Beek R56/R55 Tuning
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij heb ik op NAM gelezen dat die turbo set echt waardeloos van pasvorm was. Heb zo de link niet meer voor handen.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vandaag was er een Griekse R56 bij Beek met een grotere turbo..
De software is nog niet helemaal klaar.. maar voorlopig 240pk bij.... 4000 toeren en vlak tot 6000 toeren
dus dat veld moeten ze nog doen.. wat een beest gaat dat worden!
Het wordt wel erg heet allemaal de kleine standaard turbo kan absoluut niet meer aan.. met deze grote gaat het een stuk beter maar de koeling moet ook nog beter..
De software is nog niet helemaal klaar.. maar voorlopig 240pk bij.... 4000 toeren en vlak tot 6000 toeren

Het wordt wel erg heet allemaal de kleine standaard turbo kan absoluut niet meer aan.. met deze grote gaat het een stuk beter maar de koeling moet ook nog beter..
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar voor hoe lang, 20 rondje's zandvoortHans schreef:Het R56 blok kan rond de 300pk nog goed aan.. getest bij Peugeot Motorsport!vangrafhorst schreef:Is dat zo, denk je dat Beek iets op de markt laat komen dat zo veel schade zal brengen?
Die indruk kreeg ik niet bij KLaas.

- tirex
- Volledig MINI minded!
Bericht
ne grotere turbo kan mij wel bekoren..
maar ik zit nu ook boven de 240pk.. dus enkele duizende eur's op tafel gooien voor bijna geen verschil te merken vind ik overbodig..
tenzij dat die turbo pk's kan leveren..
ik heb van Klaas iets opgevangen over die Griekse Mini gek..
zou wel zalig zijn.. + 300pk..
Hans, over welk koppel spreken we dan?
en bak & koppeling? houden die het wel?
de Works 211pk heet ook ne grotere turbo.. is deze gelijk aan die van Beek? of gaat Beek nog met ne grotere werken?
Gr.Mario
Hans schreef:Vandaag was er een Griekse R56 bij Beek met een grotere turbo..
De software is nog niet helemaal klaar.. maar voorlopig 240pk bij.... 4000 toeren en vlak tot 6000 toeren![]()
![]()
maar ik zit nu ook boven de 240pk.. dus enkele duizende eur's op tafel gooien voor bijna geen verschil te merken vind ik overbodig..
zou wel zalig zijn.. + 300pk..

de Works 211pk heet ook ne grotere turbo.. is deze gelijk aan die van Beek? of gaat Beek nog met ne grotere werken?
Gr.Mario
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
da's wel indrukwekkend voor een 1.6-jeHans schreef:Het R56 blok kan rond de 300pk nog goed aan.. getest bij Peugeot Motorsport!vangrafhorst schreef:Is dat zo, denk je dat Beek iets op de markt laat komen dat zo veel schade zal brengen?

- tirex
- Volledig MINI minded!
Bericht
de 1800cc 20v turbo blokjes van vw.. kunnen ook tot 340pk zonder problemen..
ik heb nu 360nm koppel.., tot zover nog geen problemen met de boite (bak)
William Blake schreef:da's wel indrukwekkend voor een 1.6-jeHans schreef:Het R56 blok kan rond de 300pk nog goed aan.. getest bij Peugeot Motorsport!vangrafhorst schreef:Is dat zo, denk je dat Beek iets op de markt laat komen dat zo veel schade zal brengen?
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
hoeveel km heb je al gereden met de tuning? hoe er mee gereden wordt is natuurlijk ook zeer belangrijk (rustig opwarmen, toeren opbouwen, turbo minuutje laten nadraaien om de olie te laten circuleren, etc)
I know.. nieuwe 2 liter TFSI blok gaat ook zéér ver.. moet maar ffe checken op site van JD engineeringtirex schreef:William Blake schreef:da's wel indrukwekkend voor een 1.6-jeHans schreef:
Het R56 blok kan rond de 300pk nog goed aan.. getest bij Peugeot Motorsport!
hoeveel km heb je al gereden met de tuning? hoe er mee gereden wordt is natuurlijk ook zeer belangrijk (rustig opwarmen, toeren opbouwen, turbo minuutje laten nadraaien om de olie te laten circuleren, etc)
- tirex
- Volledig MINI minded!
Bericht
natuurlijk goed warm rijden.. laten nadraaien doe ik ook,
maar ik dacht dat er zelfs een pomp of zoiets opstond, die de olie laat rond circuleren ook nadat je hem stillegt..
idd, de turbo blokskes gaan tegenwoordig heel ver..
William Blake schreef:I know.. nieuwe 2 liter TFSI blok gaat ook zéér ver.. moet maar ffe checken op site van JD engineeringtirex schreef:William Blake schreef:
da's wel indrukwekkend voor een 1.6-je
maar ik dacht dat er zelfs een pomp of zoiets opstond, die de olie laat rond circuleren ook nadat je hem stillegt..
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar goed hij is nog niet klaar maar gaat waarschijnlijk op 265pk uitkomen en 350nm ofzo.. het is een andere turbo dan de Works, ik heb geen idee welke het is, zal je aan klaas moeten vragen maar hij doet er geheimzinnig over ze zijn iets aan het ontwikkelen
Maar 240pk bij 4000 toeren heb jij ook niet! en haalt de standaard R56 turbo ook zeker niet daar is die veels te klein voor..
Hey Mario we hebben het hier over 240 Beek peekaas.. hehe.. ff stangentirex schreef:Hans schreef:Vandaag was er een Griekse R56 bij Beek met een grotere turbo..
De software is nog niet helemaal klaar.. maar voorlopig 240pk bij.... 4000 toeren en vlak tot 6000 toeren![]()
![]()
zou wel zalig zijn.. + 300pk..![]()
Gr.Mario

Maar goed hij is nog niet klaar maar gaat waarschijnlijk op 265pk uitkomen en 350nm ofzo.. het is een andere turbo dan de Works, ik heb geen idee welke het is, zal je aan klaas moeten vragen maar hij doet er geheimzinnig over ze zijn iets aan het ontwikkelen

Maar 240pk bij 4000 toeren heb jij ook niet! en haalt de standaard R56 turbo ook zeker niet daar is die veels te klein voor..
- sscooper
- 4 op een rij!
Bericht
ik heb dit ook opgevangen Tirex dat er een pomp opstond die de olie laat rondcirculeren .. maar ik laat toch ook nog altijd minstens 1 minuutje nadraaien zene voor de Turbo
en of die Grotere tubro nu zoveel uithaald en beter is moeten we eerst nog eens zien als hij er een tijdje opsteekt eh .. en is deze ook van het " twin scroll " type?
tirex schreef:William Blake schreef:I know.. nieuwe 2 liter TFSI blok gaat ook zéér ver.. moet maar ffe checken op site van JD engineeringtirex schreef:
ik heb dit ook opgevangen Tirex dat er een pomp opstond die de olie laat rondcirculeren .. maar ik laat toch ook nog altijd minstens 1 minuutje nadraaien zene voor de Turbo

en of die Grotere tubro nu zoveel uithaald en beter is moeten we eerst nog eens zien als hij er een tijdje opsteekt eh .. en is deze ook van het " twin scroll " type?

Onze sponsors