Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

06 feb 2016, 21:45

Ziet er weer toppie uit! Betekend dat je lijf weer een beetje meewerkt. Super!
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 feb 2016, 21:52

Staat er weer heerlijk bij! 8) Wat blijft BRG toch een prachtige kleur, zeker na een goede poetsbeurt!
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 feb 2016, 12:08

staan er top bij en mooie mods in het voorruit zicht
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 feb 2016, 12:35

Lekker bezig Milco !!
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

07 feb 2016, 12:44

Ziet er weer strak uit. Altijd lekker als ie schoon is als je weer mag rijden. Hoe lang moet je nog wachten?

Maarum ..."bushrob"?? Hahaha mooie verbastering. Denk dat je mushrob bedoeld...
Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

07 feb 2016, 12:52

Allen,

bedankt voor de reacties. Het ga al een stuk de betere kant op al had ik van de week even een terug val. Ik mag nu zonder sling lopen en slapen alleen dat laatste bleek toch wat minder. Waarschijnlijk in mijn slaap met de arm verkeerd gelegen of op mijn rechterzijde gelegen met al resultaat veel pijn. Vanaf vandaag voelt het weer goed en maar besloten om tijdens de slaap de sling te blijven gebruiken. Daniel, ik zie het nu ook, Bushrop, haha, even aangepast :icon_top: . Vandaag even naar Apeldoorn en we gaan lekker zelf sturen, relatief weinig schakelen dus even lekker genieten van de MINI en het relatieve lekkere weer :zon .

Nog een prettig weekend 8)
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

05 mar 2016, 16:24

Van morgen afgereisd naar Rob (Kaatjes) omdat ik nog scuttles van hem zou overnemen en hij nog een sleutelhanger voor me had (werden er uiteindelijk 2 :icon_top: ). Gast vrij ontvangen met heerlijke Limburgse vlaai en een bakkie koffie nadat ik eerst zijn nieuwe aanwinst de R57 Cabrio bekeken had. Tevens even de mogelijkheid benut om een Mini Countryman eens goed te bekijken maar dat is ook echt een mooie auto. Even lekker zitten kletsen over van alles en nog wat en meteen de scuttles maar even geplaatst voordat ik weer terug gereden ben. Had ook nog even bij Davy (GeaR53) langs willen gaan maar hij zou pas om 15.00 uur aanwezig zijn dus dat bezoek maar even uitgesteld. Rob en Helen, nog bedankt voor de gastvrijheid en ik ben blij met mijn nieuwe scuttles :icon_top: , meteen de auto maar even gewassen bij thuis komst, zat al weer aardig onder het strooizout.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

05 mar 2016, 18:29

Mooie scuttles Milco, voorjaar is alweer begonnen in Veghel zie ik wel.
De Mini staat er heel wat schoner bij dan de mijne, vandaag was het een mooie dag om hem te wassen, maar helaas moest ik werken.
Goed te lezen dat het met je arm de goede kant in gaat en je weer van je Mini kunt genieten :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

05 mar 2016, 21:37

Hoi Jos,

alweer aan het werk? Lekkere vakantie gehad, ik hoor het wel op de meeting van Apeldoorn.

Ja, gebruik af en toe ook het poets middel ICE voor de MINI, gebruikte het eigenlijk alleen voor de scooter maar het resultaat op de MINI is ook goed, gaat ie lekker van glimmen maar dat weet jij als geen ander :wink: . Vandaag even bij Rob geweest en wilde het combineren met een bezoeken aan GeaR53 maar Davy had avond/nachtdienst dus was pas 15.00 uur op de zaak dus dat wordt een volgende keer. Misschien dat je dan zin hebt om mee te gaan, rijden we samen mooi binnendoor, maken we er een mooi ritje van. Met de schouder gaat het de goede kant op, elke week nog progressie dus dat komt goed. Binnenkort maar is met het onderstel gaan beginnen en de mod er na wordt een custom stuurtje bij Cheek-O. Tussen door wil ik nog de schijfremmen achter en blokken achter vervangen. Genoeg vooruitzichten voor updates aan de Mini.

We spreken elkaar.

Groet Milco
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

06 mar 2016, 09:36

Vakantie was helemaal super, ben blij dat we dit gedaan hebben, veel mooie dingen gezien en zo af en toe ook weer even met beide voeten op de grond gestaan als je de armoede ziet. De mensen zijn ondanks dat toch vriendelijk en blij.

Tja Apeldoorn is ook alweer over een kleine drie weken, tijd vliegt pfff. Moeten we nog wel iets over afspreken hoe laat we vanaf waar vertrekken btw.
Mits ik niet hoef te werken ga ik graag ff mee naar Dave, weet genoeg hele leuke binnendoor wegen daar naar toe :rijden
Blij dat het voorjaar in aantocht is en we weer leuke mods, meets en ritten in het vooruitzicht hebben.
Spreek je snel :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

13 mar 2016, 21:18

Gisteren de zomervelgen er weer opgelegd en meteen de spacers, rondom 12mm, geplaatst. De wielkast is zo al wat beter gevuld alleen moet ie nu omlaag dmv plaatsen van een schroefsetje. Ik zit alleen nog met wat vragen dus misschien kunnen jullie me adviseren. Ik wil via Rob een Cobra EVO 1 setje bestellen en deze door GoGarage37 laten installeren maar het volgende:
In de zomervakantie maak ik gebruik van mijn afneembare trekhaak om mijn camping aanhanger te koppelen en door het gewicht van de lading in de auto en de kogeldruk zakt de MINI achter wel wat door. Met de 12mm spacers er nu onder verwacht ik dat de band dan zeer waarschijnlijk gaat aanlopen, het een en ander afhankelijk natuurlijk hoe laag je hem zet. Een oplossing kan zijn om tijdens de vakantie als ik de aanhanger meeneem om dan de spacers te verwijderen zodat de achterwielen de ruimte hebben om in te veren zonder aan te lopen in de wielkast. De vraag waar ik mee zit is: kun je standaard MINI velgen met een ET48 waarde, 7J, 205/45/17 banden gebruiken icm met een schroefset (Cobra EVO1) of gaat dat aanlopen tegen het onderstel en moet er dus altijd spacers geplaatst zijn? Ten tweede ben ik benieuwd of zo'n schroefset (Cobra EVO1) meer of minder in veert bij lading tov de standaard vering? Als ik dus met de originele MINI velgen met een Cobra EVO1 set kan rijden zonder spacers is mijn probleem eigenlijk opgelost en kan ik tijdens de vakantie rijden zonder spacers en buiten die periode met spacers. Ik hoor het graag van jullie,

Milco

Afbeelding
hierboven hoe de achterzijde standaard met aanhanger in veert. Onderzijde wielboog zit dan op de hoogte van de band.

Afbeelding
afbeelding hierboven met 12mm spacer geplaatst

Afbeelding
voorzijde mag gerust een stuk lager (achterzijde ligt wat lager dan voor, mede door gewicht van de trekhaak)

Afbeelding
linksachter met 12mm spacer geplaatst

Afbeelding
linksachter

Afbeelding
linksvoor met 12mm spacer geplaatst

Afbeelding

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mar 2016, 21:45

ik zeg dat het een kwestie is van proberen Afbeelding als het schuurt kun je altijd spacers weg laten wat op de achteras altijd kan.
Het ligt er helemaal aan hoe laag je gaat, ik had op wintersport de auto zo laag
Afbeelding
et 42. 7 j 17" 205/45/17

En schuurt helemaal niet Afbeelding
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mar 2016, 21:47

Op de vooras zul je waarschijnlijk min. 5 mm spacer nodig hebben om de stelringen te ontwijken.
Je kunt dus in de zomer 12mm rondom nemen en in de vakantie periode alleen 5 mm
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2016, 04:18

Achter heb je icm een (cobra) schroefset geen spacers nodig, die gebruik je achter enkel voor de looks. Dus als je met de aanhanger gaat, gewoon de spacers weglaten en klaar.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”