Hoi allemaal,
Al enige tijd last van een hoog olieverbruik inclusief het inhouden en uitschieten van een flinke rookpluim achter de auto. Al van een aantal mensen gehoord dat het de zuigerveren zijn en gaat Go Garage 37 de 29e een leak test uitvoeren. Nu is dit een duur geintje volgens mij. Heeft iemand dit al eerder laten doen? Of heeft iemand tips waar ik dit voor een nog betaalbare prijs kan laten doen?
Het blok heeft net 80.000 gelopen dus wel schandalig snel voor zo'n dure auto.
Thnx!
Iemand zijn zuiger veren wel eens laten vervangen?
- jvang
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Iemand zijn zuiger veren wel eens laten vervangen?
1e Mini: R56s Astroblack
2e Mini: R57s Eclipse Grey
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Iemand zijn zuiger veren wel eens laten vervangen?
volgens mij zijn die bij mijn vorige mini wel vervangen toen ik twee zuigers kapot had.
Ik heb het bij Beek laten doen en weet dat het 3000 euro was
Ik heb het bij Beek laten doen en weet dat het 3000 euro was

- speedy
- NMC Legend
Bericht
Maar dat was alle zuigers en hele gebeuren
- Manick
- Sponsor
Bericht
Wat mogelijk nog een goedkopere optie is, motor flushen en behandelen met div middeltjes van b.v Forté. Wil soms wel helpen of idd geval het olie verbruik verminderen
- speedy
- NMC Legend
Bericht
is dat walnut blast niet beter Manick?
- Manick
- Sponsor
Bericht
Nou TS heeft het over olieverbruik maar goed een inspectie aan de kleppen of ze vervuild zijn is nooit slechtspeedy schreef:is dat walnut blast niet beter Manick?
- Markos
- Mod virus alert!
Bericht
Ik zou eerst eens een compressietest laten doen voor ik het blok zou laten ophalen. Meten = weten.
Edit: als je het inlaatspruitstuk er afhaalt kun je de bovenzijde van de kleppen checken op koolaanslag. Kan geen kwaad dat ook te controleren.
Edit: als je het inlaatspruitstuk er afhaalt kun je de bovenzijde van de kleppen checken op koolaanslag. Kan geen kwaad dat ook te controleren.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- jvang
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Bedankt iedereen voor z'n reacties! Ik laat Roel de 29e wel het een en ander nakijken inclusief een leak test. Hopen dat we dan meer antwoorden krijgen. Wordt vervolgd!
- jvang
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Tijdje terug heeft Roel van Go Garage een compressietest gedaan en daaruit bleek dat alle zuigerveren nog goed zijn, alle zuigers hadden een resultaat van 12 (bar?)
Ik heb Tom van HBT een mail gestuurd om de inlaat maar is t laten reinigen. Wellicht dat dit ook gaat schelen ivm de leeftijd en lage km stand.
Ik heb Tom van HBT een mail gestuurd om de inlaat maar is t laten reinigen. Wellicht dat dit ook gaat schelen ivm de leeftijd en lage km stand.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors