
Effect tuning bij een One enkel boven de 4000 toeren?
- chosenfew106
- Be Mini
- Locatie: Lienden
Bericht
Het schokkerige rijden kan je oplossen door 98 te tanken en een open luchtfilter te monteren. Heb ik ook gedaan en werkt als een speer 

- minibandit
- Mod virus alert!
- Locatie: Kontich
Bericht
moet zeggen dat het schokkerige idd verminderde of minder voelbaar was !
maar het was pas volledig weg na het chippen...ook een beetje normaal,
gezien het schokkerige een softwarematige oorzaak heeft !
door "het afknijpen" van het vermogen krijg je dat wispelturig gedrag
eens de software "losgelaten" is verdwijnt het volledig
!!!
heb ook een tijdje zo rondgereden...chosenfew106 schreef:Het schokkerige rijden kan je oplossen door 98 te tanken en een open luchtfilter te monteren. Heb ik ook gedaan en werkt als een speer

moet zeggen dat het schokkerige idd verminderde of minder voelbaar was !
maar het was pas volledig weg na het chippen...ook een beetje normaal,
gezien het schokkerige een softwarematige oorzaak heeft !
door "het afknijpen" van het vermogen krijg je dat wispelturig gedrag
eens de software "losgelaten" is verdwijnt het volledig


- minibandit
- Mod virus alert!
- Locatie: Kontich
Bericht
ik dacht iets van een 325 €...rini.odette schreef:Wat zijn de kosten bij Beek voor het tunen van een One (alleen software)?


-
Ri
Bericht
Dat is iets om over na te denken.
Alleen ben ik wel een beetje bang voor de versnellingsbak.
Volgens mij was het bij Adegeest vlak na de tuning ook raak.
Zal nog eens een keer navragen op een meeting.
Ik weet niet of er ook al standaard ONE's zijn waarvan de bak gesneuveld is.
Alleen ben ik wel een beetje bang voor de versnellingsbak.
Volgens mij was het bij Adegeest vlak na de tuning ook raak.
Zal nog eens een keer navragen op een meeting.
Ik weet niet of er ook al standaard ONE's zijn waarvan de bak gesneuveld is.
Laatst gewijzigd door Rini op 03 mar 2008, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lech
- 4 op een rij!
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Ja dat is een leuke, lees ik eerst van altijd doen en daar ga je geen spijt van krijgen, lees ik nu weer, nadat ik een afspraak heb gemaakt om de One te tunen, dat het nu weer slecht zou zijn voor de versnellingsbak en daar heb ik al minder plezierige ervaringen mee. Kan mij trouwens niet voorstellen dat dat van invloed op de versnellingsbak zou moeten zijn, want dan zou elke Mini Cooper er last van moeten hebben, want in de One ligt gewoon een Coopermotor, die electronisch is afgeknepen naar 90 PK en gezien dat de One ook dezelfde versnellingsbak heeft als een Cooper, zou ik wel eens willen weten wat het verschil zou moeten zijn, of heb ik iets gemist?
- emillio
- Be Mini
- Locatie: Schoonhoven
Bericht
Sta voor 100% achter jouw redenatie dat er technisch gezien geen verschillen zijn tussen de One en de Cooper. Heb alleen voor mezelf even gewacht tot ik de garantie uit was voordat ik begon aan tuning. Je weet maar nooit wat er mis kan gaan buiten de schuld van het tunen om.....wilde daarom graag aanspraak kunnen maken op de fabrieksgarantie!Lech schreef:Ja dat is een leuke, lees ik eerst van altijd doen en daar ga je geen spijt van krijgen, lees ik nu weer, nadat ik een afspraak heb gemaakt om de One te tunen, dat het nu weer slecht zou zijn voor de versnellingsbak en daar heb ik al minder plezierige ervaringen mee. Kan mij trouwens niet voorstellen dat dat van invloed op de versnellingsbak zou moeten zijn, want dan zou elke Mini Cooper er last van moeten hebben, want in de One ligt gewoon een Coopermotor, die electronisch is afgeknepen naar 90 PK en gezien dat de One ook dezelfde versnellingsbak heeft als een Cooper, zou ik wel eens willen weten wat het verschil zou moeten zijn, of heb ik iets gemist?
- Lech
- 4 op een rij!
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Nou, ik denk dat de discusies op dit forum door de Mini dealers echt wel met belangstelling worden gelezen, maar goed, we gaan er gewoon voor, want ik wil dat verschil in koppel wel eens meemaken en van dat schokkerig rijgedrag af, toch?
Dus ga nu a.u.b. weer niet schrijven dat na het tunen het dak er wel eens af zou kunnen vliegen en de wielen er spontaan onderuit kunnen vallen, want daar wordt mijn vrouw enkel maar zenuwachtig van en jullie weten allemaal wat alimentatie tegenwoordig kost, dat geef ik liever aan een Mini uit
Dus ga nu a.u.b. weer niet schrijven dat na het tunen het dak er wel eens af zou kunnen vliegen en de wielen er spontaan onderuit kunnen vallen, want daar wordt mijn vrouw enkel maar zenuwachtig van en jullie weten allemaal wat alimentatie tegenwoordig kost, dat geef ik liever aan een Mini uit
Laatst gewijzigd door Lech op 04 mar 2008, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Wat je hier op het laatst zegt klopt helemaal. De Cooper heeft al 115PK met diezelfde versnellingsbak. De One optrekken tot 120PK kan qua vermogen dus helemaal geen bedreiging vormen voor de versnellingsbak. Dus gewoon doen die tuning. En Beek is ook een goed adres hiervoor, dus ik zou me er helemaal geen zorgen over maken.Lech schreef:Ja dat is een leuke, lees ik eerst van altijd doen en daar ga je geen spijt van krijgen, lees ik nu weer, nadat ik een afspraak heb gemaakt om de One te tunen, dat het nu weer slecht zou zijn voor de versnellingsbak en daar heb ik al minder plezierige ervaringen mee. Kan mij trouwens niet voorstellen dat dat van invloed op de versnellingsbak zou moeten zijn, want dan zou elke Mini Cooper er last van moeten hebben, want in de One ligt gewoon een Coopermotor, die electronisch is afgeknepen naar 90 PK en gezien dat de One ook dezelfde versnellingsbak heeft als een Cooper, zou ik wel eens willen weten wat het verschil zou moeten zijn, of heb ik iets gemist?

"We've got a thing that's called...MINI love"
Onze sponsors