gilles astro PL

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 feb 2009, 22:48

update .. weer al een tijdje geleden :D

we gaan eens met de ice beginnen ze .. heb net al mijn componenten binnen ..

head unit ; alpine cda 9853R
front 2 way speakers ; dls 6.5 nobelium link
front amp ; jl audio 300/4 link
rear subs ; 2x jl audio 8w3v3 link
rear amp ; jl audio 1000/1 link

verder rca's van dietz (triple schielded + snakeskinned), alle connecties solderen en met krimpkous afwerken, heel goed van demping voorzien en alles stevig inbouwen natuurlijk ..
nadat ze zijn ingespeeld (+-30 uur) verdwijnen de passieve filters en zal alles actief worden aangestuurd door de alpine HU ..
en het wordt natuurlijk een stealth install zoals de buitenkant van de mini ook is he 8)

wat pics van de speakers ..

btw .. dat bovenste setje zwarte speakers zijn 2 kleine subjes 6.5' van peerless en staan eigelijk te koop .. nieuw, ongebruikt..bij interesse pm :wink:
Afbeelding

de jl's 20cm komen in zijkant achteraan..
Afbeelding
Afbeelding
deze zijn de grootste mogelijke subs die in de zijwand kunnen van de mini (kwa diameter en diepte en ook het aantal nodige liters die de bepaalde sub nodig heeft voor zn 'kist')

de amps (hier in een foto van de vorige mini audio install)
Afbeelding

bedoeling is nu dat ik mijn koffer kan blijven gebruiken (ja, om boodschappen te doen :mrgreen: )
dus komt er een rear seat delete .. de amps komen dan waar anders de zitbank was en de subs in de zijwand .. dan blijft alles vrij en open + alles mooi weggewerkt en stealth >)

vandaag al een beetje begonnen met de werken ;

- ronding uitgezaagd achteraan - 18 cm echt het maximum ..
- een laagske bitumen (roadkill van stinger) boven de oem bitumen geplakt
- daarboven eerste laag silent-p van exact! aangebracht .. als die droog is komt er nog een laagske boven
in totaal zitten we dan toch op zeker 3mm tot 4mm demping .. zal wel goe komen zeker ? :s

wat crappy pics met de gsm genomen ..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

morgen nog wat verderwerken 8)

greetz
"stealth is key" C&C
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 feb 2009, 23:24

update

2de laag pasta gesmeerd.. de demping is nu echt compleet :D
nog een 3mm alu plaat gemaakt waar de subs in komen vast te zitten.
mdf ging niet omdat anders de subs te ver vooruit kwamen en dan paste de plastik bekleding niet meer .. en zo is het stevig ingebouwd, heeel stevig :mrgreen:
zelfs nu komt de woofer nog wat te dich bij de bekleding .. daar vinden we wel nog iets op ..

wat pics ;

pasta, 3mm alu, tec7, zelftapvijkes
Afbeelding

Afbeelding

sub, bekabeling
Afbeelding

sfeerfotoke
Afbeelding

suggesties, vragen of opmerkingen ? laat het horen :wink:

greetz

Gilles
"stealth is key" C&C
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mar 2009, 10:34

Zozo flink aangepakt! beter hoor!!!
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2009, 17:52

Dik hoor, flink bezig geweest :wink:
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mar 2009, 17:59

Gaaf, iemand met een audio-project! Ik ben erg benieuwd hoe de install er straks uit komt te zien, en misschien nog wel belangrijker... Hoe het klinkt! 8)
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2009, 18:02

Mooi project 8)
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 mar 2009, 18:04

thx :mrgreen: staat nog veel werk voor de boeg hoor ..

- de amps op de achterbank vastkrijgen
- speakers in de deur krijgen .. ringen zagen, kabels trekken, dakgootje maken
- deuren dempen
- tweeters op het dash of in de a-stijl verwerken
- de rearseatdelete mooi afwerken
- rca, remote, speakerkabel naar achter trekken
- en ik vergeet vast nog wel iets :wink:
"stealth is key" C&C
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mar 2009, 18:39

gilles schreef:- tweeters op het dash of in de a-stijl verwerken
Wat ga je vervolgens doen met de uitsparing in het portier waar de standaard tweeter zit?
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 mar 2009, 21:29

of er komt gewoon niks in (is tenslotte een superslechte positie voor een tweeter te monteren..de linkse speelt gewoon recht naar je stuur toe)

of er komt een volt metertje in 8)

Afbeelding
"stealth is key" C&C
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 mar 2009, 16:43

gilles schreef:is tenslotte een superslechte positie voor een tweeter te monteren..de linkse speelt gewoon recht naar je stuur toe
Ik ben zowiezo niet kapot van de standaard 'Wave' of 'Boost' speakers, dus dan maakt de plaatsing naar mijn idee ook weinig meer uit. Helaas heb ik nog niet het genoegen gehad om in andere MINI's te luisteren naar hun set-up, dus ik zou zo snel ook niet weten of er iets te verbeteren valt aan de standaard tweeter plaatsing... Maar het is inderdaad wel een feit dat de linker tweeter richting de stuurkolom speelt.

Dat is ook wel een erg sexy oplossing!!! En dan in de andere kant nog iets een Ampère metertje? 8)
Afbeelding
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mar 2009, 18:14

Berry M schreef:
gilles schreef:is tenslotte een superslechte positie voor een tweeter te monteren..de linkse speelt gewoon recht naar je stuur toe
Ik ben zowiezo niet kapot van de standaard 'Wave' of 'Boost' speakers, dus dan maakt de plaatsing naar mijn idee ook weinig meer uit. Helaas heb ik nog niet het genoegen gehad om in andere MINI's te luisteren naar hun set-up, dus ik zou zo snel ook niet weten of er iets te verbeteren valt aan de standaard tweeter plaatsing... Maar het is inderdaad wel een feit dat de linker tweeter richting de stuurkolom speelt.
wel in men vorige cooper had ik focal 162k2p zitten en de tweeters zaten op die plaats .. had toen altijd de indruk dat de linkse veeel minder speelde .. maja is normaal he .. nu ga ik het zeker anders aanpakken :D

Berry M schreef:

Dat is ook wel een erg sexy oplossing!!! En dan in de andere kant nog iets een Ampère metertje? 8)
idd dacht ik ook aan .. een amp metertje .. maar ik zou graag metertjes vinden die ook oranje geven dat het bij de rest van de binnenverlichting past .. denk niet dat ik terug mijn tellers met blauwe ledjes ga modden 8)

verder heb ik wel slechter nieuws te melden ;

ik heb dit weekend mijn amp eens aangesloten om de subs te testen .. en ja .. het speelt ongelooflijk .. zelfs veel beter dan ik had voorspeld .. het slechte hier aan is dat de carroserie meetrilt .. heel de achtervleugel trilt mee .. veel te veel on goed te zijn, ondanks alle demping
die subs zijn veel te zwaar om in het carroseriegedeelte zelf te zitten

dus ga ik mijn inbouw volledig moeter herplannen :cry:

ik zag het nog zo voor mij ; een mooie rearseatdelete met een plexie waar je de amps zou zien zitten .. maja .. weer wat ervaring opgedaan he :mrgreen:

ben dus druk bezig iets nieuws te verzinnen ...

jullie horen, of zien het wel he 8)

greetz
"stealth is key" C&C
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 mar 2009, 20:18

Jammer om te horen dat het idee van de subs niet werkt.
gilles schreef:dus ga ik mijn inbouw volledig moeter herplannen
Een bescheiden idee van mijn kant, als dat misschien helpt:

Afbeelding

Zouden de subs in de leefkuil van de achterbank passen? Dan kunnen de versterker op de plaats blijven waar ze op de bovenstaande foto ook liggen, en met een vloer er overheen is het toch mooi vlak...
Afbeelding
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mar 2009, 21:03

thx voor het idee .. hoe meer hoe beter :mrgreen:
maar de versterkers kunnen niet in de koffer plaatsnemen omdat ik
-daar plaats wil overhouden om mijn boodschappen te zetten
-daar de de batterij onderzit en dat is slecht voor 2 redenen, met als grootste de storing die je vermoedelijk zal hebben en dan moet ik weer een extra systeem maken om nog bij de batterij te kunnen.

sinds elke sub maar 8.5 liter nodig heeft zou het wel kunnen, beide amps en subs vlak weg te werken in de leefkuil ..
maar ben eerst nog wat research aan het doen, vooral naar de richting waar ik de subs het beste richt ..
naar voor, achter of naar boven ..
"stealth is key" C&C
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mar 2009, 14:52

Okay, aan je accu had ik niet meer gedacht, die heb ik namelijk 'gewoon' voorin zitten. :s

Maar als je de versterkers ergens anders wilt hebben... Kunnen je 'ze' niet tegen de zijwanden monteren, op de plek waar nu de subs nog zitten? Dan heb je zeker weten de kofferruimte vrij, en kun je ook bij de accu.
Afbeelding
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 mar 2009, 17:28

dat zal niet gaan vrees ik :wink: er is niet echt veel plaats tussen de wand van de auto en de plastik die er over zit .. alles moet gewoon op de achterbank komen .. nu enkel nog een wat coole lay out verzinnen 8)
"stealth is key" C&C

Terug naar “Show your ride”