Mini-pech

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
rocky
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 dec 2009, 19:43

Heb pas 17% rvs cravenspeed pully laten plaatsten,Beek zei dat
de kwaliteit zeer goed was.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2009, 19:55

Hopelijk blaast ie je compressor niet op... Zag dat je wel een gigantisch koppel gekregen had (280Nm!).
rocky
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 dec 2009, 21:29

Ja,het koppel is vrij hoog,17% pully is ongeveer gelijk aan
15% pully + 102% pully.(alleen goedkoper)
Om de boel kwa koeling in takt te houden heb ik de GP ic
erbij genomen.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2010, 20:58

@Werner: Is de compressor pully er gemakkelijk af te halen (en te vervangen door een 15% pully) ondanks die krimpverbinding?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2010, 21:09

chill-es schreef:@Werner: Is de compressor pully er gemakkelijk af te halen (en te vervangen door een 15% pully) ondanks die krimpverbinding?
Als je de compressor los hebt dan kun je met een slijptol de poelie doorslijpen, als hij bijna door is komt hij los.
Als de compressor nog op de auto zit heb je een speciale poelietrekker nodig :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2010, 21:56

En erop zetten van de 15%pully, is dat te doen? Of moet er dan ook weer iets ingewikkelds gebeuren?
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 jan 2010, 22:05

chill-es schreef:En erop zetten van de 15%pully, is dat te doen? Of moet er dan ook weer iets ingewikkelds gebeuren?
Het erop zetten is gewoon erop schroeven. (van de pulley dan)
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2010, 22:47

Dat is goed om te horen! Waarom heeft die Works pully dan zo'n moeilijke 'krimpverbinding'? Of zeg ik nu hele domme dingen?

Voordeel van een kapotte motor is dat je wel veel kennis opdoet bij het vinden van een oplossing :) (ja, zowaar weer een smiley!)
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2010, 10:02

chill-es schreef:Dat is goed om te horen! Waarom heeft die Works pully dan zo'n moeilijke 'krimpverbinding'? Of zeg ik nu hele domme dingen?

Voordeel van een kapotte motor is dat je wel veel kennis opdoet bij het vinden van een oplossing :) (ja, zowaar weer een smiley!)
Goedkopere produktie die standaard poelie :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2010, 14:19

Lekker bezig, ik kom steeds op mee ideeen via alle tips en trucs hier op het forum.

Heeft het verwijderen van de pre-cat nog gevolgen voor de APK keuring of komt ie daar dan gewoon doorheen? En hoe zit het met het geluid? Heeft iemand hier ervaring mee?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2010, 14:30

chill-es schreef:Lekker bezig, ik kom steeds op mee ideeen via alle tips en trucs hier op het forum.

Heeft het verwijderen van de pre-cat nog gevolgen voor de APK keuring of komt ie daar dan gewoon doorheen? En hoe zit het met het geluid? Heeft iemand hier ervaring mee?
Pré kat kan er gewoon uit, deze is alleen voor de koude emissiewaarde's.
Gewoon zorgen dat de motor op temperatuur is als er een meting wordt gedaan :wink:
Het geluid wordt hierdoor wel iets meer :wink:
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2010, 14:50

werner schreef:
chill-es schreef:Lekker bezig, ik kom steeds op mee ideeen via alle tips en trucs hier op het forum.

Gewoon zorgen dat de motor op temperatuur is als er een meting wordt gedaan :wink:
Als je je auto voor de APK weg brengt, kan je m neerzetten, en als hun er klaar voor zijn wordt de auto gepakt.
Dan is de auto niet warm meer.
En als je zegt, laat m ff warmdraaien voordat je de meting doet kijken ze je ook scheef aan... :s
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2010, 14:51

werner schreef:
chill-es schreef:@Werner: Is de compressor pully er gemakkelijk af te halen (en te vervangen door een 15% pully) ondanks die krimpverbinding?
Als je de compressor los hebt dan kun je met een slijptol de poelie doorslijpen, als hij bijna door is komt hij los.
Als de compressor nog op de auto zit heb je een speciale poelietrekker nodig :wink:
Beek had het bij mijn losse compressor niet met een slijptol gedaan, maar gewoon met de poelietrekker.

Maar om zelf te doen wel goede tip denk ik als je geen poelietrekker hebt ;)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2010, 21:09

Adrenalin Junkie schreef:
werner schreef:

Als je je auto voor de APK weg brengt, kan je m neerzetten, en als hun er klaar voor zijn wordt de auto gepakt.
Dan is de auto niet warm meer.
En als je zegt, laat m ff warmdraaien voordat je de meting doet kijken ze je ook scheef aan... :s
Het is alleen bij de koude start, en dan wordt er niet gemeten :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2010, 22:08

Thx, Werner & Adrenalin Junkie: zijn jullie het al eens?

Inmiddels weet ik dat een facelift motor dezelfde is als de prefacelift motor en dat alleen de onderdelen er omheen (compressor en software) iets aangepast zijn waardoor er 7 pk meer is. Het past dus maar er is geen verschil! Misschien dat iemand in de toekomst deze vraag dan niet meer hoeft te stellen.

Peter noemde eerder in dit topic dat de volgende Works onderdelen anders dan een standaard Cooper S:

- cilinderkop (twijfelachtig)
- compressor (lees pulley)
- luchtfilter
- uitlaat
- Software
- bougies

Volgens mij ben ik niets vergeten.

Nou hoor ik ook weleens dat de zowel de intercooler als nokkenas verschilt bij een Works, weet iemand of dit zo is?

Groeten Gilles

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”