Beek R56/R55 Tuning

William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jun 2008, 14:02

Ik krijg een mail van ZIPtuning dat ze eindelijk in de EDC17 zitten... hoe is dit mogelijk vraag ik mij af
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2008, 14:04

Ziptuning heeft anders niet echt een goede naam in de tuningwereld. Kijk maar eens op het autoweek forum onder het kopje tuning.
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jun 2008, 14:44

kwiebje schreef:Ziptuning heeft anders niet echt een goede naam in de tuningwereld. Kijk maar eens op het autoweek forum onder het kopje tuning.
Dat hoor en lees ik ook veel..

Ik wou met mijn post niet zeggen dat we allen naar ZIPtuning moeten gaan, integendeel.. als zij erin kunnen (als het waar is tenminste) dan is het een kwestie van tijd voor Beek..
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2008, 14:46

Heb al vernomen dat hun het zelf niet kunnen, maar het iemand anders laten doen.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jun 2008, 17:18

heb contact gehad met ziptunning om gewoon eens te peilen of ze dit nu echt wel kunnen.. en wat het resultaat is.

In mijn mail laten doorschemeren dat we een serie mini cooper S'jes op de rolbank willen zetten (bij een onafhankelijke tuner).

Als reactie kreeg ik te horen dat dit geen probleem was. Graag zelfs.... is alleen maar reclame. (uiteraard zijn zij ook benieuwd wat de toename precies is geworden, daar zitten nogal eens verschillen tussen).

@Hans,
bij jou zit er toch ook een andere IC op? die volgens alta rond de 10 a 15 pk vermogens winst moet zorgen? als ik dan even reken... 205 - 15 = 190 pk... dan is de ECU aanpassing gelijk aan die van de JCW.

Ik hoop dat er toch meer te halen valt bij Beek.... anders is het prijstechnisch niet heel erg interessant.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jun 2008, 22:34

Ziptuning koopt software aan, dat hoor ik ook veel..

ik zou er niet graag gaan eigenlijk, veel liever Beek.. correcte mensen daar!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2008, 05:37

Ja die intercooler doet het goed, want standaard heeft mijn Clubman S 187pk 8) voorlopig zit er nog niet meer in dan die 205pk, anders moeten we wachten op die kraakmachine van Beek en die is al heel ver! :D En dan komt die 230pk weer in de buurt.. maarja ik ga even uit van 2009 :?
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

09 jun 2008, 11:10

Hans schreef:
werner schreef:Met de oude ECU was het toch mel mogelijk om die 230 pk te halen.
Is er dan ook motorisch wat gewijzigd tenopzichte van de (eerste versie R56), of licht het aan het kastje wat nog wat beperkingen heeft?
Heeft idd beperkingen, anders was het wel 230 geworden.. maarja helaas.. of we moeten wachten op de kraakmachine maar dat kan wel 2009 worden, zolang ga ik niet wachten.. dan rij ik allang weer een GP dat blijft de enige echte MINI 8)

Beek heeft 2 R56 Works op de bank gehad, de 1 had 205pk en de ander 187pk ofzo.. echt een heel stuk minder!

Vandaag sprong die trouwens in zijn noodloop bij volgas doortrekken bij 190km ofzo, overschakelen van 5 naar 6 :?
Ik zat ff een motorrijder achterna.. (had trouwens weinig zin)
Ha Hans,

Waarom ga je niet naar AC Schnitzer? Die maken er in een weekje 225 (echte!) pk's van. ACS = BMW Rennsport. Die ACS laat hele goede onafhankelijke testrapporten zien. Van 0-180 in 19,8 sec.! Dat is echt retesnel.
Met jou grote intercooler wordt het helemaal een feest. Beek is prima, maar wanneer het bij hen allemaal erg lang gaat duren. En je gaat je coole witte Clubman toch niet inruilen voor ouwe GP meuk ;) ? Ik zit volgende week weer in Aken, ga je met me mee, kun je probe-fahren in hun witte 225pk. Ik zou het wel weten. Je BMW garantie blijft behouden (!) en ACS levert aanvullende garantie. ACS zit net over de grens bij Limburg, dus is nog prima te doen, mocht er wat zijn..

groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

09 jun 2008, 11:19

kwiebje schreef:Ziptuning heeft anders niet echt een goede naam in de tuningwereld. Kijk maar eens op het autoweek forum onder het kopje tuning.
ziptuning = oplichterij. Dit is een hele flinke uitspraak, ik weet het, maar in mijn ogen is het zo.
Veel rijplezier!
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 jun 2008, 16:50

Ferdinand schreef:
Hans schreef:
werner schreef:Met de oude ECU was het toch mel mogelijk om die 230 pk te halen.
Is er dan ook motorisch wat gewijzigd tenopzichte van de (eerste versie R56), of licht het aan het kastje wat nog wat beperkingen heeft?
Heeft idd beperkingen, anders was het wel 230 geworden.. maarja helaas.. of we moeten wachten op de kraakmachine maar dat kan wel 2009 worden, zolang ga ik niet wachten.. dan rij ik allang weer een GP dat blijft de enige echte MINI 8)

Beek heeft 2 R56 Works op de bank gehad, de 1 had 205pk en de ander 187pk ofzo.. echt een heel stuk minder!

Vandaag sprong die trouwens in zijn noodloop bij volgas doortrekken bij 190km ofzo, overschakelen van 5 naar 6 :?
Ik zat ff een motorrijder achterna.. (had trouwens weinig zin)
Ha Hans,

Waarom ga je niet naar AC Schnitzer? Die maken er in een weekje 225 (echte!) pk's van. ACS = BMW Rennsport. Die ACS laat hele goede onafhankelijke testrapporten zien. Van 0-180 in 19,8 sec.! Dat is echt retesnel.
Met jou grote intercooler wordt het helemaal een feest. Beek is prima, maar wanneer het bij hen allemaal erg lang gaat duren. En je gaat je coole witte Clubman toch niet inruilen voor ouwe GP meuk ;) ? Ik zit volgende week weer in Aken, ga je met me mee, kun je probe-fahren in hun witte 225pk. Ik zou het wel weten. Je BMW garantie blijft behouden (!) en ACS levert aanvullende garantie. ACS zit net over de grens bij Limburg, dus is nog prima te doen, mocht er wat zijn..

groet, Ferdinand
De AC Schnitzer kit is inderdaad waanzinnig goed lees ik veel. Voelt niet aan als een getunede motor, gewoon OEM kwaliteit.

Hun kit is verplicht met uitlaat!

prijs: 4799 euro gemonteerd inclusief BTW (21% in België)

Dat is wel VEEL geld :shock:

Koppel is 285 Nm als je het sportknopje hebt, indien niet 260 Nm.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

09 jun 2008, 17:19

ha Blake,

en die cijfertjes van AC Schnizter, zijn net als de BMW cijfers: nl, dat zijn waarden die 'tenminste' worden gehaald, en geen toevallige eenmalige piekwaarden. AC Schnizter beschikt ook gewoon over de BMW softwarewaardes van BMW zelf. Net zo als Alpina daar ook over beschikt. Daarnaast zijn die tuningen ook altijd erg racy, dwz.: nog veel koppel bij hoge toeren. Dat is trouwens ook precies wat je wilt. Reken maar wanneer je op de vermogensbank komt met die Turbo ACS R56S, dat je vet boven de de door ACS opgegeven 225pk/285Nm komt. Bovendien, het gaat bij die tuningen niet om een rondje rond de kerk, of eenmaligvan 0-200 maar hoe houdt z'n (ACS) tuning-motor zich bij een 20 ronden, full circuit rijden. Dat is echt andere koek. BMW weet natuurlijk precies hoe daar mee om te gaan.

Ik bedoel: Beek is echt helemaal top! En een superservice. Maar ik zou asap even naar Duitsland rijden. Ja, het kost een smak geld Euro 5.000, maar dat is dan wel incl. software (ASC file die vervolgens op maat op de rollenbank wordt aangescherpt), incl. uitlaat (topkwaliteit), en incl. arbeidsloon (en inl. kaffee und kuche :) . Ok, het blijft veel geld, maar deze tuning is waardevast(!) en je krijgt ook veel, nl. een echte perfomance modificatie die ook werkt, superbetrouwbaar en echte BMW kwaliteit.

Voor mijn 135i was de keuze snel gemaakt :)
Veel rijplezier!
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 jun 2008, 23:47

Had ik het geld, ik stond al in Aachen :lol:
coendek
Stoepsleutelaar

10 jun 2008, 01:02

is de Dooper al te tunen!? 8)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jun 2008, 06:38

coendek schreef:is de Dooper al te tunen!? 8)
Ja, het is een vrij "oude", anders gezegd bekende, motor die al tijden gebruikt wordt door auto's uit de PSA groep en in Volvo S40/V50 lijn. Als ik nu een Cooper D had gehad had ik 't wel geweten...
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 jun 2008, 08:36

De Cooper D gebruikt nog de EDC16 zeker?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”