Als de motor warm is schakel is doorgaans pas net over de 4000 tpm, ff lekker genieten van het koppel.Lech schreef:Nou, als je er normaal mij aan het rijden bent niet zo, maar trap je het gas in de tweede of derde versnelling tot op de plank in, ja dan wil die wel doortrekken, dus zo gauw je boven de 4000 toeren komt, dan merk je wel het verschil. Ik had echter verwacht dat je na het tunen ook op lagere snelheden meer koppel zou krijgen, maar dat is niet zo, dat merk je dus echt pas boven de 4000 toeren, dus dat is vragen om bekeuringen, je mag immers nergens harder rijden dan 100 of 120. het was mij dus louter om het koppel te doen en wat betreft het zenuwachtige rijden, dat is iets beter, maar niet echt om over naar huis te schrijven, ik had er gewoon iets meer van verwacht. let wel, ik vertel dus gewoon eerlijk hoe ik het ervaar, want meningen verschillen nu eenmaal, maar ik wil van mijn kant de dingen toch niet mooier voorstellen dan dat ze zijn, dat heeft geen zin en daar is niemand bij gebaat, toch? Dus als je mij zou vragen, zou je na deze ervaring het weer doen, zeg ik gewoon, nee.Hans schreef:Vergeet de ontwikkelingskosten niet!![]()
En voelt die veel sneller aan?
Ik denk dat u gewoon af moet van dat 'nieuwe rijden'; zoveel meer plezier!