Beek R56/R55 Tuning
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik krijg een mail van ZIPtuning dat ze eindelijk in de EDC17 zitten... hoe is dit mogelijk vraag ik mij af
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik wou met mijn post niet zeggen dat we allen naar ZIPtuning moeten gaan, integendeel.. als zij erin kunnen (als het waar is tenminste) dan is het een kwestie van tijd voor Beek..
Dat hoor en lees ik ook veel..kwiebje schreef:Ziptuning heeft anders niet echt een goede naam in de tuningwereld. Kijk maar eens op het autoweek forum onder het kopje tuning.
Ik wou met mijn post niet zeggen dat we allen naar ZIPtuning moeten gaan, integendeel.. als zij erin kunnen (als het waar is tenminste) dan is het een kwestie van tijd voor Beek..
- TomTom
- Bijna verslaafd
- Locatie: Rijswijk
Bericht
heb contact gehad met ziptunning om gewoon eens te peilen of ze dit nu echt wel kunnen.. en wat het resultaat is.
In mijn mail laten doorschemeren dat we een serie mini cooper S'jes op de rolbank willen zetten (bij een onafhankelijke tuner).
Als reactie kreeg ik te horen dat dit geen probleem was. Graag zelfs.... is alleen maar reclame. (uiteraard zijn zij ook benieuwd wat de toename precies is geworden, daar zitten nogal eens verschillen tussen).
@Hans,
bij jou zit er toch ook een andere IC op? die volgens alta rond de 10 a 15 pk vermogens winst moet zorgen? als ik dan even reken... 205 - 15 = 190 pk... dan is de ECU aanpassing gelijk aan die van de JCW.
Ik hoop dat er toch meer te halen valt bij Beek.... anders is het prijstechnisch niet heel erg interessant.
In mijn mail laten doorschemeren dat we een serie mini cooper S'jes op de rolbank willen zetten (bij een onafhankelijke tuner).
Als reactie kreeg ik te horen dat dit geen probleem was. Graag zelfs.... is alleen maar reclame. (uiteraard zijn zij ook benieuwd wat de toename precies is geworden, daar zitten nogal eens verschillen tussen).
@Hans,
bij jou zit er toch ook een andere IC op? die volgens alta rond de 10 a 15 pk vermogens winst moet zorgen? als ik dan even reken... 205 - 15 = 190 pk... dan is de ECU aanpassing gelijk aan die van de JCW.
Ik hoop dat er toch meer te halen valt bij Beek.... anders is het prijstechnisch niet heel erg interessant.
The Member Formely Known As KSTJA0


- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
Ziptuning koopt software aan, dat hoor ik ook veel..
ik zou er niet graag gaan eigenlijk, veel liever Beek.. correcte mensen daar!
ik zou er niet graag gaan eigenlijk, veel liever Beek.. correcte mensen daar!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja die intercooler doet het goed, want standaard heeft mijn Clubman S 187pk
voorlopig zit er nog niet meer in dan die 205pk, anders moeten we wachten op die kraakmachine van Beek en die is al heel ver!
En dan komt die 230pk weer in de buurt.. maarja ik ga even uit van 2009 



- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Waarom ga je niet naar AC Schnitzer? Die maken er in een weekje 225 (echte!) pk's van. ACS = BMW Rennsport. Die ACS laat hele goede onafhankelijke testrapporten zien. Van 0-180 in 19,8 sec.! Dat is echt retesnel.
Met jou grote intercooler wordt het helemaal een feest. Beek is prima, maar wanneer het bij hen allemaal erg lang gaat duren. En je gaat je coole witte Clubman toch niet inruilen voor ouwe GP meuk
? Ik zit volgende week weer in Aken, ga je met me mee, kun je probe-fahren in hun witte 225pk. Ik zou het wel weten. Je BMW garantie blijft behouden (!) en ACS levert aanvullende garantie. ACS zit net over de grens bij Limburg, dus is nog prima te doen, mocht er wat zijn..
groet, Ferdinand
Ha Hans,Hans schreef:Heeft idd beperkingen, anders was het wel 230 geworden.. maarja helaas.. of we moeten wachten op de kraakmachine maar dat kan wel 2009 worden, zolang ga ik niet wachten.. dan rij ik allang weer een GP dat blijft de enige echte MINIwerner schreef:Met de oude ECU was het toch mel mogelijk om die 230 pk te halen.
Is er dan ook motorisch wat gewijzigd tenopzichte van de (eerste versie R56), of licht het aan het kastje wat nog wat beperkingen heeft?![]()
Beek heeft 2 R56 Works op de bank gehad, de 1 had 205pk en de ander 187pk ofzo.. echt een heel stuk minder!
Vandaag sprong die trouwens in zijn noodloop bij volgas doortrekken bij 190km ofzo, overschakelen van 5 naar 6![]()
Ik zat ff een motorrijder achterna.. (had trouwens weinig zin)
Waarom ga je niet naar AC Schnitzer? Die maken er in een weekje 225 (echte!) pk's van. ACS = BMW Rennsport. Die ACS laat hele goede onafhankelijke testrapporten zien. Van 0-180 in 19,8 sec.! Dat is echt retesnel.
Met jou grote intercooler wordt het helemaal een feest. Beek is prima, maar wanneer het bij hen allemaal erg lang gaat duren. En je gaat je coole witte Clubman toch niet inruilen voor ouwe GP meuk

groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
ziptuning = oplichterij. Dit is een hele flinke uitspraak, ik weet het, maar in mijn ogen is het zo.kwiebje schreef:Ziptuning heeft anders niet echt een goede naam in de tuningwereld. Kijk maar eens op het autoweek forum onder het kopje tuning.
Veel rijplezier!
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
Hun kit is verplicht met uitlaat!
prijs: 4799 euro gemonteerd inclusief BTW (21% in België)
Dat is wel VEEL geld
Koppel is 285 Nm als je het sportknopje hebt, indien niet 260 Nm.
De AC Schnitzer kit is inderdaad waanzinnig goed lees ik veel. Voelt niet aan als een getunede motor, gewoon OEM kwaliteit.Ferdinand schreef:Ha Hans,Hans schreef:Heeft idd beperkingen, anders was het wel 230 geworden.. maarja helaas.. of we moeten wachten op de kraakmachine maar dat kan wel 2009 worden, zolang ga ik niet wachten.. dan rij ik allang weer een GP dat blijft de enige echte MINIwerner schreef:Met de oude ECU was het toch mel mogelijk om die 230 pk te halen.
Is er dan ook motorisch wat gewijzigd tenopzichte van de (eerste versie R56), of licht het aan het kastje wat nog wat beperkingen heeft?![]()
Beek heeft 2 R56 Works op de bank gehad, de 1 had 205pk en de ander 187pk ofzo.. echt een heel stuk minder!
Vandaag sprong die trouwens in zijn noodloop bij volgas doortrekken bij 190km ofzo, overschakelen van 5 naar 6![]()
Ik zat ff een motorrijder achterna.. (had trouwens weinig zin)
Waarom ga je niet naar AC Schnitzer? Die maken er in een weekje 225 (echte!) pk's van. ACS = BMW Rennsport. Die ACS laat hele goede onafhankelijke testrapporten zien. Van 0-180 in 19,8 sec.! Dat is echt retesnel.
Met jou grote intercooler wordt het helemaal een feest. Beek is prima, maar wanneer het bij hen allemaal erg lang gaat duren. En je gaat je coole witte Clubman toch niet inruilen voor ouwe GP meuk? Ik zit volgende week weer in Aken, ga je met me mee, kun je probe-fahren in hun witte 225pk. Ik zou het wel weten. Je BMW garantie blijft behouden (!) en ACS levert aanvullende garantie. ACS zit net over de grens bij Limburg, dus is nog prima te doen, mocht er wat zijn..
groet, Ferdinand
Hun kit is verplicht met uitlaat!
prijs: 4799 euro gemonteerd inclusief BTW (21% in België)
Dat is wel VEEL geld

Koppel is 285 Nm als je het sportknopje hebt, indien niet 260 Nm.
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
ha Blake,
en die cijfertjes van AC Schnizter, zijn net als de BMW cijfers: nl, dat zijn waarden die 'tenminste' worden gehaald, en geen toevallige eenmalige piekwaarden. AC Schnizter beschikt ook gewoon over de BMW softwarewaardes van BMW zelf. Net zo als Alpina daar ook over beschikt. Daarnaast zijn die tuningen ook altijd erg racy, dwz.: nog veel koppel bij hoge toeren. Dat is trouwens ook precies wat je wilt. Reken maar wanneer je op de vermogensbank komt met die Turbo ACS R56S, dat je vet boven de de door ACS opgegeven 225pk/285Nm komt. Bovendien, het gaat bij die tuningen niet om een rondje rond de kerk, of eenmaligvan 0-200 maar hoe houdt z'n (ACS) tuning-motor zich bij een 20 ronden, full circuit rijden. Dat is echt andere koek. BMW weet natuurlijk precies hoe daar mee om te gaan.
Ik bedoel: Beek is echt helemaal top! En een superservice. Maar ik zou asap even naar Duitsland rijden. Ja, het kost een smak geld Euro 5.000, maar dat is dan wel incl. software (ASC file die vervolgens op maat op de rollenbank wordt aangescherpt), incl. uitlaat (topkwaliteit), en incl. arbeidsloon (en inl. kaffee und kuche
. Ok, het blijft veel geld, maar deze tuning is waardevast(!) en je krijgt ook veel, nl. een echte perfomance modificatie die ook werkt, superbetrouwbaar en echte BMW kwaliteit.
Voor mijn 135i was de keuze snel gemaakt
en die cijfertjes van AC Schnizter, zijn net als de BMW cijfers: nl, dat zijn waarden die 'tenminste' worden gehaald, en geen toevallige eenmalige piekwaarden. AC Schnizter beschikt ook gewoon over de BMW softwarewaardes van BMW zelf. Net zo als Alpina daar ook over beschikt. Daarnaast zijn die tuningen ook altijd erg racy, dwz.: nog veel koppel bij hoge toeren. Dat is trouwens ook precies wat je wilt. Reken maar wanneer je op de vermogensbank komt met die Turbo ACS R56S, dat je vet boven de de door ACS opgegeven 225pk/285Nm komt. Bovendien, het gaat bij die tuningen niet om een rondje rond de kerk, of eenmaligvan 0-200 maar hoe houdt z'n (ACS) tuning-motor zich bij een 20 ronden, full circuit rijden. Dat is echt andere koek. BMW weet natuurlijk precies hoe daar mee om te gaan.
Ik bedoel: Beek is echt helemaal top! En een superservice. Maar ik zou asap even naar Duitsland rijden. Ja, het kost een smak geld Euro 5.000, maar dat is dan wel incl. software (ASC file die vervolgens op maat op de rollenbank wordt aangescherpt), incl. uitlaat (topkwaliteit), en incl. arbeidsloon (en inl. kaffee und kuche

Voor mijn 135i was de keuze snel gemaakt

Veel rijplezier!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ja, het is een vrij "oude", anders gezegd bekende, motor die al tijden gebruikt wordt door auto's uit de PSA groep en in Volvo S40/V50 lijn. Als ik nu een Cooper D had gehad had ik 't wel geweten...coendek schreef:is de Dooper al te tunen!?
Onze sponsors