Ok toch nog wat meer uitleg dan. Moet wel even zeggen dat ik dit zelf maar dan een jaar geleden heb gedaan dus het kan zijn dat er inmiddels dingen zijn veranderd.
-Kabel kopen/lenen (driver downloaden/installeren van www.obd3.de ).
-Registreren bij MTH (gratis)
-Software met keycode kopen/downloaden van MTH website (? 59.31)
-auto uitlezen
-je krijgt dan 2 bestandjes die je verstuurd via: http://www.carflasher.de
vermelden welke modificaties je auto al heeft (bv openluchtfilter, uitlaat etc)
-wachten tot je een gewijzigd bestandje terugkrijgt en dit uploaden (kan alleen met keycode -> unieke code per auto, meerdere keren voor dezelfde auto te gebruiken)
-klaar.
-edit- zag net dat www.carflasher.de (tijdelijk?!) niet werkt (terwijl er nog wel een link op mth staat) dus misschien is de procedure inmiddels gewijzigd.
MTH
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Roeselare
Bericht
Daar heb je gelijk in, Arjan. Maar ik wist ook al van horen zeggen dat die Dusseldorfers inderdaad buiten concurrentie zijn.
Voor ons wel iets verder rijden, maar interessante referentie-link.
Even verder off-topic:Arjan schreef:Beetje off topic, maar voor Nederlandse begrippen is het hier best goedkoop.
En nog goed te rijden qua afstand ook (D?sseldorf)
Heb afgelopen mei daar die JCW-strutbrace wel bij de te verkopen artikelen zien liggen.
Daar heb je gelijk in, Arjan. Maar ik wist ook al van horen zeggen dat die Dusseldorfers inderdaad buiten concurrentie zijn.
Voor ons wel iets verder rijden, maar interessante referentie-link.

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Nieuw software van MTH is uit. MTH V7 (aka Flat Spot Fix)
Ook wat extra's pk's erbij
De spruitjessoftware zullen toch wel met de nieuwe update zijn?
Meer info zie: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hp?t=54870
Ook wat extra's pk's erbij

De spruitjessoftware zullen toch wel met de nieuwe update zijn?
Meer info zie: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hp?t=54870
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Roeselare
Bericht
Inderdaad, hier zitten echte kenners (van MTH toch) en ik wil de discussie nog even uitbreiden als 't mag
@ Maaij: jij hebt de JCW soundkit toch ook, of vergis ik me?
Hierbij dus mijn vraag "out of the blue"
Zou het een goed idee zijn om bvb. de ECU remap van de JCW soundkit te overschrijven met een MTH tunerfile? Zo ja, wordt er dan rekening gehouden met de specifieke CAI en exhaust bij de programmering?
Ik denk vooral aan het verbeteren van respons en koppel bij lagere toerentallen (2.000 naar 3.500 rpm). Verder ben ik sowieso al bijzonder tevreden met de JCW file.
Graag uw mening,
Jan

@ Maaij: jij hebt de JCW soundkit toch ook, of vergis ik me?
Hierbij dus mijn vraag "out of the blue"
Zou het een goed idee zijn om bvb. de ECU remap van de JCW soundkit te overschrijven met een MTH tunerfile? Zo ja, wordt er dan rekening gehouden met de specifieke CAI en exhaust bij de programmering?
Ik denk vooral aan het verbeteren van respons en koppel bij lagere toerentallen (2.000 naar 3.500 rpm). Verder ben ik sowieso al bijzonder tevreden met de JCW file.
Graag uw mening,
Jan

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Hoi,
Ik heb idd een JCW soundkit. Ik heb hier ook de MTH file eroverheen laten zetten
Dit gewoon om meer koppel onderin te krijgen dus niet voor de extra pk's
Ben er erg tevreden over. Theoretisch heb ik nu 135 pk
De response onderin (lage toeren) is veel beter. Auto pakt eerder op. De MINI rijdt gewoon een stuk beter
Lijkt er ook op dat de uitlaat een dieper geluid maakt.
Aangegeven dat er een JCW luchtfilter en uitlaat erop zit en toen de software verstuurd naar MTH
Kijken wat een nieuwe spruitstuk gaat brengen. Theoretisch 144 pk
Ik heb idd een JCW soundkit. Ik heb hier ook de MTH file eroverheen laten zetten

Dit gewoon om meer koppel onderin te krijgen dus niet voor de extra pk's
Ben er erg tevreden over. Theoretisch heb ik nu 135 pk

De response onderin (lage toeren) is veel beter. Auto pakt eerder op. De MINI rijdt gewoon een stuk beter

Lijkt er ook op dat de uitlaat een dieper geluid maakt.
Aangegeven dat er een JCW luchtfilter en uitlaat erop zit en toen de software verstuurd naar MTH
Kijken wat een nieuwe spruitstuk gaat brengen. Theoretisch 144 pk

- Arjan
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Nog wat meer info over Sensolutions (joins to support MTH) waar ik het een aantal postings geleden over had.
Sensolutions
De procedure om te tunen via MTH is als volgt (oktober 2005):
What do I need?
All you need is a laptop, an OBD interface and our CARTUNE program.
The interface can be purchased here:
www.obd-interface.de/pages/mth_interface.html
or here: www.sensolutions.com
We will send you CARTUNE via E-mail after receiving your payment.
How do I get my software tuning?
The whole procedure can be done through mail to [email protected] .
Please also use this address should you require info on other products
or need more info about OBD tuning.
What kind of info do I have to supply?
Please always give us the following info:
- exact type/model of your car
- exact list off all technical modifications that have been fitted
to your car
- what kind of fuel quality is available to you
- your physical address / country
And then?
CARTUNE generates 2 different files (1 x .org and 1 x .mim). Please send
those files to the E-mail address above. It takes about 5 working days
before we send the new file together with the key code back. This key code
is valid for one specific car only and will only work for this car.
How do I pay?
There are three different options:
- PAY PAL to [email protected]
- VISA / MASTER card through our website
- Money transfer (info available on request)
Sensolutions
De procedure om te tunen via MTH is als volgt (oktober 2005):
What do I need?
All you need is a laptop, an OBD interface and our CARTUNE program.
The interface can be purchased here:
www.obd-interface.de/pages/mth_interface.html
or here: www.sensolutions.com
We will send you CARTUNE via E-mail after receiving your payment.
How do I get my software tuning?
The whole procedure can be done through mail to [email protected] .
Please also use this address should you require info on other products
or need more info about OBD tuning.
What kind of info do I have to supply?
Please always give us the following info:
- exact type/model of your car
- exact list off all technical modifications that have been fitted
to your car
- what kind of fuel quality is available to you
- your physical address / country
And then?
CARTUNE generates 2 different files (1 x .org and 1 x .mim). Please send
those files to the E-mail address above. It takes about 5 working days
before we send the new file together with the key code back. This key code
is valid for one specific car only and will only work for this car.
How do I pay?
There are three different options:
- PAY PAL to [email protected]
- VISA / MASTER card through our website
- Money transfer (info available on request)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Ik zal Volker wel even een mailtje sturen om te vragen of Maaij, Werner, Berthil en ik de nieuwe V7 software krijgen...
Een (highflow)spruitstuk met een highflow cat zorgt ervoor dat er een stuk minder restrictie is in het uitlaatsysteem. Je krijgt hierdoor wat meer vermogen maar vooral ook meer koppel van onderuit.
Een (highflow)spruitstuk met een highflow cat zorgt ervoor dat er een stuk minder restrictie is in het uitlaatsysteem. Je krijgt hierdoor wat meer vermogen maar vooral ook meer koppel van onderuit.
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Roeselare
Bericht
Mmmm. dan bedoelen jullie vast zoiets als deze ULTRIK header met Hi Flow katalysator?

Mag die op de openbare weg? Dacht dat ze alleen OK waren voor circuit of racing
Ik vind het nog steeds even leerrijk hier
peter schreef:Een (highflow)spruitstuk met een highflow cat zorgt ervoor dat er een stuk minder restrictie is in het uitlaatsysteem. Je krijgt hierdoor wat meer vermogen maar vooral ook meer koppel van onderuit.
Mmmm. dan bedoelen jullie vast zoiets als deze ULTRIK header met Hi Flow katalysator?

Mag die op de openbare weg? Dacht dat ze alleen OK waren voor circuit of racing

Ik vind het nog steeds even leerrijk hier


- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
GTT maakt ook een heel mooi spruitstuk met een losse cat. Voordeel hiervan is dat je de cat gemakkelijk kan vervangen als ie stuk zou gaan. Ook kan je een stuk losse pijp kopen met 2 flenzen eraan die je in plaats van je cat kan plaatsen. Hierdoor krijg je meer vermogen maar dit is natuurlijk wel slechter voor het milieu.
Het MTH is in ieder geval als enige TUV gekeurd wat de meeste garantie geeft dat we er de komende jaren probleemloos mee door de APK komen...
Het MTH is in ieder geval als enige TUV gekeurd wat de meeste garantie geeft dat we er de komende jaren probleemloos mee door de APK komen...
- flyguy
- Enthousiast
- Locatie: London
Bericht
Nog een paar dingen die ik vergeten was;
-Zoals in arjan's post te lezen was moet je ook even vermelden welke brandstof je gebruikt (super 98 geeft natuurlijk de beste resultaten).
-Mocht je auto al eerder getunend zijn door JS dan moet er al een keycode voor jouw auto zijn (betaald). Ik weet niet of Hein zo aardig is om je die code mee te geven na de tuning of dat hij je die wilt vertellen (scheelt toch weer 60 euro).
Die code kun je namelijk, zoals ik al eerder schreef, meerdere malen (ongelimiteerd?) gebruiken. Dus als je later nog modificaties aan je auto auto uitvoert kun je in principe gratis nieuwe software in je ECU zetten.
Voor het veranderen van de files die je naar MTH stuurt word namelijk geen geld gevraagd (alleen voor de keycode)
Let wel: Ik heb het weer over de situatie van meer dan een jaar geleden, misschien dat er nu bepaalde zaken anders zijn (maar daar lijkt het niet op).
-Zoals in arjan's post te lezen was moet je ook even vermelden welke brandstof je gebruikt (super 98 geeft natuurlijk de beste resultaten).
-Mocht je auto al eerder getunend zijn door JS dan moet er al een keycode voor jouw auto zijn (betaald). Ik weet niet of Hein zo aardig is om je die code mee te geven na de tuning of dat hij je die wilt vertellen (scheelt toch weer 60 euro).
Die code kun je namelijk, zoals ik al eerder schreef, meerdere malen (ongelimiteerd?) gebruiken. Dus als je later nog modificaties aan je auto auto uitvoert kun je in principe gratis nieuwe software in je ECU zetten.
Voor het veranderen van de files die je naar MTH stuurt word namelijk geen geld gevraagd (alleen voor de keycode)
Let wel: Ik heb het weer over de situatie van meer dan een jaar geleden, misschien dat er nu bepaalde zaken anders zijn (maar daar lijkt het niet op).
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
hmmm mij is niet gevraagd op wat voor brandstof ik rij met de MCSC toen de originele software werd uitgelezen...
Heel leerzaam allemaal!
EDIT: Heb net ff op de MTH site gekeken, maar ze gaan er vanuit je op superplus 98 rijdt. Komt goed uit want dat stoken we altijd in de MCSC.
Heel leerzaam allemaal!
EDIT: Heb net ff op de MTH site gekeken, maar ze gaan er vanuit je op superplus 98 rijdt. Komt goed uit want dat stoken we altijd in de MCSC.
Onze sponsors