Hallo,
Aanstaande zaterdag gaan we kijken naar een mini cabrio uit 2008. Nou ben ik online research aan het doen en natuurlijk komen de horror verhalen over de kettingen en het hoog olie verbruik.
Nou ben ik over het algemeen niet bang voor wat onderhoud (olie vervangen schijnt regelmatig te moeten gebeuren) maar met die ketting weet ik me nog geen raad. Kan ik preventief de ketting vervangen? Of zijn de kettingspanners niet goed?
Hoe dan ook, ik krijg een beetje kriebels van wat ik online lees. Zo enorm slecht kan het niet gesteld zijn met die 1.6 blokken, toch?
het gaat overigens om deze auto:
https://www.autowereld.nl/mini/mini-cab ... 1642263371
Aankooptips/ buyers guide
- 911gt2
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Aankooptips/ buyers guide
Ah ik zie dat een cabrio van 2008 een R52 is en geen R56, dus dan staat het topic verkeerd
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Aankooptips/ buyers guide
Leuke cabrio heb je op t oog. De verhalen die je leest kunnen inderdaad wel zorgen voor een nerveus gevoel. Hou er echter ook rekening mee dat je vaak de slechte ervaringen of meldingen van problemen tegenkomt op het internet. De andere kant blijft soms wat onderbelicht.
Ook hangt heel veel af van de staat van het onderhoud, gebruik etc.
Ook hangt heel veel af van de staat van het onderhoud, gebruik etc.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Aankooptips/ buyers guide
R52 inderdaad.... Dus alle horrorverhalen over rekkende kettingen worden al een stuk minder.
Let wel op roestvorming boven de handgreep kofferklep, bij de achterlichten (op de foto's lijkt het prima in orde) en bij de deurdorpels.
En bij de cabrio, de kap moet uiteraard soepeltjes in- en uitklappen. Let op mogelijk krassen in de achterste zijruitjes en/of slijtageplekken op de kap. Indien aanwezig dan kan het zijn dat de kap opnieuw afgesteld (of nog erger vervangen) moet worden.
Voor de rest, alle punten die je bij elke willekeurige andere auto ook zou bekijken.
(Waarvoor is dat extra knopje/lampje bij de spiegelverstelling? In dat paneeltje tussen de voorstoelen.)
Let wel op roestvorming boven de handgreep kofferklep, bij de achterlichten (op de foto's lijkt het prima in orde) en bij de deurdorpels.
En bij de cabrio, de kap moet uiteraard soepeltjes in- en uitklappen. Let op mogelijk krassen in de achterste zijruitjes en/of slijtageplekken op de kap. Indien aanwezig dan kan het zijn dat de kap opnieuw afgesteld (of nog erger vervangen) moet worden.
Voor de rest, alle punten die je bij elke willekeurige andere auto ook zou bekijken.
(Waarvoor is dat extra knopje/lampje bij de spiegelverstelling? In dat paneeltje tussen de voorstoelen.)
- 911gt2
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Aankooptips/ buyers guide
Intussen heb ik ook nog een Cooper S gevonden in ongeveer hetzelfde budget. Alleen bouwjaar 2010 dus an wel R57.
Daar is lastiger van te bepalen of het de N12 of N14 motor is (ik wacht nog op de foto's van het blok). Ik zie dat een ketting vervanging ongeveer 700 euro kost, dus dat valt wel mee, hoe vaak moeten die gedaan worden want dat kan ik dan weer niet vinden.
Daar is lastiger van te bepalen of het de N12 of N14 motor is (ik wacht nog op de foto's van het blok). Ik zie dat een ketting vervanging ongeveer 700 euro kost, dus dat valt wel mee, hoe vaak moeten die gedaan worden want dat kan ik dan weer niet vinden.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Aankooptips/ buyers guide
Als ik het goed heb, is die voor het inklappen van de spiegels.Waarvoor is dat extra knopje/lampje bij de spiegelverstelling? In dat paneeltje tussen de voorstoelen.
- 911gt2
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Aankooptips/ buyers guide
Het is gelukt, gisteren hebben we een R57 Mini Cooper S gekocht
- niekcarfreak
- NMC Moderator
- 911gt2
- Nieuw Lid
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors