Sagit is de dochter van mijn partner en ze heeft heel erg haar best gedaan om met haar school (Mill Hill college Tilburg) naar Kenia te mogen om de mensen daar te helpen. Hieronder heeft ze in haar eigen woorden omschreven wat ze daar begin februari gaan doen (met onderaan een link naar de presentatie van het project). Om dat mogelijk te maken is haar gevraagd 400 euro aan sponsorgeld bijeen te brengen.
Ik heb haar aangeboden een kleine bijdrage te vragen aan NewMINIclub bezoekers omdat ik weet hoe een plezierig volk jullie zijn

Alle kleine beetjes helpen. Voor wie een (kleine) bijdrage over heeft voor dit project mag dat o.v.v. Afrika (en evt. forumnaam) naar mij overmaken en dan zal ik zorgen dat het bij Sagit terecht komt. Teveel kan niet want wat teveel is gaat 100% naar de projecten in Kenia. Zoals onderaan het verhaaltje van Sagit te lezen is gaat ze na terugkomst presentaties geven op basisscholen over wat ze daar gedaan en gezien heeft en ze zal in het forum ook haar verhaal en wat foto's plaatsen van hoe het was zodat jullie precies weten wat er met jullie geld gedaan is. Dus...
Gironr. 9625280, t.n.v. A.J. van Beek te Limbricht (o.v.v. Afrika en de forumnaam).
Alvast bedankt namens SagitSagit schreef:
Wij zijn een derde wereld school en we willen heel graag ook maatschappelijk betrokken zijn met de derdewerld.
het project is oorspronkelijk opgestart door "Jan Voshaar"
* mee helpen met bouw eetzaal
* werken in de groenten tuin
* het hoeden van geiten en koeien
* Lessen geven Engels
* helpen in de keuken
Organisatie waar wij door gesponsord worden is Xplore met leiding van Cordaid (vroeger Memisa). Mark ole karbolo (leiding)
probleem waar wij aan willen werken: draagvlakversterking van het Derdewereldproblematiek voor en na de reis.
Wij moeten zo veel mensen (150) face to face vertellen wat het probleem is de die derde wereld landen en wat we daar met ze allen aan kunnen doen .
Er gaan totaal 12 leerlingen mee die hebben allemaal een sollicitatiebrief moeten schrijven en daarbij een gesprek de eisen waren zeer hoog en er waren ook heel veel leerlingen die mee wilden doen.
Bezoeken
*ziekenhuis en basisschool.
*Maasai dorpen
*5 dagen aan Loite high school
Wij moeten per leerling 400 euro bij elkaar krijgen. Er wordt 75 % van onze reis gesubsidieerd en de rest dus die 400 euro moeten we zelf bij elkaar zien te krijgen.
Als je hier naar toe gaat krijg je heel de diavoorstelling te zien.
http://www.mill-hillcollege.nl/internet ... avond.aspx