Poll sport knop

ik

heb geen sport knop
19
39%
heb er eentje, maar gebruik hem niet altijd
22
45%
kan niet zonder ! zet deze als eerste aan nadat ik start
8
16%

Totaal aantal stemmen: 49
piewie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 okt 2008, 18:24

BMW X3 schreef:De Mini is bij ons sowieso al een stuk feller door de Ziptuning, maar als bij het stoplicht o.i.d. even iets sneller opgetrokken dient te worden 8) wordt hij gelijk ingeschakeld zodat hij nog iets feller op het gas reageert.
Na de tuning is het inschakelen van de Sportknop ook een tandje beter geworden.

ps morgen ga ik nog even naar Ziptuning, dan wordt de tuning aangepast zodat hij nog beter op het gas reageert
(ze wijzigen dan de gaspedaal responsmappen en op mijn verzoek ook de topsnelheid)
zodat ik de volgende keer met een sprintje (niet de Sportknop vergeten) beter wegkomt :lol: (Sid) :mrgreen:

Afbeelding

Bij een volgende Mini ga ik zeker weer een sportknop nemen en krijgt hij zeker weer een tuning. :wink:

Ik heb ook nog even aan Ziptuning gevraagd als er nieuwe Firmware in de auto komt voor het dieselgeluid van de Cooper S, zetten jullie dan de oude software weer terug met de foute firmware (dieselprobleem).
NEE ze zetten dan de software (tuning) over de nieuwe firmware heen (dit zijn andere mappen) zodat je daar geen last van krijgt.

Kees
Sorry voor mijn off topic vraag maar voor wat dient de knop DSC off ( het meest rechtse knopje op de foto ) .
Bedankt

on topic, ik heb die sportknop niet
Kees en Annet
Racende reporter

19 okt 2008, 20:48

@piewie

DSC is Dynamische Stabiliteits Controle
Het verhindert in stabiele rijsituaties door ingrepen in het motormanagement en zonodig door het afremmen van de afzonderlijke wielen voor en achter. Een wegrijassistent maakt deel uit van de DSC; deze voorkomt het terugrollen op hellingen.

ASC+T is Automatische Stabiliteits en Tractie Controle
Deze gaat het doordraaien van de aangedreven voorwielen tegen en zorgt voor het onder alle omstandigheden gemakkelijker wegrijden vanuit stilstand en voor veilige tractie

Ow ja voor ik het vergeet, als je DSC neemt heb je automatisch ook ASC+T, aangezien dit een onderdeel is van de stabiliteitscontrole

filmpje van BMW

Kees
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2008, 21:59

Sportknop staat steeds vaker op. Zeker nu met de chiptuning. Het stuur is dan eigenlijk te los.

Nadeel is dan wel dat je nog meer vooruit komt :D
Kees en Annet
Racende reporter

19 okt 2008, 22:07

GeoBem007 schreef:Sportknop staat steeds vaker op. Zeker nu met de chiptuning. Het stuur is dan eigenlijk te los.

Nadeel is dan wel dat je nog meer vooruit komt :D
X3 :lol:

(Dit is nu even leuker dan X2)
Afbeelding
MartijnDuif
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

29 okt 2008, 19:35

Ik heb geen Sportknop maar heb wel mijn Dooper laten tunen bij Zip zodat hij nu volgens hun 150 pk en 310 nm heeft. Merk zeker het verschil en wil hem nog wel een keer op de bank zetten. Iemand goed(koop) adresje?

Later, Martijn
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2008, 13:47

143pk zal ook al gaan zeker :mrgreen:
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 okt 2008, 14:09

Sinds het Works pakketje rij ik stukken minder met de sportknop. Voor op en neer naar het werk snel zat ;)
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 okt 2008, 21:53

ik vind het een must voor tijdens sportief rijden/circuit.. dempt de matige gasrespons die je hebt met een turbo blok.

hangt dat net ideaal aan het gas (allez de gaspedaal mapping) voor heel and toe downshifts :wink:

knalt ook ietsje meer luikt me

Terug naar “MINI-talk”