Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

14 mar 2016, 10:14

Ja ja, nog ff en ook deze BRG staat op de juiste hoogte, dik hoor Milco zo met die spacers (shakeit)
En de velgen ... waarom kan het niet altijd zomer zijn :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

14 mar 2016, 23:36

Jos, staat inderdaad al beter maar twijfel nog of dit de beste oplossing is. Ik wil als ik een nieuw onderstel plaats eigenlijk de mogelijkheid hebben om zonder spacers te rijden ivm mogelijkheid voor aankoppelen van de aanhanger. Achter gaat dat maar voor waarschijnlijk niet zoals Daiel en Rob mij al hebben uitgelegd want daar zul je dan minimaal een 5 mm spacer op moeten hebben om te voorkomen dat ie aanloopt op de stelring. Ik zit nu te overwegen om eerst voor een andere velg te gaan met een lagere ET waarde, ET40-ET42 zodat dit perfect kan in combinatie met een nieuw onderstel en zonder problemen vrij kan bewegen in de wielkast zonder dat het aanloopt. Dan hoef je ook niet met spacers te werken. Vandaag begrepen dat de politie moeilijk kan doen over spacers, ook als je spoorbreedte binnen de 2% wettelijke norm valt omdat zij (sommige politieagenten) zich beroepen op het feit dat in de typegoedkeuring van een voertuig aangegeven moet zijn of de betreffende spoorverbreding door de fabrikant en RDW is toegestaan en dat is (mij nog) niet duidelijk. Even mijn broer geraadpleegd (werkt bij de politie) en die zoekt dat even voor me uit. Als spacers icm een MINI niet is toegestaan ga ik liever eerst voor een andere velg met een ET waarde van 40-42, dan blijf je sowieso binnen die 2% marge en moet dat voldoende zijn voor een nieuw onderstel en daar doen ze dan niet moeilijk over. Je moet dan wel aan de eisen voldoen dat het niet aanloopt, binnen de wielkast valt etc. Dan stel ik het onderstel even uit.

Wordt vervolgd...
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

15 mar 2016, 08:01

Afbeelding

Afbeelding

In Vietnam rijden er 37 miljoen scooters op een bevolking van 90 miljoen.
Ze zitten er met 4 of 5 mensen op, geven de kleine de fles op de scooter en hier doen ze moeilijk over een spacer :s
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

15 mar 2016, 08:06

Ze doen hier niet moeilijk over spacers
Afbeelding
marcok
One wheel wonder
One wheel wonder

15 mar 2016, 13:20

Zolang de velg niet meer dan 3cm uit de wielkast steekt zit je safe voor zover ik weet.
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

15 mar 2016, 17:13

90% van de agenten zal het of niet zien, of niet moeilijk doen... Althans. Dat lijkt mij.
Rijdt zelf ook met spacers... Nooit aangehouden, nooit vragen.
Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

16 mar 2016, 21:15

Ik had naast de vraag neer te leggen bij mijn broer ook de RDW geraadpleegd en dit was hun antwoord: De eerste keer konden ze geen antwoord geven en werd de vraag doorgezet naar de technische afdeling:
Geachte heer Schroevers,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Helaas kan ik uw vraag niet beantwoorden. Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. U ontvangt binnen 5 werkdagen bericht.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Een dag later het antwoord van de technische afdeling en zolang je binnen de 2% van de spoorbreedte blijft zoals vermeld op kenteken ben je niet in overtreding:
Geachte heer Schroevers,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over de spoorverbreding.

Wanneer de spoorverbreding van uw mini de 2% niet overschrijd bent u niet in overtreding en hoeft u het voertuig niet te laten keuren.

Dat weten we dan ook weer dus 2x12mm per as is toegestaan :D
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

17 mar 2016, 08:36

Duidelijk verhaal Milco.
Het is nu persoonlijk of je wel of niet het risico wilt lopen :icon_top:
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

17 mar 2016, 22:13

Met dit antwoord op zak (kopie email bericht ligt nu in het handschoenenkastje :wink: ) laat ik ze mooi zitten. Binnen kort een keer de aanhanger er achter en even kijken wanneer die begint aan te lopen of dat het net allemaal past.
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

30 mar 2016, 21:12

Vandaag mijn zoon verhuist van hartje Breda naar hartje centrum van Haarlem, leuk studiootje, was niet echt bekend met Haarlem maar zo even snel gezien te hebben best een leuk centrum. Binnenkort maar eens op visite naar Haarlem en het centrum maar eens verkennen :D

Wat foto's gemaakt vanuit de bus van mijn Mini.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas een tegenvaller vandaag, vrouwlief reed bij het uitrijden van een parkeergarage, in Breda met het rechterachterwiel tegen de stoeprand aan :'( . Rob (2Kaatjes) zei nog zo mooi, Jolanda kust graag, klopt maar de stoeprand kussen mag ze achter wegen laten, haha. Maar toch balen, had ik net in de winter de rechtervoor velg laten herstellen..... twijfel nu om te laten repareren of meteen te kijken naar andere/nieuwe velgen en dan meteen met een betere ET waarde (ET35-ET40) zodat het niet aanloopt met een nieuwe schroefset. Stond op het punt een COBRA EVO 1 schroefset te bestellen maar twijfel nu, of eerst nieuwe velgen of eerst schroefset en later nieuwe velgen. Maar eens rustig over nadenken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
iDuc
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 mar 2016, 21:30

Balen, mijn OEM velgen hebben ook stoeprand schade, kost hier bij Profile maar €40,- per velg... Dus misschien moeite waard om te fixen. Met een spacer past die schroefset ook wel :)
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mar 2016, 22:20

Das balen Milco maar met zo'n velg kun je wel blijven rijden dus ik zou het wel weten mbt die schroefset !!
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

30 mar 2016, 22:27

ik denk inderdaad dat het toch de schroefset wordt Che en dan deze zomer met deze velgen blijven rijden en dan kijk ik in de winter wel voor een andere/nieuwe set. Ik ga ze van het weekend maar even spot painten cq met een lak stiftje bij werken. Hoe was het ook alweer met een MINI, het modden houdt nooit op :lol:
Manick
Sponsor

30 mar 2016, 23:28

Van afgelopen vrijdag in Apeldoorn :D met nog de niet-beschadigde-velg :(

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”