Zoals jullie wellicht al wisten moest mijn auto onder handen genomen voor o.a. HET geluid. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik al geloof ik maanden geen last meer heb gehad.
Ze hebben o.a. de kettingspanner vervangen (is PUMA code volgens servicemedewerker), tevens hebben ze gelijk dingen meegenomen zoals vervangen van remvloeistof, motorolie, ruitenwisser(bladen) etc.
Voordat ik ga vertellen wat mijn ervaringen zijn nadat ik mijn auto terug heb gekregen wil ik even kwijt dat ik de laatste tankbeurt andere brandstof heb getankt. Ik was toch benieuwd naar dat BP Ultimate, wist niet wat ik ervan moest/kon verwachten. Het zou in ieder geval schoner en beter voor je motor moeten zijn en je zou er meer kilometers mee kunnen rijden.
Ik dacht wat de heck.....ik doe het gewoon (ondanks dat het niet goedkoop is).
Nou, of het moet hele goeie suggestie zijn maar ik merk het verschil echt.
Hij loopt naar mijn idee (veel) rustiger/netter (stationair) en rijdt een stuk vloeiender. Het lijkt inderdaad ook of de auto meer power heeft en volgens mij pakt ie beter op als je overschakelt.
Nu terugkomend op mijn ervaring na vervanging van de kettingspanner etc.
Tot nu toe...........helemaal geen last van het geluid gehad (trouwens ook niet voor de vervanging). Toch vind ik de auto nu NOG iets stabieler, het voelt nog strakker, soepeler en sterker aan (beetje moeilijk uit te leggen). De motor geeft nu meer vertrouwen. Heel soms bij het starten (na lang stilstaan met huidige (koude) weersomstandigheden) denk ik wel eens van nu komt dat ratel/dieselgeluid toch maar nee hoor! Het blijft weg en na een paar seconden is de motor wat warmer en loopt ie als een zonnetje.
Al met al BP Ultimate brandstof + vervanging van kettingspanner etc. heeft ervoor gezorgd dat mijn auto beter rijdt dan dat ie ooit gedaan heeft. Motor geeft meer vertrouwen, is stabieler en de auto voelt wat strakker aan en heeft naar mijn idee iets meer power en die power wordt wat geleidelijker verdeeld.
Hopelijk blijft dit ook zo!

Zo, dit is mijn 50 cent

(wel een beetje lang verhaal maar ja...)