doen wel goede tip denk ik als je geen poelietrekker hebt

MINI COOPER S R53 pre-facelift


- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Het is alleen bij de koude start, en dan wordt er niet gemetenAdrenalin Junkie schreef:Als je je auto voor de APK weg brengt, kan je m neerzetten, en als hun er klaar voor zijn wordt de auto gepakt.werner schreef:Gewoon zorgen dat de motor op temperatuur is als er een meting wordt gedaanchill-es schreef:Lekker bezig, ik kom steeds op mee ideeen via alle tips en trucs hier op het forum.
Heeft het verwijderen van de pre-cat nog gevolgen voor de APK keuring of komt ie daar dan gewoon doorheen? En hoe zit het met het geluid? Heeft iemand hier ervaring mee?![]()
Dan is de auto niet warm meer.
En als je zegt, laat m ff warmdraaien voordat je de meting doet kijken ze je ook scheef aan...

- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thx, Werner & Adrenalin Junkie: zijn jullie het al eens?
Inmiddels weet ik dat een facelift motor dezelfde is als de prefacelift motor en dat alleen de onderdelen er omheen (compressor en software) iets aangepast zijn waardoor er 7 pk meer is. Het past dus maar er is geen verschil! Misschien dat iemand in de toekomst deze vraag dan niet meer hoeft te stellen.
Peter noemde eerder in dit topic dat de volgende Works onderdelen anders dan een standaard Cooper S:
- cilinderkop (twijfelachtig)
- compressor (lees pulley)
- luchtfilter
- uitlaat
- Software
- bougies
Volgens mij ben ik niets vergeten.
Nou hoor ik ook weleens dat de zowel de intercooler als nokkenas verschilt bij een Works, weet iemand of dit zo is?
Groeten Gilles
Inmiddels weet ik dat een facelift motor dezelfde is als de prefacelift motor en dat alleen de onderdelen er omheen (compressor en software) iets aangepast zijn waardoor er 7 pk meer is. Het past dus maar er is geen verschil! Misschien dat iemand in de toekomst deze vraag dan niet meer hoeft te stellen.
Peter noemde eerder in dit topic dat de volgende Works onderdelen anders dan een standaard Cooper S:
- cilinderkop (twijfelachtig)
- compressor (lees pulley)
- luchtfilter
- uitlaat
- Software
- bougies
Volgens mij ben ik niets vergeten.
Nou hoor ik ook weleens dat de zowel de intercooler als nokkenas verschilt bij een Works, weet iemand of dit zo is?
Groeten Gilles
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors