ouwe Mini R53, tweede jeugd

Stel je hier even voor.
seminilink
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

ouwe Mini R53, tweede jeugd

27 nov 2025, 11:09

Hallo allen,

Ik heb een maand of twee geleden mijn Mini Cooper S aangeschaft. Inmiddels ben ik zelf 44 jaar, dus een 21 jaar oude auto is nog zgan voor me :D.
Ik heb in het verleden altijd met kleine Peugeotjes GTi en Rallye gespeeld (aardige lijst wel), maar op een gegeven moment overgestapt naar een Focus ST170, daarna een Impreza Turbo, toen gaan motor rijden (en motoren kopen en zo....).
Maar het bloed kruipt waar het niet kan gaan, en ik wilde eigenlijk terug naar een klein oncomfortabel stuiterende go-kart achtige auto.
Gek genoeg viel me op dat Mini's op dit moment eigenlijk geen drol kosten, dus heb ik een lichtblauwe gekocht bij een handelaar, zonder enige garantie, wat voor mij prima is aangezien ik graag sleutel en upgrades doe.
En dat is maar goed ook, want er zitten 6 olie-lekken aan (inmiddels 3 opgelost), de draagarmrubbers zijn maar half aanwezig aan de voorkant en er zit een vreselijke pops and crackles tune op...

Wel zit er al een Play Mini uitlaat onder

Upgrades die nog komen:
- Powerflex (iig voorzijde). Liggen al in de garage alleen is het me nu te koud om op de oprit het subframe er onder vandaan te halen.
- 15% (of 11%) supercharger (en een remap om van die pops and crackles af te komen :evil: )
- JCW Intercooler (heb ik er al op zitten). Eerste upgrade na 1 week :lol:
- Betere remmen. Ik weet nog niet wat. Misschien JCW, misschien Renault Brembos of "gewoon" R56 remmen met goeie blokken
- Goeie kwaliteitsbanden of semi slicks achtig iets
- Stoelen (huuln) !!! en de zitpositie verbeteren door een spacer achter het stuur.

Het is een blauwe :D met de voor mij gewilde optie van een LSD :)) En man, wat is dat een fantastische optie op die auto zeg.... :icon_top: :rijden

[image][/image]
[image][/image]

Terug naar “Who are U?”

Onze sponsors