Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2008, 13:15

Ik denk dat dit iets onopgelosts blijft tot er weer een nieuw model word geintroduceerd met een andere motor. Blijft het ook erg vaag vinden dat alleen de Sjes er last van hebben. Dat het dus echt aan de turbo motor ligt.

Jammer dat de af-fabriek JCW het ook heeft. :( Ik ben wel echt rete-nieuwsgierig wat het probleem precies is!
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

16 dec 2008, 13:17

nog steeds nergens last van :? snap er geen zak van :?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2008, 13:40

CooperS-lightningblue schreef:Ik denk dat dit iets onopgelosts blijft tot er weer een nieuw model word geintroduceerd met een andere motor. Jammer dat de af-fabriek JCW het ook heeft.
Zal niet gauw gebeuren. Zie vetgedrukte tekst nog eens;
Berthil schreef:
Des schreef:Wat is er anders aan de Works af fabriek ten op zichte van een R56 Cooper S met Works Motor Tuning
Ik quote even uit dit artikel want het is nogal wat:

It’s so impressive that BMW has already announced that this engine will be showing up in the next generation 1 Series due out in 2012.
:?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2008, 13:49

Ja I know, had het ook over een nieuw model. Of dat het volgende nieuwe model is of niet, die motor is een keer bejaard.
Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 dec 2008, 14:31

CooperS-lightningblue schreef:Ja I know, had het ook over een nieuw model. Of dat het volgende nieuwe model is of niet, die motor is een keer bejaard.
Kennelijk vindt BMW het nog steeds een goede motor.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 dec 2008, 14:57

onlangs telefonisch contact gehad met Mini Nederland, hoofd customer relations, m.b.t. de fix in december en wat de status daar van is. Deze week krijg ik hierover nog een update.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 dec 2008, 23:29

Nou, maar weer even afwachten wat die update van MINI NL in zal houden dan...

Ben met m'n vorige blok ca. 1 jaar bezig geweest. Een jaar met veel garagebezoeken, en veeeeel vervangen onderdelen (kettingspanner, kleppen, oliepomp enz. enz.) en uiteindelijk vervanging van het complete blok.

Heb er echt geen zin meer in om dit traject weer van voren af aan te gaan bewandelen. Ik hoop dus maar dat er een oplossing in het vooruitzicht wordt gesteld door MINI NL.
Durf op dit moment denk ik ook niet meer (stel dat ze wel een normale inruilprijs hadden geboden.. :evil: ) het risico te nemen om weer een nieuwe te bestellen.
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

17 dec 2008, 12:04

coendek schreef:nog steeds nergens last van :? snap er geen zak van :?
Van wanneer is je MINI dan Coen? En wat km stand heeft ie?
Ik hoop dat mijne het ook niet gaat krijgen he :D Ik heb toch alleszins niets tijdens het testrijden, en hij stond al een paar weken gewoon buiten.
Afbeelding
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 dec 2008, 20:18

Hmmmm.....strange... :lol:
Even afkloppen,maar...cluppie nu 2 maanden jong,4000km verder....geen rara geluiden....

groet,
Mike
F56S JCW PRO LCI
coendek
Stoepsleutelaar

18 dec 2008, 20:20

Jurgen schreef:
coendek schreef:nog steeds nergens last van :? snap er geen zak van :?
Van wanneer is je MINI dan Coen? En wat km stand heeft ie?
Ik hoop dat mijne het ook niet gaat krijgen he :D Ik heb toch alleszins niets tijdens het testrijden, en hij stond al een paar weken gewoon buiten.
11-2006
32500km

coen
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 dec 2008, 15:26

Zojuist telefonisch contact gehad met Mini Nederland. Volgens Customer relations is er een kleine week geleden een communicee uitgegaan naar alle mini dealers in Nederland mbt het Diesel/Ratel geluid probleem. Jammer genoeg kon deze persoon mij niet medelen wat precies de inhoud is/was van deze informatie. Hij adviseerde mij contact op te nemen met mijn dealer en de vervolg stappen te bespreken.

Veel wijzer ben ik niet geworden aangezien mijn contact persoon bij de dealer vandaag ook afwezig is. Maandag ga ik wederom bellen.

Echter irriteer ik mij aan de lakse houden van Mini in het algemeen (of is dit nou echt iets specifieks voor de autobranche?).
Waarom komt deze informatie niet gewoon naar de klant toe... maar moet ik het eruit trekken! (excuus voor de frustratie)
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 dec 2008, 16:56

kstja0 schreef:Zojuist telefonisch contact gehad met Mini Nederland. Volgens Customer relations is er een kleine week geleden een communicee uitgegaan naar alle mini dealers in Nederland mbt het Diesel/Ratel geluid probleem. Jammer genoeg kon deze persoon mij niet medelen wat precies de inhoud is/was van deze informatie. Hij adviseerde mij contact op te nemen met mijn dealer en de vervolg stappen te bespreken.

Veel wijzer ben ik niet geworden aangezien mijn contact persoon bij de dealer vandaag ook afwezig is. Maandag ga ik wederom bellen.

Echter irriteer ik mij aan de lakse houden van Mini in het algemeen (of is dit nou echt iets specifieks voor de autobranche?).
Waarom komt deze informatie niet gewoon naar de klant toe... maar moet ik het eruit trekken! (excuus voor de frustratie)
@frustratie:ik neem het je in iedergeval niet kwalijk :wink:
Kan er wel wat bij voorstellen.....
Die lakse - non-actieve houding kan mij in het algemeen enorm storen. Of je nu een broodje kaas koopt of een auto of een huis...'t valt tegenwoordig op als je "normaal" en prettig geholpen wordt....WAT IS DAT TOCH..???....zou toch vanzelfsprekend moeten zijn....??

Genoeg geklaagd...hoop dat op korte termijn dit "misterie" opgelost wordt :?

Groet,
Mike
F56S JCW PRO LCI
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 dec 2008, 18:55

Daarom is die financiele ellende ook wel eens goed. Bedrijven die nu niet rennen voor hun klanten voelen de klappen, dus ze moeten wel. Want in nederland zijn de medewerkers in winkels en autodealers enz over het algemeen niet erg service gericht. Hopen dat deze "diesel" ellende snel voorbij gaat. Ik ga iig niet eens aan een R56 denken voordat het opgelost is.
Als je al kijkt wat die ratel hier op het forum ze al gekost heeft...................

Gr,

PP
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 dec 2008, 19:05

ik zou de auto er absoluut niet voor laten staan. het kan geen kwaad, is na 2min verdwenen, gebeurt misschien eens in de maand en als je de radio wat harder zet hoor je er niks meer van.
tegen die 700km op een tank en newtonmeters kan weinig op.

als je 10 jaar met het ding wil doen zou ik de durability inderdaad in twijfel trekken, maar dat is toch niet van toepassing.
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 dec 2008, 19:47

@ Sid;
Blij te horen dat jij eigenlijk geen probleem hebt met het geluid.
Het lijkt ook een beetje op een loterij. Er zijn mensen die er geen last van hebben, sommigen een beetje, maar er zijn ook mensen (als ondergetekende) waarbij het probleem bijna dagelijks voorkomt, zeker geen 2 minuten, en al helemaal niet te overstemmen door de radio.
En ik kan je verzekeren....dan gaat de lol er snel af..... :wink:

In jouw tekst lees ik ook dat je de durability bij 10 jaar in twijfel zou trekken, terwijl ik in je eerste zin lees dat het geen kwaad kan.... :wink:
Er is nog steeds niemand geweest die heeft kunnen zeggen wat nu daadwerkelijk het probleem is, dus zeggen dat het geen kwaad kan (wat ook de dealers zeggen..).... :? ...ik weet het niet...

Ja, en jij rijdt geen 10 jaar in "het ding", ik ook niet, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om 10 jaar met een moderne benzinemotor te rijden? Of voor iemand die 'm straks 2e hands koopt om de 10 jaar vol te maken....

Laten we maar hopen dat de oplossing snel komt!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”