Doneren goed doel

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Doneren goed doel

27 nov 2007, 22:30

Als jullie het niet erg vinden wou ik graag het volgende onder jullie aandacht brengen.
Sagit is de dochter van mijn partner en ze heeft heel erg haar best gedaan om met haar school (Mill Hill college Tilburg) naar Kenia te mogen om de mensen daar te helpen. Hieronder heeft ze in haar eigen woorden omschreven wat ze daar begin februari gaan doen (met onderaan een link naar de presentatie van het project). Om dat mogelijk te maken is haar gevraagd 400 euro aan sponsorgeld bijeen te brengen.
Ik heb haar aangeboden een kleine bijdrage te vragen aan NewMINIclub bezoekers omdat ik weet hoe een plezierig volk jullie zijn :mrgreen:

Alle kleine beetjes helpen. Voor wie een (kleine) bijdrage over heeft voor dit project mag dat o.v.v. Afrika (en evt. forumnaam) naar mij overmaken en dan zal ik zorgen dat het bij Sagit terecht komt. Teveel kan niet want wat teveel is gaat 100% naar de projecten in Kenia. Zoals onderaan het verhaaltje van Sagit te lezen is gaat ze na terugkomst presentaties geven op basisscholen over wat ze daar gedaan en gezien heeft en ze zal in het forum ook haar verhaal en wat foto's plaatsen van hoe het was zodat jullie precies weten wat er met jullie geld gedaan is. Dus...

Gironr. 9625280, t.n.v. A.J. van Beek te Limbricht (o.v.v. Afrika en de forumnaam).
Sagit schreef:
Wij zijn een derde wereld school en we willen heel graag ook maatschappelijk betrokken zijn met de derdewerld.
het project is oorspronkelijk opgestart door "Jan Voshaar"
* mee helpen met bouw eetzaal
* werken in de groenten tuin
* het hoeden van geiten en koeien
* Lessen geven Engels
* helpen in de keuken

Organisatie waar wij door gesponsord worden is Xplore met leiding van Cordaid (vroeger Memisa). Mark ole karbolo (leiding)
probleem waar wij aan willen werken: draagvlakversterking van het Derdewereldproblematiek voor en na de reis.
Wij moeten zo veel mensen (150) face to face vertellen wat het probleem is de die derde wereld landen en wat we daar met ze allen aan kunnen doen .
Er gaan totaal 12 leerlingen mee die hebben allemaal een sollicitatiebrief moeten schrijven en daarbij een gesprek de eisen waren zeer hoog en er waren ook heel veel leerlingen die mee wilden doen.

Bezoeken
*ziekenhuis en basisschool.
*Maasai dorpen
*5 dagen aan Loite high school

Wij moeten per leerling 400 euro bij elkaar krijgen. Er wordt 75 % van onze reis gesubsidieerd en de rest dus die 400 euro moeten we zelf bij elkaar zien te krijgen.

Als je hier naar toe gaat krijg je heel de diavoorstelling te zien.
http://www.mill-hillcollege.nl/internet ... avond.aspx
Alvast bedankt namens Sagit

Afbeelding
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2007, 22:42

Vertrek over 2 weken voor een korte vakantie naar Kenia.
Heb me dus al wat ingelezen in de leuke dingen maar ook in de problemen van Kenia, zal direct een bedrag overmaken naar 't project.

Succes verder!!!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 nov 2007, 22:50

Dankjewel Tony!

Veel plezier in Kenia!
Als je wat kofferruimte over hebt gewoon wat oude kleren meenemen.
In de kleine dorpjes zijn ze daar heel erg blij mee, vooral de kinderen.
Had ik deze zomer ook moeten doen als ik dat geweten had.

Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

27 nov 2007, 22:52

Mijn donatie komt ook!! :wink:
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2007, 23:25

Berthil schreef:Dankjewel Tony!

Veel plezier in Kenia!
Als je wat kofferruimte over hebt gewoon wat oude kleren meenemen.
In de kleine dorpjes zijn ze daar heel erg blij mee, vooral de kinderen.
Had ik deze zomer ook moeten doen als ik dat geweten had.

Afbeelding
Mijn vriendin is al verschillende malen in Kenia geweest en ruimt vooraf iedere keer haar kledingkast op. De overbodige kleren gaan dan mee naar Kenia.
Van haar had ik ook al deze tip gekregen en ik kan me deze tip ook nog uit jouw reisverslag herinneren.
Dus ik ga ook maar eens mijn kledingkast doorzoeken..........
iDarkDesign
Transformer

28 nov 2007, 09:53

Je had ook alleen een foto van haar kunnen plaatsen en het rekening nummer er bij!

iDD
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2007, 10:15

iDarkDesign schreef:Je had ook alleen een foto van haar kunnen plaatsen en het rekening nummer er bij!

iDD
Ik wilde er niet over beginnen maar denk dat we op een lijn zitten IDD :mrgreen:
En wat denk je van een schoonvader die zo'n gave MINI heeft, kan niet meer stuk toch :wink:

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 nov 2007, 10:49

Jambo !

Masouri bwana , Masouri sana. Ik heb geld gestort.
Jammer dat Kenia nu een "arm"land is. 18 jaar geleden ben ik er geweest,
onvergetelijke vakantie.Toen meest welvarend van Afrika. Komt door die &^%#$@!$ AIDS.
Succes Sagit.

@Joris.Schoonvader : Berthil is haar stiefvader.
Afbeelding
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2007, 11:03

Boudie schreef: @Joris.Schoonvader : Berthil is haar stiefvader.
Schoonstiefvader dan :p

En heet trouwens Floris al 27 jaar :wink:

gr.
floris
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 nov 2007, 12:09

*check :)
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

28 nov 2007, 12:37

iDarkDesign schreef:Je had ook alleen een foto van haar kunnen plaatsen en het rekening nummer er bij!

iDD

:lol: had het niet beter kunnen zeggen!!! :lol:

money komt eraan ;) altijd goed zo'n goed doel!! ;) niet alleen voor het doel maar ook goed voor je eigen gevoel!! ;)

Coen
maus105
Bonkey

28 nov 2007, 15:23

coendek schreef::lol: had het niet beter kunnen zeggen!!! :lol:

money komt eraan ;) altijd goed zo'n goed doel!! ;) niet alleen voor het doel maar ook goed voor je eigen gevoel!! ;)

Coen
serieus? :?
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2007, 16:13

maus105 schreef:
coendek schreef::lol: had het niet beter kunnen zeggen!!! :lol:

Coen
serieus? :?
Bedoel je dat het geen knappe meid is ofdat je geen goed gevoel er aan over houdt als je iets stort aan het goede doel, ik ben het in ieder geval met beide stellingen eens :p

gr.
floris
maus105
Bonkey

28 nov 2007, 16:21

meer het knappe meid gedeelte.maar ja smaken verschillen he.
ik zelf steun child's right en vind ook dat iedereen een bepaald doel zou moeten steunen.iedereen in deze maatschappij kan wel iets missen :wink:
ik doe het by the way niet omdat ik er een goed gevoel bij heb,maar omdat ik het makkelijk kan missen :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 nov 2007, 17:14

Mensen, even het goede doel niet uit het oog verliezen (letterlijk en figuurlijk) :)

Sagit wil heel erg graag naar Afrika om daar de mensen te helpen zoals ze zelf geschreven heeft in het eerste topic.
En ze heeft ook beloofd om op het forum een verslag te gaan schrijven van wat ze daar heeft kunnen doen met jullie donaties.
Mooi toch, als je precies weet waar je geld blijft als je iets aan een goed doel geeft?

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”