Hallo Mini vrienden,
Gisteren tijdens tanken zag ik vanuit onder mijn auto koelvloeistof stromen. Gelijk niet meer gereden. Blijkt dat de onderste slang tegen een schakel systeem is gaan schuren is er een gat ontstaan. ANWB heeft een nood montage met speciale tape gedaan en een plastic tyrap eromheen gedaan zodat hij niet meer tegen de schakel systeem schuurt en niet meer lekt
Iemand dezelfde ervaring?
Gr.Erwin
R55 koelvloeistof slang lekkage
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Erwin CS
- Be Mini
Bericht
Re: R55 koelvloeistof slang lekkage
Zal ik morgen proberen te maken maar de dikke slang zit in ieder geval onder de koelvloeistof reservoir.louisvdd76 schreef:Foto?

Respect 2 All 

- Erwin CS
- Be Mini
- speedy
- NMC Legend
- Erwin CS
- Be Mini
Bericht
klopt en heb net al een nieuwe besteld...35,00 bij de BMW dus valt mee...het zijn maar 2 klemmetjes maar was benieuwd of het meer voorkomt..speedy schreef:zo te zien lekt die nog aardig
Respect 2 All 

- jacobaco
- Mod virus alert!
- Erwin CS
- Be Mini
Bericht
het zijn maar 2 klemmetjes...koelvloeistof bijvullen en ontluchten...
De pomp lekte gelukkig niet maar alleen de slang die was gaan schuren en is er een gat ontstaan.

Respect 2 All 

- Erwin CS
- Be Mini
Bericht
Hallo Mini vrienden,
Ga Vandaag beginnen om de koelvloeislang te vervangen. zie onderste foto waar de schakel paneeltje de slang kapot heeft geschuurde waar de lekkage door is gekomen.Alles was ook leeggelopen maar weet iemand hoeveel liter koelvloeistof erin moet? Ik heb alvast 5 liter gekocht!

Gr. Erwin
Ga Vandaag beginnen om de koelvloeislang te vervangen. zie onderste foto waar de schakel paneeltje de slang kapot heeft geschuurde waar de lekkage door is gekomen.Alles was ook leeggelopen maar weet iemand hoeveel liter koelvloeistof erin moet? Ik heb alvast 5 liter gekocht!

Gr. Erwin
Respect 2 All 

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Volgens de Bentley Publisher Mini Cooper service manual R55, R56, R57 = 5,2 liter.
- Erwin CS
- Be Mini
Bericht
Thnx voor de info. Ik hoefde gelukkig niet alles te vullen maar +/- 2,5 ltr maar gelukkig alles gecheckt en is kurkdroogSchroefie schreef:Volgens de Bentley Publisher Mini Cooper service manual R55, R56, R57 = 5,2 liter.

Respect 2 All 

- MCS Floris
- Be Mini
Bericht
Is dat plaatje zo scherp dan? of was het (ook) kwestie van uit drogen van rubber...
it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Goeie om te weten!Erwin CS schreef:Thnx voor de info. Ik hoefde gelukkig niet alles te vullen maar +/- 2,5 ltr maar gelukkig alles gecheckt en is kurkdroogSchroefie schreef:Volgens de Bentley Publisher Mini Cooper service manual R55, R56, R57 = 5,2 liter.![]()

Is dat plaatje zo scherp dan? of was het (ook) kwestie van uit drogen van rubber...

Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
- Erwin CS
- Be Mini
Bericht
Hallo Floris,
Nee het is gebeurt door het schuren van de koelvloeistof slang van de schakel paneeltje. Ik heb natuurlijk ook gelijk de slang vast gezet met een tyrap zodat hij niet meer er tegen aan schuren.
Gr.Erwin
Nee het is gebeurt door het schuren van de koelvloeistof slang van de schakel paneeltje. Ik heb natuurlijk ook gelijk de slang vast gezet met een tyrap zodat hij niet meer er tegen aan schuren.
Gr.Erwin
Respect 2 All 

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors