Effect tuning bij een One enkel boven de 4000 toeren?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
chosenfew106
Be Mini
Be Mini

29 feb 2008, 15:30

Het schokkerige rijden kan je oplossen door 98 te tanken en een open luchtfilter te monteren. Heb ik ook gedaan en werkt als een speer :D
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 feb 2008, 15:34

chosenfew106 schreef:Het schokkerige rijden kan je oplossen door 98 te tanken en een open luchtfilter te monteren. Heb ik ook gedaan en werkt als een speer :D
Tevreden van die green filter? Vette mini btw, post es wat meer pics? 8)
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 feb 2008, 17:46

chosenfew106 schreef:Het schokkerige rijden kan je oplossen door 98 te tanken en een open luchtfilter te monteren. Heb ik ook gedaan en werkt als een speer :D
heb ook een tijdje zo rondgereden... :?
moet zeggen dat het schokkerige idd verminderde of minder voelbaar was !
maar het was pas volledig weg na het chippen...ook een beetje normaal,
gezien het schokkerige een softwarematige oorzaak heeft !
door "het afknijpen" van het vermogen krijg je dat wispelturig gedrag
eens de software "losgelaten" is verdwijnt het volledig 8) :wink: !!!
Afbeelding
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 feb 2008, 19:10

De chiptuning van je one ga je je zeker niet beklagen.
Heb het ook laten doen en is echt stukken beter.
Veel minder schokken en sportiever rijden.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

01 mar 2008, 11:17

Nou, als ik al de reacties zo eens zie, dan maken jullie mij wel heel erg nieuwsgierig naar het eind resultaat, als onze Mini One op 10 Maart a.s. is getunend.
Ri
Rini

02 mar 2008, 21:43

Wat zijn de kosten bij Beek voor het tunen van een One (alleen software)?
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 mar 2008, 22:11

rini.odette schreef:Wat zijn de kosten bij Beek voor het tunen van een One (alleen software)?
ik dacht iets van een 325 €... :D :wink:
Afbeelding
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

03 mar 2008, 09:28

Ja dat klopt, het kost 325 Euro, althans dat werd mij verteld.
Ri
Rini

03 mar 2008, 14:08

Dat is iets om over na te denken.
Alleen ben ik wel een beetje bang voor de versnellingsbak.
Volgens mij was het bij Adegeest vlak na de tuning ook raak.
Zal nog eens een keer navragen op een meeting.

Ik weet niet of er ook al standaard ONE's zijn waarvan de bak gesneuveld is.
Laatst gewijzigd door Rini op 03 mar 2008, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 19:56

Volgens mij is de bk iets om je bang over te maken dus....
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

04 mar 2008, 07:39

Ja dat is een leuke, lees ik eerst van altijd doen en daar ga je geen spijt van krijgen, lees ik nu weer, nadat ik een afspraak heb gemaakt om de One te tunen, dat het nu weer slecht zou zijn voor de versnellingsbak en daar heb ik al minder plezierige ervaringen mee. Kan mij trouwens niet voorstellen dat dat van invloed op de versnellingsbak zou moeten zijn, want dan zou elke Mini Cooper er last van moeten hebben, want in de One ligt gewoon een Coopermotor, die electronisch is afgeknepen naar 90 PK en gezien dat de One ook dezelfde versnellingsbak heeft als een Cooper, zou ik wel eens willen weten wat het verschil zou moeten zijn, of heb ik iets gemist?
emillio
Be Mini
Be Mini

04 mar 2008, 13:26

Lech schreef:Ja dat is een leuke, lees ik eerst van altijd doen en daar ga je geen spijt van krijgen, lees ik nu weer, nadat ik een afspraak heb gemaakt om de One te tunen, dat het nu weer slecht zou zijn voor de versnellingsbak en daar heb ik al minder plezierige ervaringen mee. Kan mij trouwens niet voorstellen dat dat van invloed op de versnellingsbak zou moeten zijn, want dan zou elke Mini Cooper er last van moeten hebben, want in de One ligt gewoon een Coopermotor, die electronisch is afgeknepen naar 90 PK en gezien dat de One ook dezelfde versnellingsbak heeft als een Cooper, zou ik wel eens willen weten wat het verschil zou moeten zijn, of heb ik iets gemist?
Sta voor 100% achter jouw redenatie dat er technisch gezien geen verschillen zijn tussen de One en de Cooper. Heb alleen voor mezelf even gewacht tot ik de garantie uit was voordat ik begon aan tuning. Je weet maar nooit wat er mis kan gaan buiten de schuld van het tunen om.....wilde daarom graag aanspraak kunnen maken op de fabrieksgarantie!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2008, 13:48

Geen dealer die er achter komt dattie getuned is hoor (en het maakt ze in principe ook niet uit). En in een uiterst geval laat je Beek weer de OEM software erop zetten voordat de auto naar de dealert gaat.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

04 mar 2008, 15:44

Nou, ik denk dat de discusies op dit forum door de Mini dealers echt wel met belangstelling worden gelezen, maar goed, we gaan er gewoon voor, want ik wil dat verschil in koppel wel eens meemaken en van dat schokkerig rijgedrag af, toch?
Dus ga nu a.u.b. weer niet schrijven dat na het tunen het dak er wel eens af zou kunnen vliegen en de wielen er spontaan onderuit kunnen vallen, want daar wordt mijn vrouw enkel maar zenuwachtig van en jullie weten allemaal wat alimentatie tegenwoordig kost, dat geef ik liever aan een Mini uit
Laatst gewijzigd door Lech op 04 mar 2008, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mar 2008, 16:26

Lech schreef:Ja dat is een leuke, lees ik eerst van altijd doen en daar ga je geen spijt van krijgen, lees ik nu weer, nadat ik een afspraak heb gemaakt om de One te tunen, dat het nu weer slecht zou zijn voor de versnellingsbak en daar heb ik al minder plezierige ervaringen mee. Kan mij trouwens niet voorstellen dat dat van invloed op de versnellingsbak zou moeten zijn, want dan zou elke Mini Cooper er last van moeten hebben, want in de One ligt gewoon een Coopermotor, die electronisch is afgeknepen naar 90 PK en gezien dat de One ook dezelfde versnellingsbak heeft als een Cooper, zou ik wel eens willen weten wat het verschil zou moeten zijn, of heb ik iets gemist?
Wat je hier op het laatst zegt klopt helemaal. De Cooper heeft al 115PK met diezelfde versnellingsbak. De One optrekken tot 120PK kan qua vermogen dus helemaal geen bedreiging vormen voor de versnellingsbak. Dus gewoon doen die tuning. En Beek is ook een goed adres hiervoor, dus ik zou me er helemaal geen zorgen over maken.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”