Effect tuning bij een One enkel boven de 4000 toeren?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mar 2008, 12:07

Lech schreef:
Hans schreef:Vergeet de ontwikkelingskosten niet! :wink:
En voelt die veel sneller aan?
Nou, als je er normaal mij aan het rijden bent niet zo, maar trap je het gas in de tweede of derde versnelling tot op de plank in, ja dan wil die wel doortrekken, dus zo gauw je boven de 4000 toeren komt, dan merk je wel het verschil. Ik had echter verwacht dat je na het tunen ook op lagere snelheden meer koppel zou krijgen, maar dat is niet zo, dat merk je dus echt pas boven de 4000 toeren, dus dat is vragen om bekeuringen, je mag immers nergens harder rijden dan 100 of 120. het was mij dus louter om het koppel te doen en wat betreft het zenuwachtige rijden, dat is iets beter, maar niet echt om over naar huis te schrijven, ik had er gewoon iets meer van verwacht. let wel, ik vertel dus gewoon eerlijk hoe ik het ervaar, want meningen verschillen nu eenmaal, maar ik wil van mijn kant de dingen toch niet mooier voorstellen dan dat ze zijn, dat heeft geen zin en daar is niemand bij gebaat, toch? Dus als je mij zou vragen, zou je na deze ervaring het weer doen, zeg ik gewoon, nee.
Als de motor warm is schakel is doorgaans pas net over de 4000 tpm, ff lekker genieten van het koppel.
Ik denk dat u gewoon af moet van dat 'nieuwe rijden'; zoveel meer plezier!
iDarkDesign
Transformer

12 mar 2008, 12:55

Mini Poeper schreef:Ik denk dat u gewoon af moet van dat 'nieuwe rijden'; zoveel meer plezier!
AMEN!

iDD
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2008, 19:39

Lech schreef:
Fred schreef:
Lech schreef:
Nou, als je er normaal mij aan het rijden bent niet zo, maar trap je het gas in de tweede of derde versnelling tot op de plank in, ja dan wil die wel doortrekken, dus zo gauw je boven de 4000 toeren komt, dan merk je wel het verschil. Ik had echter verwacht dat je na het tunen ook op lagere snelheden meer koppel zou krijgen, maar dat is niet zo, dat merk je dus echt pas boven de 4000 toeren, dus dat is vragen om bekeuringen, je mag immers nergens harder rijden dan 100 of 120. het was mij dus louter om het koppel te doen en wat betreft het zenuwachtige rijden, dat is iets beter, maar niet echt om over naar huis te schrijven, ik had er gewoon iets meer van verwacht. let wel, ik vertel dus gewoon eerlijk hoe ik het ervaar, want meningen verschillen nu eenmaal, maar ik wil van mijn kant de dingen toch niet mooier voorstellen dan dat ze zijn, dat heeft geen zin en daar is niemand bij gebaat, toch? Dus als je mij zou vragen, zou je na deze ervaring het weer doen, zeg ik gewoon, nee.
Mss een bmc cda proberen? Der abt had op zijn cooper dezelfde setup als bij mijn one, heinz software en bmc open lucht. Maar nu heeft em overgeschakelt naar de cda. Heb er overlaatst achter gereden en het koppel is beduidend beter, echt een aanrader gewoon. Ik had ook meer koppel verwacht onderin, maar dat viel ook tegen. In hoge toeren trekt hij idd heel goed door 8)
Nou, weet je hoe ik er over denk? je kunt nu wel van alles gaan aanpassen aan die Mini One, maar dan kun je beter gezien de kosten die dit met zich mee brengt, een Cooper S aan schaffen. Maar wij hebben nu eenmaal gekozen voor een One, omdat wij hoorden dat onder een cooper en een cooper S een sportonderstel zit en in een Mini One niet, gezien dat wij niet zo van die scheurders zijn hebben wij dus voor meer rijcomfort gekozen en voor de rest bevalt de Mini One prima, hij schakelt als in een pakje boter en is snel zat, dus het enige wat ik in de Mini One mis, is een beetje meer koppel en ik was in de veronderstelling dat dat met een tuning enigzins zou toenemen, maar goed, het is niet anders en we zullen het dus hiermee moeten doen, maar nogmaals, voor de rest bevalt de Mini One prima en hebben wij er veel plezier van.
Ik heb ook hopen plezier met mijn mini, maar het is een one geworden omdat mijn pa die meer dan snel genoeg vond voor iemand van 17 (toen nog :) ), en hij heeft gelijk ook. Meer dan snel genoeg, ik kan met mijne one echt veel wagens eraf rijden of gewoon bijhouden.
poeptus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 apr 2008, 17:40

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor deze nuttige informatie.
ik heb ook een Mini One en ik er dus ook heel sterk over te denken om het te laten tunen. Ik doe het eigenlijk maar voor 1 reden en dat is dat hij net dat beetje meer kan geven dan dat die nu heeft, ik vind dat je op de snelweg het gaspedaal even flink intrapt om in te halen dat hij net even niet genoeg vermogen heeft. Ik hoop dat het na het tunen anders is.

groeten kevin
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 apr 2008, 21:51

poeptus schreef:Allereerst wil ik iedereen bedanken voor deze nuttige informatie.
ik heb ook een Mini One en ik er dus ook heel sterk over te denken om het te laten tunen. Ik doe het eigenlijk maar voor 1 reden en dat is dat hij net dat beetje meer kan geven dan dat die nu heeft, ik vind dat je op de snelweg het gaspedaal even flink intrapt om in te halen dat hij net even niet genoeg vermogen heeft. Ik hoop dat het na het tunen anders is.

groeten kevin

Wel ik vind dat dus ook ambetant dat je op de autostrade niet snel kan inhalen.
Maar dit is toch niet verbeterd bij mij na de tuning.
Voor de rest: gewoon DOEN !!!!
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

21 apr 2008, 21:56

Ale jong :p wa zegde niet voelen op de autostrade :P Je moet hem natuurlijk wel laten werken he :D als ik weg wil schieten op de autostrade van vijf naar 3 en gassen :D Vooruit gaan zal je :D
Afbeelding
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 apr 2008, 22:01

Jurgen schreef:Ale jong :p wa zegde niet voelen op de autostrade :P Je moet hem natuurlijk wel laten werken he :D als ik weg wil schieten op de autostrade van vijf naar 3 en gassen :D Vooruit gaan zal je :D
Dat kan je natuurlijk wel doen, dan zal het wel gaan :lol:
Maar ik bedoel als je zelf in zijn vierde gaat dat je toch niet zo hard versnelt.
Is dit alleen bij mijn one of ook bij anderen?
Der Abt
Be Mini
Be Mini

22 apr 2008, 09:56

Pieter,

Ik heb nu wel ne Cooper, maar wat ik u nu wel al kan zeggen is dat je veel Nm verliest door dienen open filter.
Probeer eens een gesloten carbon filter of een open filter met hitteschild, je zult meer koppel hebben trust me.
Met mijn BMC CDA had ik 8 à 12Nm meer dan met de open BMC.
En op de autostrade was dit zeker voelbaar (wel met een Cooper dus).

Greetz
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

25 apr 2008, 08:52

Ha der Abt,

Ja, een gesloten air-box heeft een positief effect op het vermogen. Ik begrijp die open systemen ook nooit zo goed, en ook niet waarom ze wel verkocht worden. De grote gesloten Alta - airbox op mijn r53s toendertijd, daar kreeg de auto een leuke frisheid van. Gasrespons wordt beter, dat is wat ik vooral voelde.
Veel rijplezier!
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 apr 2008, 13:18

Het ligt er maar net aan waar je je prioiteiten aan stelt de 1 vindt het geluid vetter van een openlucht filter de ander doet het voor het vermogenswinst.
Maar ik heb bij de voerige mini's ook altijd een openluchtfilter geplaatst met hitteschild en nergens last van gehad van vermogensverlies. Ik had ook altijd een snellere respons op gaspendaal. En een openlucht filter set zoals de K&N 57i kit klinkt gewoon leuk!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 13:20

bmc is nog ruiger :wink:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 13:23

pieterdg schreef:
Jurgen schreef:Ale jong :p wa zegde niet voelen op de autostrade :P Je moet hem natuurlijk wel laten werken he :D als ik weg wil schieten op de autostrade van vijf naar 3 en gassen :D Vooruit gaan zal je :D
Dat kan je natuurlijk wel doen, dan zal het wel gaan :lol:
Maar ik bedoel als je zelf in zijn vierde gaat dat je toch niet zo hard versnelt.
Is dit alleen bij mijn one of ook bij anderen?
Ik moet hem ook wat in toeren jagen, maar dan gaat em wel vlotjes. Overlaatst een 320d op zijn doos gegeven, doorgetrokken tot 180 en reed enkel nog verder van hem weg :wink:. Traag kan je hem dus niet noemen, maar je moet hem enkel in toeren jagen.

In vijfde is hij ook vlotter geworden na tunen, maar daar moet je nog altijd niet teveel van verwachten. Maar als het is om es gewoon te cruisen gaat da vlot genoeg ... meestal toeren trekken dus :P
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mei 2008, 17:52

Ik wil ook Beek tuning! Maar even wachten tot mijn 18 inch er onder ligt anders dan wen je al helemaal aan de snelheid van de 15 inch! Want dat verschil kwa optrekken zal ik wel degelijk merken denk ik van 15 -> 18 inch toch?

Kan ik hem beter tunen na de montage velgen
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mei 2008, 18:02

Maakt niks uit, bij grotere velgen gaat 'ie juist minder goed optrekken.
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mei 2008, 08:31

Mini Poeper schreef:Maakt niks uit, bij grotere velgen gaat 'ie juist minder goed optrekken.
Dat bedoel ik juist! Als ik hem nu Tune ga je al wennen aan deze specs. en Leg je er andere velgen onder dan valt je prestatie's weer tegen. Ik doe het gewoon andersom eerst velgen dan valt het tegen en dan tune je hem zodat je toch weer even iets positiefs terug krijgt :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”