Beek R56/R55 Tuning

moppie
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Landgraaf
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2009, 13:07

10 mei 2009, 18:06

Ik vraag me af of die extra verzekering tegen motorschade van Beek wel nodig is als je van 175 naar 210 pk gaat?
Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

13 mei 2009, 11:01

Volgens mij heb ik op NAM gelezen dat die turbo set echt waardeloos van pasvorm was. Heb zo de link niet meer voor handen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

13 mei 2009, 11:08

Daar had Beek het ook al over.. alleen Beek heeft een andere turbo, welke weet ik niet


@moppie, is niet nodig als je alleen software doet, Beek bied het als service aan want tunen blijft eigen risico
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

26 mei 2009, 22:29

Vandaag was er een Griekse R56 bij Beek met een grotere turbo..
De software is nog niet helemaal klaar.. maar voorlopig 240pk bij.... 4000 toeren en vlak tot 6000 toeren :shock: :shock: dus dat veld moeten ze nog doen.. wat een beest gaat dat worden! 8)

Het wordt wel erg heet allemaal de kleine standaard turbo kan absoluut niet meer aan.. met deze grote gaat het een stuk beter maar de koeling moet ook nog beter..
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

26 mei 2009, 22:32

vangrafhorst schreef:Is dat zo, denk je dat Beek iets op de markt laat komen dat zo veel schade zal brengen?
Die indruk kreeg ik niet bij KLaas.
Het R56 blok kan rond de 300pk nog goed aan.. getest bij Peugeot Motorsport!
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

26 mei 2009, 22:35

Hans schreef:
vangrafhorst schreef:Is dat zo, denk je dat Beek iets op de markt laat komen dat zo veel schade zal brengen?
Die indruk kreeg ik niet bij KLaas.
Het R56 blok kan rond de 300pk nog goed aan.. getest bij Peugeot Motorsport!
Maar voor hoe lang, 20 rondje's zandvoort :lol:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

26 mei 2009, 22:38

Geen idee, schijnt in een rallykar te liggen ofzo..
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Poederlee
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:30

05 jun 2009, 10:39

Hans schreef:Vandaag was er een Griekse R56 bij Beek met een grotere turbo..
De software is nog niet helemaal klaar.. maar voorlopig 240pk bij.... 4000 toeren en vlak tot 6000 toeren :shock: :shock: dus dat veld moeten ze nog doen.. wat een beest gaat dat worden! 8)

Het wordt wel erg heet allemaal de kleine standaard turbo kan absoluut niet meer aan.. met deze grote gaat het een stuk beter maar de koeling moet ook nog beter..

ne grotere turbo kan mij wel bekoren..
maar ik zit nu ook boven de 240pk.. dus enkele duizende eur's op tafel gooien voor bijna geen verschil te merken vind ik overbodig..
tenzij dat die turbo pk's kan leveren..
ik heb van Klaas iets opgevangen over die Griekse Mini gek..
zou wel zalig zijn.. + 300pk.. :D

Hans, over welk koppel spreken we dan?
en bak & koppeling? houden die het wel?

de Works 211pk heet ook ne grotere turbo.. is deze gelijk aan die van Beek? of gaat Beek nog met ne grotere werken?

Gr.Mario
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 957
Lid geworden op: 09 apr 2008, 10:04

05 jun 2009, 11:29

Hans schreef:
vangrafhorst schreef:Is dat zo, denk je dat Beek iets op de markt laat komen dat zo veel schade zal brengen?
Die indruk kreeg ik niet bij KLaas.
Het R56 blok kan rond de 300pk nog goed aan.. getest bij Peugeot Motorsport!
da's wel indrukwekkend voor een 1.6-je :shock:
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Poederlee
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:30

05 jun 2009, 13:51

William Blake schreef:
Hans schreef:
vangrafhorst schreef:Is dat zo, denk je dat Beek iets op de markt laat komen dat zo veel schade zal brengen?
Die indruk kreeg ik niet bij KLaas.
Het R56 blok kan rond de 300pk nog goed aan.. getest bij Peugeot Motorsport!
da's wel indrukwekkend voor een 1.6-je :shock:

de 1800cc 20v turbo blokjes van vw.. kunnen ook tot 340pk zonder problemen..


ik heb nu 360nm koppel.., tot zover nog geen problemen met de boite (bak)
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 957
Lid geworden op: 09 apr 2008, 10:04

05 jun 2009, 19:14

tirex schreef:
William Blake schreef:
Hans schreef:
Het R56 blok kan rond de 300pk nog goed aan.. getest bij Peugeot Motorsport!
da's wel indrukwekkend voor een 1.6-je :shock:

de 1800cc 20v turbo blokjes van vw.. kunnen ook tot 340pk zonder problemen..


ik heb nu 360nm koppel.., tot zover nog geen problemen met de boite (bak)
I know.. nieuwe 2 liter TFSI blok gaat ook zéér ver.. moet maar ffe checken op site van JD engineering

hoeveel km heb je al gereden met de tuning? hoe er mee gereden wordt is natuurlijk ook zeer belangrijk (rustig opwarmen, toeren opbouwen, turbo minuutje laten nadraaien om de olie te laten circuleren, etc)
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Poederlee
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:30

05 jun 2009, 21:01

William Blake schreef:
tirex schreef:
William Blake schreef:
da's wel indrukwekkend voor een 1.6-je :shock:

de 1800cc 20v turbo blokjes van vw.. kunnen ook tot 340pk zonder problemen..


ik heb nu 360nm koppel.., tot zover nog geen problemen met de boite (bak)
I know.. nieuwe 2 liter TFSI blok gaat ook zéér ver.. moet maar ffe checken op site van JD engineering

hoeveel km heb je al gereden met de tuning? hoe er mee gereden wordt is natuurlijk ook zeer belangrijk (rustig opwarmen, toeren opbouwen, turbo minuutje laten nadraaien om de olie te laten circuleren, etc)

natuurlijk goed warm rijden.. laten nadraaien doe ik ook,
maar ik dacht dat er zelfs een pomp of zoiets opstond, die de olie laat rond circuleren ook nadat je hem stillegt..

idd, de turbo blokskes gaan tegenwoordig heel ver..
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

05 jun 2009, 22:55

tirex schreef:
Hans schreef:Vandaag was er een Griekse R56 bij Beek met een grotere turbo..
De software is nog niet helemaal klaar.. maar voorlopig 240pk bij.... 4000 toeren en vlak tot 6000 toeren :shock: :shock: dus dat veld moeten ze nog doen.. wat een beest gaat dat worden! 8)

Het wordt wel erg heet allemaal de kleine standaard turbo kan absoluut niet meer aan.. met deze grote gaat het een stuk beter maar de koeling moet ook nog beter..

ne grotere turbo kan mij wel bekoren..
maar ik zit nu ook boven de 240pk.. dus enkele duizende eur's op tafel gooien voor bijna geen verschil te merken vind ik overbodig..
tenzij dat die turbo pk's kan leveren..
ik heb van Klaas iets opgevangen over die Griekse Mini gek..
zou wel zalig zijn.. + 300pk.. :D

Hans, over welk koppel spreken we dan?
en bak & koppeling? houden die het wel?

de Works 211pk heet ook ne grotere turbo.. is deze gelijk aan die van Beek? of gaat Beek nog met ne grotere werken?

Gr.Mario
Hey Mario we hebben het hier over 240 Beek peekaas.. hehe.. ff stangen :wink:
Maar goed hij is nog niet klaar maar gaat waarschijnlijk op 265pk uitkomen en 350nm ofzo.. het is een andere turbo dan de Works, ik heb geen idee welke het is, zal je aan klaas moeten vragen maar hij doet er geheimzinnig over ze zijn iets aan het ontwikkelen 8)

Maar 240pk bij 4000 toeren heb jij ook niet! en haalt de standaard R56 turbo ook zeker niet daar is die veels te klein voor..
sscooper
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Mortsel
Berichten: 197
Lid geworden op: 01 jun 2006, 02:05

06 jun 2009, 00:56

tirex schreef:
William Blake schreef:
tirex schreef:

de 1800cc 20v turbo blokjes van vw.. kunnen ook tot 340pk zonder problemen..


ik heb nu 360nm koppel.., tot zover nog geen problemen met de boite (bak)
I know.. nieuwe 2 liter TFSI blok gaat ook zéér ver.. moet maar ffe checken op site van JD engineering

hoeveel km heb je al gereden met de tuning? hoe er mee gereden wordt is natuurlijk ook zeer belangrijk (rustig opwarmen, toeren opbouwen, turbo minuutje laten nadraaien om de olie te laten circuleren, etc)

natuurlijk goed warm rijden.. laten nadraaien doe ik ook,
maar ik dacht dat er zelfs een pomp of zoiets opstond, die de olie laat rond circuleren ook nadat je hem stillegt..

idd, de turbo blokskes gaan tegenwoordig heel ver..

ik heb dit ook opgevangen Tirex dat er een pomp opstond die de olie laat rondcirculeren .. maar ik laat toch ook nog altijd minstens 1 minuutje nadraaien zene voor de Turbo :wink:

en of die Grotere tubro nu zoveel uithaald en beter is moeten we eerst nog eens zien als hij er een tijdje opsteekt eh .. en is deze ook van het " twin scroll " type? :o
Afbeelding
Afbeelding
Bsim67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Tilburg
Berichten: 608
Lid geworden op: 11 jul 2006, 12:09

06 jun 2009, 07:46

Misschien wel een hybride turbo... Grotere inlaatcompressor dan de uitlaat turbine..
Compressed air is GREAT!!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”