Hallo Allemaal,
Ik zit met een heel apart probleem volgens de garage. Ik hoop via dit forum een oplossing te kunnen vinden.
Afgelopen zomer is 1 van mijn 2 sleutels van mijn MINI Cooper gestolen uit een kluisje in een zwembad. Heel vervelend natuurlijk. Dus ik ben later die dag met andere sleutel naar de MINI garage/dealer gereden om de gestolen sleutel te laten blokkeren zodat de dief niet met de auto weg kon rijden.
Laatst ben ik met mijn auto bij de garage geweest voor een APK. Nu vond ik het geen fijn idee dat ik maar 1 sleutel van de auto heb, stel ik verlies deze. Dus heb ik een nieuwe sleutel voor de auto besteld.
Een paar dagen later lag deze sleutel bij de MINI garage/dealer. Deze bleek niet te werken op de auto. De sleutel week ook af van de huidige sleutel. De groeven in het slot kwamen niet overeen met de sleutel die ik had.
De MINI garage ging controleren of er in het verleden geen andere sloten in de auto zijn gezet. Ik ben de 4de eigenaar van de auto, dus ik heb geen weet van of dit gebeurd is of niet. De MINI Cooper is altijd MINI dealer onderhouden en is bij verschillende garages bekend.
Volgens MINI Nederland bleek het niet te zijn dat de sloten in het verleden zijn vervangen. MINI Nederland stuurde een nieuwe sleutel op naar de garage, omdat ze misschien eerst de verkeerde hadden geleverd.
Deze tweede bestelde sleutel bleek hetzelfde te zijn als de eerst bestelde sleutel, en bleek dus wederom niet te werken.
De Mini garage kon niks voor mij betekend. Ik ben wel mooi 150 euro kwijt voor de bestelde sleutels. De tweede sleutel was op hun kosten.. Dus ik heb betaald voor een niet werkende sleutel. Hele slechte service! Ik had voor deze sleutel al vooruitbetaald bij de APK, verwachtend dat de sleutel werkt. Anders was ik hier nooit mee akkoord gegaan. Nu weigeren ze mij dit bedrag terug te betalen omdat zij ook al met 2 niet werkende sleutels zitten.
Maar wat ik vervelender vind, is dat er geen tweede sleutel bijgemaakt kan worden. Ik heb gevraagd of ze van de huidige sleutel geen kopie kunnen maken. Dat was volgens de garage niet mogelijk.
Ik heb op meerdere sites gekeken die autosleutels bijmaken. Maar MINI staat niet in hun keuzeopties. http://www.autosleutels.com/
Hoe kan ik een tweede sleutel krijgen/ bij laten maken. Stel ik verlies deze sleutel ook, dan moet ik een hele nieuwe sloten set in de auto laten zetten a 1000 euro.
Tweemaal verkeerde sleutel geleverd door de MINI garage
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Tweemaal verkeerde sleutel geleverd door de MINI garage
Wat een raar verhaal.
Jij bent toch degene geweest die de laatste keer de sleutels heb laten vervangen, toen ze gestolen waren?
Als je dat bij de dealer hebt laten doen, moeten zij nu toch ook een sleutel bij kunnen bestellen.
Sowieso vindt ik het raar dat ze iets laten betalen voor wat niet werkt.
Jij bent toch degene geweest die de laatste keer de sleutels heb laten vervangen, toen ze gestolen waren?
Als je dat bij de dealer hebt laten doen, moeten zij nu toch ook een sleutel bij kunnen bestellen.
Sowieso vindt ik het raar dat ze iets laten betalen voor wat niet werkt.
- Debbie
- Nieuw Lid
Bericht
De sleutel die gestolen was heb ik enkel laten blokkeren. Dan zou diegene alleen de auto in kunnen met de sleutel maar niet kunnen starten.
Het vervangen van de sloten zou volgens de garage 1000 euro kosten. Dat bedrag vond ik te hoog. De verzekering vergoede het ook niet. Dus ik had besloten de sloten toen niet te vervangen en alleen de gestolen sleutel te blokkeren.
Het vervangen van de sloten zou volgens de garage 1000 euro kosten. Dat bedrag vond ik te hoog. De verzekering vergoede het ook niet. Dus ik had besloten de sloten toen niet te vervangen en alleen de gestolen sleutel te blokkeren.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Inderdaad heel vreemd, toen ik vorig jaar mijn MINI bij een handelaar/garage had gekocht werkte er maar 1 sleutel van. Hij heeft toen bij MINI Dusseldorp een nieuwe betseld die ik later via de post ontvangen heb. Werkte perfect dus zou dus voor elke MINI DEALER geen probleem mogen zijn en dat je moet betalen voor een sleutel die niet goed is is helemaal raar. Ik zou dit op z'n minst MINI Nederland voorleggen, niet geschoten is altijd mis maar misschien kun je je geld terug krijgen cq kunnen hun wel de juiste sleutel voor je regelen.
Suc6
Suc6
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Het is me niet helemaal duidelijk wat er niet werkt. De mechanische sleutel en/of de 'elektronische' sleutel ? mechanisch is dit bij veel sleutelbedrijven wel te laten frezen aan de hand van jouw bestaande sleutel.
Electronisch kan deze door BMW/Mini worden aangeleerd op de auto zelf. Wat ze dan niet moeten doen is een geprogrammeerde sleutel bestellen, of misschien staan er wel te veel sleutels in de auto waardoor de nieuwe sleutel niet wordt geaccepteerd door je auto.
In ieder geval is het mogelijk om via de obd stekker binnen enkele seconde een sleutel aan te maken, dat hebben vele criminelen al aangetoond!
Electronisch kan deze door BMW/Mini worden aangeleerd op de auto zelf. Wat ze dan niet moeten doen is een geprogrammeerde sleutel bestellen, of misschien staan er wel te veel sleutels in de auto waardoor de nieuwe sleutel niet wordt geaccepteerd door je auto.
In ieder geval is het mogelijk om via de obd stekker binnen enkele seconde een sleutel aan te maken, dat hebben vele criminelen al aangetoond!
- Debbie
- Nieuw Lid
Bericht
Zowel de mechanische sleutel als de elektronische sleutel werken niet. De bestelde mechanische heeft een heel ander patroon/vorm dan de sleutel die op de auto past.
De elektronische sleutel werkt ook niet. Ik kan niet de auto openmaken en het starten lukt niet. De display toont een sleutel met een streep erdoor.
Toen ik aangaf bij de garage dat er een sleutel was gestolen, zijn alle sleutels deze auto, behalve de juiste in mijn bezit, geblokkeerd. Dat bleek 1 andere sleutel dan de sleutel die ze hadden ingelezen. Dus alleen de sleutel die is gestolen is toen geblokkeerd.
Alle overige start/stop onderbrekers zijn toen op lock gezet.
Toen eenmaal de nieuw bestelde sleutel bij de garage geleverd was, hebben ze de lock van 1 van de onderbrekers eraf gehaald. Later ook meerde locks. Daar waren geen sleutels op geregistreerd. De nieuw geleverde sleutel bleek niet te werken. Ook de tweede geleverde sleutel bleek niet te werken. Zelfde verhaal, verkeerd mechanisch slot. Electronisch slot displayed weer de sleutel met een streep/kruis op de display.
Op dit moment staat er maar 1 sleutel in de auto. En dat is 1 van de sleutels die ik bij de aankoop heb gekregen.
De twee niet-werkende sleutels zijn niet geregistreerd, en de gestolen sleutel staat geblokkeerd.
Het aanleren van een sleutel door de auto zelf is niet geprobeerd. Ik zal aan de garage vragen of dit een optie is.
De elektronische sleutel werkt ook niet. Ik kan niet de auto openmaken en het starten lukt niet. De display toont een sleutel met een streep erdoor.
Toen ik aangaf bij de garage dat er een sleutel was gestolen, zijn alle sleutels deze auto, behalve de juiste in mijn bezit, geblokkeerd. Dat bleek 1 andere sleutel dan de sleutel die ze hadden ingelezen. Dus alleen de sleutel die is gestolen is toen geblokkeerd.
Alle overige start/stop onderbrekers zijn toen op lock gezet.
Toen eenmaal de nieuw bestelde sleutel bij de garage geleverd was, hebben ze de lock van 1 van de onderbrekers eraf gehaald. Later ook meerde locks. Daar waren geen sleutels op geregistreerd. De nieuw geleverde sleutel bleek niet te werken. Ook de tweede geleverde sleutel bleek niet te werken. Zelfde verhaal, verkeerd mechanisch slot. Electronisch slot displayed weer de sleutel met een streep/kruis op de display.
Op dit moment staat er maar 1 sleutel in de auto. En dat is 1 van de sleutels die ik bij de aankoop heb gekregen.
De twee niet-werkende sleutels zijn niet geregistreerd, en de gestolen sleutel staat geblokkeerd.
Het aanleren van een sleutel door de auto zelf is niet geprobeerd. Ik zal aan de garage vragen of dit een optie is.
- Debbie
- Nieuw Lid
Bericht
Net alle MINI garages afgebeld waar de MINI ooit in onderhoud is geweest. Er is bij geen enkele garage bekend dat de sloten in het verleden zijn vervangen.
Het aanleren van een niet geprogrammeerde sleutel door de auto is bij mijn model (2008) niet mogelijk. Alleen bij de oudere modellen is dit nog mogelijk.
Ik heb een foto van de sleutels gemaakt. Een foto van de werkende en de niet werkende sleutels worden nu naar MINI Nederland gestuurd onder een Puma regeling. Daar gaan ze op zoek naar het probleem.
De garage denkt dat het een fout is bij de productie van deze auto. Dat er een verkeerde sloten set in de computer staat dan daadwerkelijk in de auto zit.
Het aanleren van een niet geprogrammeerde sleutel door de auto is bij mijn model (2008) niet mogelijk. Alleen bij de oudere modellen is dit nog mogelijk.
Ik heb een foto van de sleutels gemaakt. Een foto van de werkende en de niet werkende sleutels worden nu naar MINI Nederland gestuurd onder een Puma regeling. Daar gaan ze op zoek naar het probleem.
De garage denkt dat het een fout is bij de productie van deze auto. Dat er een verkeerde sloten set in de computer staat dan daadwerkelijk in de auto zit.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Dat klinkt al wat positiever, hopelijk gaat en kan MINI Nederland het oplossen.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors